Cumartesi, Temmuz 27, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Opel Mokka test sürüşü

Yeni Opel Mokka test sürüşü

Yeni Opel Mokka test sürüşü. Opel’in son dönemdeki en dikkat çekici tasarımlı otomobili olan Mokka, Alman vurgusu fazlaca yapılan bir otomobil. Peugeot 2008 ile platform kardeşi olan yeni Mokka’yı yaklaşık 500 km boyunca kullandık.

Test aracı: Opel Mokka 1.2 Turbo 130 HP AT8 Ultimate

İlk nesli 2012 yılında üretilmeye başlanan Opel Mokka, 2016 yılında makyajlanmıştı. İkinci nesil ise 2020 yılında tanıtıldı ve 2021 Haziran ayı itibarı ile Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni Opel Mokka 2021 ülkemizde sadece 1.2 lt 130 HP’lik benzinli motor + 8 ileri oranlı otomatik şanzıman kombinasyonuyla satılıyor. Donanım seviyesi ise Elegance (365.900 TL), GS Line (377.900 TL) ve Ultimate (397.900 TL) olmak üzere 3 tane.

Yeni Opel Mokka tasarım ve iç mekân

Opel’in yeni tasarım dili ile şekillendirilmiş olan yeni Mokka, son dönemde yollara çıkan en dikkat çekici Opel. Peugeot 2008’de de kullanılan ve PSA Grubu tarafından geliştirilen CMP Platformu (PSA Grubu artık Stellantis çatısı altında) kullanılarak hazırlanmış, B segmenti bir crossover olan Mokka, ön tasarımında Manta A’yı hatırlatan Opel Vizor adı verilen siyah ön panjur ile dikkat çekiyor. Yeni Mokka’nın 4151 mm’lik uzunluğu ve 1534 mm’lik yüksekliği eskisinden 124 mm daha az. 2557 mm’lik dingil mesafesi eskisinden 2 mm, 1791 mm’lik genişlik ise eskisinden 11 mm daha fazla. Bundan dolayı otomobil yere daha sağlam basan bir ifadeye sahip.

Otomobilin ön konsoluna Opel Pure Panel adı verilen bir anlayış hâkim. Sürücüye yönelik bu ön konsol eski Mokka’nın konsolunun aksine, tamamen sert plastikten üretilmiş. Giriş ve orta donanım seviyesinde 7 inç olan multimedya ekranı, en üst donanım seviyesinde 10 inç olarak ve navigasyon sistemi ile geliyor. Dijital gösterge tablosu da giriş seviyesinde 7 inç, orta ve üst donanım seviyesinde 12 inç.

Bu noktada kadran grubunun tasarımının ve renk seçiminin herkesin hoşuna gitmeyeceğini söylemek lazım… Bu kadar büyük bir dijital ekranda motor devir saatinin neden ufak olduğu, yakıt depo göstergesinin ilk bakışta zor anlaşılır olması da geleneksel Opel kullanıcılarının bir “Alman” otomobilinden beklemeyeceği durumlar. Tek bölgeli otomatik klimaya sahip otomobilde hava üfleçleri hassas şekilde ayarlanamıyor. Bunun nedeni de üfleçlerde hava akışını birbirinden bağımsız olarak ayarlamaya yarayan çevirmeli kumandanın artık olmaması. Bunları bir kenara bırakırsak otomobilin iç hacmi B segmenti bir crossover için gayet yeterli ve koltuklar rahat. 350 lt’lik bagaj hacmi eskisinden 6 lt, platform kardeşi 2008’in bagaj hacminden ise 84 lt ufak. Otomobilin işçilik seviyesi ise daha iyi olmalı. Mesela sağ arka kapı fitili hatalı kesim nedeniyle kapının rahat açılmasını engelliyordu, test aracımız ise henüz 1800 km’deydi.

Yeni Opel Mokka test sürüşü

2021 Opel Mokka’da görev yapan 1199 cc’lik, 3 silindirli, turbo beslemeli motor; 5500 d/d’de 130 HP güç ve 1750 d/d’de 230 Nm tork üretiyor. 8 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor otomobile fabrika verilerine göre 9.2 sn’lik 0-100 km/h hızlanma değeri ve 200 km/h maksimum hız sağlıyor. Otomobilin şanzımanı dur-kalk trafikte ilerlerken akıcı bir kullanıma olanak tanımıyor. Araç durur vaziyetten hafifçe ilerlemek için, ayak fren pedalından çekildiğinde araç biraz sarsıntılı ve ani şekilde kalkıyor. Bunun haricinde vites değişimleri sarsıntısız ve otomobilin motoru da canlı. Eko, normal ve spor olmak üzere 3 sürüş modu sunan otomobil performans olarak beklentileri karşılıyor. Önde McPherson, arkada torsiyonlu süspansiyon sistemine sahip, önden çekişli yeni Mokka’nın yol tutuşu başarılı. Ancak süspansiyon sistemi zaman zaman kısa-sert darbeleri sönümlemekte zorlanıyor. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobil benim 500 km’yi aşan gerçek hayat kullanımımda 7.8 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti.

Yeni Opel Mokka nasıl bir otomobil?

Kendisine baktıran bir tasarımı olan yeni Mokka 1.2 Ultimate, zengin donanımlı bir otomobil.  397.900 TL’lik fiyatı B-SUV segmenti için biraz yüksek, hatta bir üst segment seviyesine yakın. Örnek vermek gerekirse bir üst segmentte (C-SUV) yer alan ve hatırı sayılır bir donanım listesine sahip Seat Ateca 1.5 TSI 150 HP DSG Xcellence 399.000 TL’lik, yine bir üst segmentte yer alan (C-SUV) ağabeyi Opel Grandland 1.2 130 HP AT8 Elegance 420.900 TL’lik etikete sahip.

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 HP AT8 teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1199 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 8 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 130 HP @ 5500 d/d
Maksimum tork: 230 Nm @ 1750 d/d
Maksimum hız: 200 km/s
0-100 km/s: 9.2 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4151 / 1791 / 1534 mm
Bagaj hacmi: 350/1105 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.9 / 4.3 / 4.9 lt /100 km
Fiyat: 365.900 TL (Elegance) / 397.900 TL (Ultimate)
CO2 emisyonu CO2: 111 g/km

+          Tasarım, yol tutuş

–           Dur-kalk trafikte sarsıntılı sürüş, işçilik, emniyet kemeri yükseklik ayarı yok

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan yeni Opel Mokka Electric haberi için BURAYA, ilk nesil Opel Mokka satışa sunulma haberi için BURAYA, Opel Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler