Çarşamba, Haziran 12, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerYeni BMW X2 ve elektrikli iX2 test sürüşü

Yeni BMW X2 ve elektrikli iX2 test sürüşü

Yeni BMW X2 ve elektrikli iX2 test sürüşü. Tamamen yenilenmiş X2, içten yanmalı motor ve elektrikli motorlu versiyonuyla Türkiye yollarına çıktı.

Test araçları: Yeni BMW X2 sDrive20i – iX2 eDrive20

BMW’nin ilk defa 2017 yılında üretimine başladığı sportif crossover olarak tanımlanabilecek otomobili X2’nin ikinci nesli (U10) 2023 Ekim ayında Japonya Mobilite Fuarı’nda gösterildikten sonra, 2024 Mart ayında dünya pazarlarında satışa sunulmuştu. Kısa bir süre önce ülkemizde de siparişe açılan BMW X2 ülkemizde ilk etapta, 170 HP’lik hafif hibrit benzinli sDrive20i ve 204 HP’lik tamamen elektrikli iX2 eDrive20 seçeneklerine sahip. Her ikisi de M-Sport donanım paketi ile getirilen otomobillerden yüzde 80’lik ÖTV dilimine giren sDrive20i’nin başlangıç fiyatı 3.364.200 TL, yüzde 40’lık ÖTV dilimine giren eDrive20’nin başlangıç fiyatı ise 2.772.300 TL olarak açıklandı. Her iki otomobili de Muğla’da Marmaris civarında düzenlenen basın test sürüşünde kullanma fırsatı buldum.

Yeni 2024 BMW iX2 tasarım ve iç mekân

BMW’nin Almanya-Regensburg fabrikasında üretilen X2 ve iX2, UKL2 platformu üzerinde yükseliyor. BMW tasarımcıları, X2’yi markanın diğer kompakt SUV’u X1’den görsel yönden farklılaştırmak için çalışmışlar ve bunda da başarılı olmuşlar. Geleneksel BMW oranlarına sahip olmasa da yine de bir BMW olduğunu belli eden yeni X2, önceki nesilden 194 mm daha uzun (4554 mm), 21 mm daha geniş (1845 mm) ve 64 mm daha yüksek (1590 mm). Bununla beraber dingil mesafesi de 22 mm’lik artışla 2692 mm’ye ulaşmış.

Otomobilin ön konsolu yeni X1 ve 2 Serisi Active Tourer çizgisinde. Sade tasarımlı kalite hissi yüksek ön konsolda BMW’nin yeni nesil araçlarında kullandığı “Curved Display” adı verilen sürücü odaklı kavisli ekran paneli bulunuyor. Bu panel üzerine 10.25 inçlik dijital gösterge tablosu ve 10.7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı entegre edilmiş. Dokunmatik multimedya ekranının kullanımı alışkanlık gerektiriyor. İki ön koltuk arasında havada asılı gibi duran kol dayama yerinin ön kısmında yeni tip vites kumandası, sürüş modu seçici, park freni ve kısa yol tuşu bulunuyor. Spor ön koltukların yan destekleri iyi ve rahat. Arka koltuklardaki yaşam alanı eskisinden daha geniş, ancak baş mesafesi, coupe formlu gövde yapısı nedeniyle, boyu 180 cm’nin üzerindeki kişilere biraz kısıtlı gelebilir. İç mekândaki eşya gözleri hacim ve sayı olarak başarılı.

Yeni 2024 BMW X2 – iX2 test sürüşü

Düzenlenen test sürüşünde ilk olarak elektrikli iX2 eDrive20’yı kullanma fırsatı buldum. eDrive20’da 204 HP güç ve 250 Nm tork üreten bir elektrik motoru görev yapıyor. 1885 kg ağırlığındaki önden çekişli otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 8.6 saniyede tamamlayıp, maksimum 170 km/h hıza ulaşıyor. Özellikle spor modda gaz pedalı tepkisi neredeyse gecikmesiz olan otomobil, bir BMW’den beklenen sportif sürüş karakterine sahip. Normal şartlarda elektrikli otomobillere has sessizlikle ilerleyen otomobil, Iconic Sounds özelliği ile sürücüyü motive eden ve sürüş zevkine katlı sağlayan yapay sesler çıkarıyor. Net batarya kapasitesi 64.8 kWh olan eDrive20, WLTP normuna göre ortalama 15.3-16.9 kWh/100 km’lik enerji tüketimi sunuyor ve 439-478 km’ye kadar menzile ulaşabiliyor. Şarj süresi ise 130 kW DC şarjda 10’dan yüzde 80 batarya doluluğa 29 dakikada ulaşıyor. 22 kW AC şarjda ise sıfırdan yüzde 100’lük batarya doluluğuna ulaşmak için gereken süre 3 saat 45 dakika.

sDrive20’de 1499 cc’lik, 48V hafif hibrit teknolojili, 3 silindirli, turbo beslemeli, benzinli motor ve bir de elektrik motoru görev yapıyor. İçten yanmalı motor 4700-6500 d/d aralığında 156 HP güç, 1500-4400 d/d aralığında 240 Nm tork üretiyor. Bu motor 19 HP güç ve 55 Nm tork üreten elektromotor ile destekleniyor. Toplam sistem gücü 170 HP, toplam sistem torku ise 280 Nm olarak açıklanan hafif hibrit güç ünitesi 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş.  Motor canlı ve istekli… Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 8.3 saniyede tamamlayan otomobil, maksimum 213 km/h’ye ulaşıyor. Bu otomobil de içten yanmalı motora sahip olmasına rağmen sessiz. Üstelik kombine virajlı yollarda gaz pedalı tepkisinin elektrikli motora göre daha yumuşak olması nedeniyle dengeli gaz tekniği uygulamak daha kolay.

Yeni BMW X2 ve elektrikli iX2 nasıl otomobiller?

Yeni BMW X2, havalı tasarımı; eskisinden daha geniş iç mekân ile harmanlıyor. Bununla birlikte aynı gövde için elektrikli ve benzinli motor seçenekleri sunması, farklı yaşam tarzlarına sahip insanların beklentilerini karşılayacak bir çeşitlilik sunuyor.

BMW X2 sDrive20i ve iX2 eDrive20 fabrika verileri – teknik özellikler

BMW X2 sDrive20i BMW iX2 eDrive20
Motor: 1499 cc, 3 silindirli, turbo benzinli, hafif hibrit Elektrikli
Şanzıman: 7 ileri oranlı çift kavramalı
Maksimum sistem gücü: 170 HP 204 HP
Maksimum sistem torku: 280 Nm 250 Nm
Maksimum hız: 213 km/h 170 km/h
0-100 km/s: 8.3 sn 8.6 sn
Bagaj hacmi: 515-1400 lt 525-1400 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4554 x 1845 x 1590 mm 4554 x 1845 x 1590 mm
Tüketim (WLTP ortalama): 6.0-6.5 lt/100 km 15.3-16.9 kWh/100 km
Fiyat: 3.364.200 TL 2.772.300 TL
+ Canlı motor, yol tutuş, kalite hissi Sessiz sürüş, yol tutuş, hızlı tepki veren güç pedalı
Alışkanlık gerektiren kumandalar Alışkanlık gerektiren kumandalar
CO2 emisyonu: 148-133 g/km 0 g/km

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan;

“Yeni BMW iX2 eDrive20 fiyatı” haberi için BURAYA,

“Yeni BMW X2 sDrive20i ve BMW iX1 eDrive20 fiyatları” haberi için BURAYA tıklayın!

BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler