Pazartesi, Eylül 27, 2021
Ana SayfaTestlerHyundai Bayon test sürüşü

Hyundai Bayon test sürüşü

Hyundai Bayon test sürüşü. Hyundai’nin İzmit’teki tesislerinde üretilen Bayon, B segmenti crossover – SUV’lar içinde en uygun fiyatlı seçeneklerden bir tanesi.

Test Aracı: Hyundai Bayon 1.4 MPi Elite Otomatik

Hyundai, B-SUV segmentinde Kona’dan sonraki ikinci temsilcisi Bayon’u satışa sundu. Ürün gamında Kona’nın altında konumlandırılan Bayon ülkemizde 1.4 lt 100 HP, 1.0 T-GDI 100 HP ve 1.0 T-GDI 120 HP 48V hafif hibrit motor seçenekleri ile satılıyor. Donanım seviyesi ise Jump, Style ve Elite olmak üzere 3 ana donanım seviyesi ile, Style Design ve Elite Bose olmak üzere 2 ara donanım seviyesinden oluşuyor.  Bayon’un giriş seviyesini 201.900 TL’lik fiyat ile manuel şanzımanlı 1.4 MPI 100 HP Jump oluşturuyor. En uygun fiyatlı otomatik şanzımanlı Bayon ise 223.400 TL’lik etiketi ile 1.4 MPI 100 HP Style. Otomatik vitesli 1.4 MPI Elite test aracımızın fiyatı ise 282.000 TL.

Hyundai Bayon tasarım ve iç mekân

Hyundai’nin “Duygusal Sportiflik” adını verdiği tasarım anlayışı ile şekillendirilen Bayon, keskin hatlar ile dikkat çekiyor. Yeni i20’nin genlerini taşıyan crossover – SUV Bayon’un 2580 mm’lik dingil mesafesi ve 1775 mm’lik genişliği i20 ile aynı. Ancak uzunluğu 140 mm, yüksekliği ise 50 mm daha fazla. Otomobilin ön konsolu i20’nin konsolu ile benzer. Sert plastik malzemeden üretilmiş ön konsol enine çizgilere sahip ve bu sayede iç mekândaki genişlik hissi yükseltilmiş.  Kolay kullanımlı ön konsolun üst kısmında 8 inçlik dokunmatik multimedya sistemi yer alıyor.

İç mekândaki eşya gözleri kullanışlı. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yaşatmayan Bayon’un 411 lt’lik bagaj hacmi, arka koltukların yatırılması ile 1205 lt oluyor. 4 farklı tasarım seçeneği sunan 10.25 inçlik dijital gösterge tablosu, otomatik kararan dikiz aynası, parlak cam çıtaları,  uzun far asistanı, şeritten ayrılma uyarısı, şeritte tutma yardımcısı, ön çarpışma önleme yardımcısı, sürücü yorgunluk algılama sistemi gibi ekipmanlar Elite donanım seviyesi ile geliyor.

Hyundai Bayon test sürüşü

Test aracımızda yer alan 4 silindirli 1.4 MPI motor; 6000 d/d’de 100 HP güç ve 3500 d/d’de 134 Nm tork üretiyor. 6 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu motor otomobile biraz ağırkanlı bir performans sağlasa da, bunu normal karşılamak lazım. Aynı motora sahip otomatik vitesli i20 0-100 km/h hızlanmasını 12.9 saniyede tamamlarken, Bayon 1.4 MPI otomatikte bu değer 13.7 sn. Maksimum hız ise her iki otomobilde de 176 km/h. Bu arada i20’nin ağırlığı 1130 kg, Bayon ise 1162 kg. Yumuşak bir sürüş sunan Bayon, yol tutuş olarak da güvenli. Bozuk yollarda ön konsolda hafif çıtırtılar duyulması ise üzücü. Rüzgâr sesi yalıtımı ise ortalama. Otomobilin fiziksel olarak kullanıcısını üzme ihtimali olan bir detayı daha var: kaput açma mandalı. Çıplak metal olan bu mandal sıcak günlerde yapılan sürüşlerde aşırı ısınıyor ve mesela silecek suyu eklemek için durup, motor kaputunu açmaya çalıştığınızda elinizi ciddi şekilde yakıyor. Böyle ufak, ancak önemli bir detayın atlanması anlaşılır gibi değil. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobilin, 250 km’yi aşan sürüşteki tüketim değeri 8.0-8.5 lt/100 km civarında gezindi. Açık yolda gaz pedalının dikkatli kullanımı ile yakıt tüketimini 6.5 lt/100 km seviyelerine indirebilmek mümkün.

Hyundai Bayon’un dijital kadran grubu 4 farklı temaya sahip.

Hyundai Bayon nasıl bir otomobil?

Hyundai Bayon 1.4 MPI otomatik, 223.400 TL’lik başlangıç fiyatıyla ülkemizdeki en uygun fiyatlı otomatik şanzımanlı B- crossover’lardan bir tanesi. Üstelik giriş seviyesinde bile makul bir donanım seviyesi sunuyor. B-SUV veya crossover segmentinde diğer uygun fiyatlı otomatik vitesli seçeneklerse Sandero Stepway 1.0 X-tronic (215.000 TL) ve Kia Stonic 1.4 lt (231.000 TL).

Hyundai Bayon 1.4 MPi Otomatik fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1368 cc, 4 silindirli, benzinli
Şanzıman: 6 ileri otomatik
Maksimum güç: 100 HP @ 6000 d/d
Maksimum tork: 134 Nm @ 3500 d/d
Maksimum hız: 176 km/h
0-100 km/s: 13.7 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4180 / 1775 / 1500 mm
Bagaj hacmi: 411-1205 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 9.4 / 6.6 / 6.6 lt /100 km
Fiyat: 223.400 TL (Style) / 282.000 TL (Elite)
CO2 emisyonu 150 g/km

 

+          Kullanışlı iç mekân

–           Sadece sürücü camında tek dokunuşla açma-kapama var, kabinde fazlaca sert plastik kullanımı, motor kaput açma mandalı

Otomobil.com.tr sitesinde daha önceden yayınlanan Hyundai Bayon fiyat listesi için BURAYA, Hyundai Bayon Türkiye’de üretilecek haberi için BURAYA, Hyundai Bayon tanıtıldı haberi için BURAYA tıklayın!

Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Kategoriler