Pazartesi, Aralık 9, 2024
Ana SayfaTestlerBMW i4 M50 test sürüşü

BMW i4 M50 test sürüşü

BMW i4 M50 test sürüşü. Tamamen elektrikli 544 HP’lik BMW i4 M50; performans, kalite hissi ve kullanışlılık konularında beklentileri tam anlamıyla karşılıyor. Üstelik enerji tüketimi de performansa göre makul.

TEST ARACI: BMW i4 M50

Daha önceden eDrive 40 versiyonu ile sayfalarımıza konuk olan BMW i4, bu sayımızda model gamının seri başı versiyonu, 544 HP’lik i4 M50 ile karşımızda. Şimdiye kadar farklı gövde tiplerinde elektrikli otomobiller hazırlayan BMW, i4 modeli ile gerçek BMW tutkunlarına yönelik bir model olarak düşünebileceğimiz “gran coupe” gövde tipi sunmuş oldu. 5.266.800 TL’lik i4 M50 ise bu gövde tipinin en ateşli versiyonu.

BMW i4 M50 tasarım ve iç mekân

BMW i4 Gran Coupe, tasarım olarak geleneksel BMW oranlarına sahip. Klasikleşmiş bu oranlar uzun motor kaputu, ön tekerlekler ile ön kapılar arasındaki geniş boşluk gibi tasarım unsurlarını içeriyor. 4 Serisi Gran Coupe ve 3 Serisi ile kardeş olan i4; 4783 mm uzunluğa, 1852 mm genişliğe, 1448 mm yüksekliğe ve 2856 mm dingil mesafesine sahip. Bagaj hacmi 470 lt olan otomobilin rüzgâr direnç katsayısı ise 0.24 Cd. Otomobilin ön konsolu, BMW’nin yeni tasarım anlayışı ile şekillendirilmiş. Multimedya ekranı 14.9 inç iken, dijital gösterge tablosu 12.3 inç.

Otomobilin iç mekânındaki kalite hissi iyi ve yaşam alanı yeterince geniş, ancak arka koltuklardaki baş mesafesi boyu 1.80 metrenin üzerinde olanlar için biraz kısıtlı gelebilir. Ancak bunun bu otomobil için pek bir önemi yok. Çünkü bu otomobil adeta bir performans canavarı..

BMW i4 M50 test sürüşü

Otomobilin ön elektrik motoru 258 HP güç, 430 Nm tork, arka elektrik motoru 313 HP güç, 365 Nm tork üretiyor. Toplam sistem gücü 544 HP, toplam sistem torku 795 Nm. 0-100 km/h hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hız 225 km/h ile elektronik olarak sınırlandırılmış. i4’ün zirve modeli olan M50, ortalama bir kullanıcının ihtiyaç duyacağından çok daha fazlasını sunuyor. Gaz pedalı tepkileri diğer elektrikli otomobillere göre çok daha hassas ve gaz pedalına gecikmesiz yanıt alıyorsunuz. Otomobil zaten çok güçlü olduğu için, gündelik hayatta EcoPro sürüş modu bile fazlasıyla yeterli. Comfort modunda gaz pedalı tepkisi biraz daha iyileşiyor ve bu modda “tatlı” bir performans yakalıyorsunuz, Spor mod altındaki Sport Boost’ta ise işler ciddileşiyor.  Otomobil çok sinirli bir hale bürünüyor ancak kontrolü zor değil. Güç, zemine 4 tekerlek üzerinden kesintisiz ve gecikmesiz olarak aktarılıyor. Bu güce hükmetmek, düşük ağırlık merkezi, adaptif süspansiyon ve direkt tepki veren direksiyon sistemiyle sürücünün yüzünde mutluluk, diğer koltuklarda oturanlarda ise hayret dolu ifadelere neden oluyor. Sürüş pozisyonu iyi ve otomobille bütünleştiğinizi hissediyorsunuz. Standart olarak Adaptif M Süspansiyon ile donatılmış otomobil, yola çok iyi oturuyor ve başarılı güç aktarımı sayesinde hızı viraj dışına güzel şekilde taşıyorsunuz. Boş ağırlığı 2215 kg olan otomobilde ön-arka ağırlık dağılımı yüzde 48.1, arka 51.9. Otomobilde enerji geri kazanım sistemine kumanda etmek için direksiyon arkasında kulakçık yok. Vites kumandası bir defa daha çekildiğinde B (Brake-fren) modu aktif hale geliyor ve bu sayede frenleme etkisi ile beraber enerji geri kazanımı da artıyor. Enerji geri kazanım sistem ayarını “otomatik” modda bırakmak kullanım açısından en pratik çözüm.

Gelelim batarya, şarj ve menzil konularına. Otomobilin net batarya kapasitesi 80.7 kW. AC 11 kW şarj noktasında % 0-100 şarja ulaşması 8 saat 25 dk, 200 kWh DC hızlı şarjda ise %10-80 25 dk. Ben 60 kW DC hızlı şarjda yüzde 14’ten yüzde 100’e 100 dk’lık sürede şarj ettim. WLTP normuna göre enerji tüketimi 22.5 /18.0 kWh/100 km, menzil ise 416-521 km. Bu otomobilde gerçek hayatta 450 km’lik menzili rahatlıkla yakalamak mümkün, üstelik bunu 0-5C gibi düşük sıcaklıklarda yapabilmesi daha da iyi. Hafif tempolu kullanımda da tüketim değeri 25-26 kWh/100 km arasına yükselse de, standart kullanımda 20 kWh/100 km gibi tüketim değerleri ortaya çıkıyor, biraz daha ekonomik kullanımda ise bu değeri 20 kWh/100 km’nin altına kolayca indirebilmek mümkün. Benim ise otomobilin performansının tadını çıkartarak elde ettiğim tüketim ortalaması ise 24.9 kWh/100 km oldu.

BMW i4 M50 nasıl bir otomobil?

BMW i4 M50, ne istediğini bilenlere yönelik, ciddi bir performans otomobili. Ortalama bir kullanıcı için i4 eDrive 40 bile fazla fazla yeterli güç üretirken, i4 M50’de bu güç çok daha yüksek bir seviyede ve insanı adrenalin bağımlısı haline getirebilir. Bununla birlikte gerçek hayatta 400 km’yi rahatça geçen menzil hiç fena sayılmaz. 5 milyon TL’yi aşan fiyat Türkiye şartlarında ortalama bir insan için yüksek gelse de, bu performans için içten yanmalı otomobillerde ödenmesi gereken tutar çok daha fazla.

BMW i4 M50 fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: Önde-arkada 2 elektromotor
Toplam sistem gücü: 544 HP
Toplam sistem torku: 795 Nm
Maksimum hız: 225 km/h
0-100 km/h: 3.9 sn
Menzil (WLTP ortalama): 416-521 km
Enerji tüketimi (WLTP): 22.5- 18.0 kWh/100 km
Bagaj hacmi: 470-1290 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4783 / 1852 /1448 mm
Fiyat: 5.266.800 TL
CO2 emisyonu: 0 g/km
+ İç mekân, kalite, performans
Alışkanlık gerektiren kumandalar

 

Otomovil.com.tr sitesinde yayınlanan “BMW i4 hazır” haberini okumak için BURAYA, BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler