Cuma, Haziran 21, 2024
Ana SayfaTestlerYeni MINI Countryman benzinli – elektrikli test sürüşü

Yeni MINI Countryman benzinli – elektrikli test sürüşü

Yeni MINI Countryman benzinli – elektrikli test sürüşü. MINI’nin aile otomobili olarak düşünebileceğimiz SUV modeli Countryman’in ilk nesli 2010 yılında, ikinci nesli 2016’da tanıtılmıştı. Satışına yeni başlanan üçüncü nesil ise 2023 yılında yüzünü göstermişti. Yeni MINI Countryman ülkemizde benzinli ve elektrikli güç seçenekleriyle satılıyor. Muğla-Marmaris civarında düzenlenen basın test sürüşünde Countryman’in 1.5 lt hafif hibrit benzinli 170 HP ve elektrikli 204 HP’lik güç seçeneklerini kullanma imkanı buldum.

Yeni MINI Countryman E

Test araçları: MINI Countryman C & MINI Countryman E

Yeni MINI Countryman 1.5 lt benzinli hafif hibrit 170 HP ülkemizde “Favoured” (2.658.984 TL) ve “John Cooper Works” (2.845.824 TL) olmak üzere 2 donanım seviyesine sahip. Tamamen elektrikli 204 HP’lik versiyon ise sadece “Favoured” donanım seviyesi ile satılıyor. Yüzde 40’lık ÖTV dilimine giren bu otomobilin liste fiyatı 2.490.538 TL olsa da, Borusan Otomotiv yetkili satıcıları kendi karlarından biraz feragat ederek otomobilin fatura fiyatını yüzde 10’luk ÖTV dilime denk getirerek tüketiciye 1.935.000 TL civarında bir fiyatla sunuyor. Bu da bu versiyonun en cazip MINI Countryman olması anlamına geliyor.

Yeni MINI Countryman tasarım ve iç mekân

Yeni MINI Countryman, BMW Grubu’nun Almanya’nın Leipzig tesislerinde, BMW 1 Serisi, BMW 2 Serisi Active Tourer ve BMW 2 Serisi Gran Coupe aynı bantlardan iniyor. Yeni Countryman ayrıca Almanya’da üretilen ilk MINI unvanına sahip.

Yeni MıNI Countryman ön konsol.

Görsel olarak geleneksel MINI çizgisinin modern bir yorumu olan Countryman, köşeli formda farları, şişkin çamurlukları, havada asılı duran gibi his veren tavanı ve C sütununda yer alan geniş kaplama ile dikkat çekiyor. Asıl ilginç olansa farların ve stop lambalarının ışık imzalarının, iç mekândaki dokunmatik ekranın içinde yer alan “far” menüsünden değiştirilebilmesi.

Önceki nesilde 4297 mm olan uzunluk 4433 mm’ye, 1822 mm olan genişlik 1843 mm’ye, 1557 mm olan yükseklik 1656 mm’ye ulaşmış. Dingil mesafesi de 22 mm’lik artışla 2692 mm olmuş. Ebatları büyüyen otomobil, eskisinden daha aerodinamik. Önceki nesilde 0.31 Cd olan rüzgâr direnç katsayısı, yeni modelde 0.26’ya indirgenmiş.

Otomobilin iç mekânında ön konsolda ve kapı içlerinde kumaş kaplamalar var. Her iki donanım seviyesinde de renkli bir iç mekâna sahip otomobilde dairesel, yüksek çözünürlükte bir multimedya ekranı kullanılmış. Sürüş moduna uygun şekilde grafik tasarımı değişen bu ekran kendi içinde sürprizlere sahip. Mesela ekonomik sürüşte kanat çırpan bir kuş animasyonu görülürken, gaz pedalına biraz fazla basıldığında animasyon, koşan bir pantere dönüşüyor. Artık direksiyon arkasında kadran grubu yok. Ancak bunun yerine head-up display var ve sürüşle ilgili temel bilgilere head-up display’den ulaşmak mümkün.Bunun dışında artık kontak düğmesi, anahtar tarzında çevirmeli bir . kullanıma sahip. Otomobilin ön koltukları rahat, arka koltuklardaysa diz ve baş mesafesi sorunu yok.

