Pazartesi, Eylül 13, 2021
Ana SayfaSatışa SunulmaYeni Honda City 2021 test sürüşü

Yeni Honda City 2021 test sürüşü

Yeni Honda City 2021 test sürüşü. Honda Türkiye, 2021’in son çeyreğine deyim yerindeyse bir sedan atağı ile giriyor. Bu kapsamda tanıtımı yapılan ilk model ise “Akıllı seçim” sloganına sahip yeni Honda City 2021. Honda City’den sonra yeni Civic ve Accord da Honda Türkiye model gamına eklenecek.

Test aracı: Honda City 1.5 i-VTEC Executive

Honda’nın küçük sedan sınıfındaki temsilcisi Honda City, yeni nesliyle 11 Eylül 2021 tarihinde Türkiye’de satışa sunulacak. Yeni Honda City 2021, CVT şanzımanla kombine edilmiş 1.5 lt 121 HP güç üreten benzinli motor seçeneğine sahip. Donanım seviyesiyse Elegance ve Executive olmak üzere 2 tane. Yeni Honda City 1.5 Elegance donanım seviyesi 219.000 TL’lik, Executive ise 229.000 TL’lik fiyata sahip. Test aracımız Executive donanım seviyesindeydi ve Elegance’tan farklı olarak hız sabitleme sistemi, arka koltukta kol dayama, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, otomatik klima, elektrikli katlanır yan aynalar, LED ön farlar, LED sis farları ve krom görünümlü dış kapı kolları bulunuyor.

Honda City tasarım ve iç mekân

Yeni Honda City; B1 yani B segmenti sedan liginde yer alan bir otomobil. Görsel olarak bir dönemin B sedan otomobillerinden çok daha ahenkli bir çizgisi olan yeni Honda City’nin uzunluğu 4568 mm, genişliği 1748 mm, yüksekliği 1458 mm, dingil mesafesi ise 2590 mm. Yeni City, dingil mesafesi olarak değilse de, uzunluk olarak C segmenti otomobillere yakın. Bagaj hacmi 519 lt.

Yeni Honda City ’nin ön konsolu sert plastikten üretilmiş. Bu, küçük sınıf bir sedan için normal bir durum. Ön konsolun üst orta kısmında 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Bu ekranın fiziksel düğmeleri ise sürücü yerine, yolcuya yakın konumlandırılmış. Bu ekranın hemen altında kolay kullanımlı otomatik klima kumanda grubu, 2 adet USB girişi ve 12V’luk soket bulunuyor. Ön koltukları rahat olan otomobilin arka koltuklarındaki diz mesafesi başarılı. Hatta Honda yetkililerinin açıklamasına göre arka koltuktaki diz mesafesi 10. nesil Civic’ten 2 cm daha fazla. Baş mesafesi ise ortalama.  Otomobilin iç mekânı ile ilgili beni rahatsız eden nokta, orta havalandırma ızgaralarının hiçbir şekilde kapatılamaması oldu. Bununla birlikte orta kısımda sürücüye yakın olan hava ızgarası en sağa itildiğinde bile sürücünün üzerine hava üflemeye devam ediyor. Bu da sinüzit gibi sorunları olanları rahatsız edebilecek bir durum. Keşke orta havalandırma ızgaralarında da, cam tarafındaki havalandırma ızgaralarındaki gibi çevirmeli bir açma-kapama butonu olsaymış.

Yeni Honda City 2021 test sürüşü

B segmenti sedanlar bilindiği gibi genelde vasat sürüş performansı sergileyen otomobiller oluyor. Ancak bu genellemenin dışında kalan yeni Honda City, beni özellikle canlı motoru ile şaşırttı. 1498 cc’lik, 4 silindirli, atmosferik i-VTEC benzinli motor 6600 d/d’de 121 HP güç ve 4300 d/d’de 145 Nm tork üretiyor. Sürekli değişken oranlı (CVT) şanzımanla kombine edilmiş bu motor, 1189 kg’lık otomobile 10.5 sn’lik 0-100 km/h hızlanma değeri ve 198 km/h maksimum hız sağlıyor. Bu segment bir otomobilden beklenmeyecek bir ataklığa sahip otomobil, gaz pedalı hareketlerine çabuk tepki veriyor.  ECON tuşuna basınca, yakıt tüketimini düşürmek için klimanın performansı ve gaz pedalı tepkisi biraz azalıyor.

WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimi 6.2 lt/100 km olan yeni Honda City, basın toplantısı kapsamında İstanbul içinde Ataşehir-Şile gidiş-dönüş, yaklaşık 150 km kadarlık test sürüşümde ortalama 6.5 lt/100 km’lik tüketim elde etti.  Otomobilin CO2 emisyonuysa 139 g/km.

Yeni Honda City akustik konfor yönünden, bir B segmenti sedan için başarılı. Otomobilin A ve B sütunlarına uygulanan sprey köpük ile kimyasal elyaf uygulamasının, yüksek frekanslı gürültüyü önemli ölçüde azalttığı, 1,4 mm’lik ön konsol alt plaka kalınlığı sayesinde yüksek rijitlik seviyesi sağlandığı ifade ediliyor.

Otomobilin süspansiyon sistemi sportiflikten çok, konfor odaklı ve süspansiyon sistemi yol bozukluklarını başarı ile sönümlüyor. Bunun için City’den dinamik bir yol tutuş beklememek lazım.

Yeni Honda City nasıl bir otomobil?

Yeni Honda City, mevcut B segmenti sedanların performansını yetersiz bulanlar için, canlı motora sahip, geniş diz mesafesi ve büyük bagaj sunan bir otomobil.

Yeni Honda City 1.5 i-VTEC CVT teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1498 cc, 4 silindirli, benzinli

Şanzıman:          CVT

Maksimum güç:              121 HP @ 6600 d/d

Maksimum tork:             145 Nm @ 4300 d/d

Maksimum hız: 195 km/s

0-100 km/s:       10.5 sn

Bagaj hacmi:     519 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4568/1748/1458 mm

Yakıt tüketimi (WLTP ort.):         6.2 lt/100 km

Fiyat:    219.900 TL (Elegance)/229.900  TL (Executive)

+ Canlı motor, arka koltuk diz mesafesi, bagaj hacmi

– Orta havalandırma kanalları kapatılamıyor, bagaj içi tutamak yok

CO2 emisyonu: 139 g/km

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan yeni Honda Jazz Hibrit test sürüşü yazınını okumak için BURAYA, Honda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Kategoriler