Yeni MINI Countryman 2024 test sürüşü

Countryman E’de 204 HP güç ve 250 Nm tork üreten bir elektrik motoru görev yapıyorÖnden çekişli otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 8.6 saniyede tamamlayıp, maksimum 170 km/h hıza ulaşıyor. Performans ve enerji tüketim değerleri iX2 ile benzer olan Countryman E’de net kapasitesi 63.78 kWh’lık batarya paketi var. Otomobil WLTP normuna göre ortalama 17.4  kWh/100 km’lik enerji tüketimi sunuyor ve 423-462 km’ye kadar menzile ulaşabiliyor. Şarj süresi ise 130 kW DC şarjda 10’dan yüzde 80 batarya doluluğa 29 dakika. 22 kW AC şarjda ise sıfırdan yüzde 100’lük batarya doluluğuna ulaşmak için gereken süre 3 saat 45 dakika. Otomobil iX2 ile aynı platformda olsa da sürüş karakteri olarak BMW’den daha farklı. BMW iX2 geniş virajlarda daha stabil, buna karşılık Countryman daha kıvrak bir sürüşe sahip. Elektrikli Countryman; Green Mode, Core Mode ve Gokart Mode olmak üzere 3 farklı sürüş modu sunuyor.

Gelelim 1.5 lt mild hybrid motora. Bu versiyonda, X2’de olduğu gibi; 1499 cc’lik, 48V hafif hibrit teknolojili, 3 silindirli, turbo beslemeli, benzinli motor ve bir de elektrik motoru görev yapıyor. İçten yanmalı motor 4700-6500 d/d aralığında 156 HP güç, 1500-4400 d/d aralığında 240 Nm tork üretiyor. Bu motor 19 HP güç ve 55 Nm tork üreten elektromotor ile destekleniyor. Toplam sistem gücü 170 HP, toplam sistem torku ise 280 Nm olarak açıklanan hafif hibrit güç ünitesi 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş.  Motor canlı ve istekli… Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 8.3 saniyede tamamlayan otomobil, maksimum 212 km/h’ye ulaşıyor. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 6.1-6.5 lt/100 km.

Yeni MINI Countryman C

Yeni MINI Countryman 2024 nasıl bir otomobil?

Sade ancak modern tasarımıyla dikkat çeken yeni MNI Countryman eskisinden daha fazla yaşam alanı sunuyor. Yeni Countryman, her iki motor versiyonunda da BMW X2 ile aynı mekanik altyapıyı, farklı bir görünüm ve farklı bir sürüş karakteri ile bir araya getirmiş.

MINI Countryman C – Countryman E fabrika verileri teknik özellikler

Motor: 1499 cc, 3 silindirli, turbo benzinli, hafif hibrit Elektrikli
Şanzıman: 7 ileri oranlı çift kavramalı
Maksimum sistem gücü: 170 HP 204 HP
Maksimum sistem torku: 280 Nm 250 Nm
Maksimum hız: 212 km/h 170 km/h
0-100 km/s: 8.3 sn 8.6 sn
Bagaj hacmi: 450-1430 lt 460-1450 lt lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4433 x 1843 x 1656 mm 4433 x 1843 x 1656 mm
Tüketim (WLTP ortalama): 6.1-6.5 lt/100 km 17.4 kWh/100 km
Fiyat: 2.658.984 TL 1.935.000 TL (bayi indirimli)
+ Canlı motor, kıvrak sürüş Sessiz, kıvrak sürüş
Alışkanlık gerektiren ekran Alışkanlık gerektiren ekran
CO2 emisyonu: 148-133 g/km 0 g/km

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Yeni MINI ailesi tanıtıldı” haberi için BURAYA, MINI Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler