Pazartesi, Kasım 29, 2021
Ana SayfaTestlerYeni Honda Jazz Hibrit test sürüşü

Yeni Honda Jazz Hibrit test sürüşü

Yeni Honda Jazz Hibrit test sürüşü. Yeni Honda Jazz, hibrit teknolojisi ile daha düşük yakıt tüketimi değerlerine imza atıyor. Bunun dışında bir Jazz geleneği olarak B segmentinde az rastlanır iç mekân genişliği ve kullanışlılığı sunuyor.

TEST ARACI: HONDA JAZZ e:HEV CROSSTAR EXECUTIVE

Honda’nın B segmentindeki temsilcisi Jazz, dördüncü nesliyle ülkemizde satışa sunuldu. Yeni Honda Jazz sadece e:HEV adı verilen hibrit güç ünitesi ile satılıyor. Donanım seviyesi ise Executive ve Crosstar Executive olmak üzere iki tane. Bunlardan Executive olan 310.000 TL’lik, SUV-crossover tarzı detaylara sahip olan Executive Crosstar ise 320.000 TL’lik fiyata sahip. Her iki modelde de Honda Sensing güvenlik teknolojileri standart olarak sunuluyor.

Yeni Honda Jazz tasarım ve iç mekân

Üreticisi tarafından B segmenti bir hatchback olarak tanımlanan Jazz, benim gözüme mini MPV gibi görünen bir otomobil. Bunun nedeni ise tek hacimli (mono space) tasarımı ve A sütunu çizgisinin ön çamurluklara doğru devam etmesi. Tabii ki iç mekândaki değişkenlik özellikleri de bunda bir etken. Bunları bir kenara bırakıp Jazz Crosstar’a bakalım. Crosstar versiyonu daha farklı ön ızgarası, tavan rayları ve plastik gövde koruma eklentileri ile kardeşinden ayrılıyor. Executive Crosstar versiyonu, Executive versiyondan 46 mm daha uzun, 31 mm daha geniş,  taban yüksekliği de 29 mm daha fazla. Bununla birlikte Crosstar’ın 1498 mm’lik ön iz açıklığı ve 1485 mm’lik arka iz açıklıkları Executive’e göre 11’er mm daha fazla olmasının yanı sıra, 2520 mm’lik dingil mesafesi de 3 mm daha fazla.

Yeni Jazz’ın iç mekânı göz yormayan ve huzur veren bir tasarıma sahip. İç mekân detayları şık. Ön konsolun sürücü ve yolcuya bakan kısmı kumaş kaplı, üst kısmı ise sert plastikten…  Multimedya ekranın grafik tasarımı göze güzel gelmesinin yanı sıra kolay anlaşılır bir yapıda. Fiziksel kumandalara sahip klima sistemi ile kolay kullanımlı. Ancak multimedya ekranının iki yanındaki havalandırma ızgaraları kapatılamıyor. Ayrıca havayı yönlendirme açısı da yetersiz. Ne yaptıysam buradan gelen havanın üzerime gelmesini engelleyemedim.

İç mekân eşya gözleri ve kullanışlılık olarak beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Özellikle değişken arka koltuk sistemi (Magic Seat) fark yaratan bir detay. Bu koltuk sistemi sayesinde arka koltuk minderleri, koltuk sırtlığına doğru kaldırılıp, saksı gibi dik taşınması gereken yüklerin taşınmasına olanak tanıyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi ise bazı D segmenti otomobillerden bile daha iyi. 298 lt’lik bagaj hacmi, önceki neslin 354 lt’lik değerinin gerisinde.

Yeni Honda Jazz Hibrit test sürüşü

Honda Jazz’ın e:HEV teknolojisinde; 98 HP güç, 131 Nm tork üreten 1.5 litrelik benzinli motor, 109 HP, 253 Nm tork üreten elektrik motoru ve 70 kW’lık bir jeneratör görev yapıyor. Güç, e-CVT şanzıman üzerinden ön tekerleklere aktarılıyor.  Otomobilde EV (elektrikli), Hybrid Drive (elektrik + benzinli sürüş) ve Engine Drive (benzinli sürüş) olmak üzere 3 tane sürüş modu var. 0-100 km/h hızlanmasını 9.9 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı 175 km/h. Otomobilde CVT şanzıman olmasına rağmen hızlanma esnasında verdiği his, otomatik şanzımanlı bir araçmış gibi… Yakıt tüketimi konusunda kullanım ve rotaya bağlı olarak çok farklı sonuçlar çıkması olası. Bu durum, elektrik motorunun ne kadar çok devreye girdiği ile ilgili. Şehir içi hızlarda elektrik motoru daha çok görev yaptığı için tüketim de buna bağlı olarak çok düşük seviyelerde çıkabiliyor. Örneğin İstanbul içinde, 80 km/h’yi aşmadan yaptığım yaklaşık 1 saatlik sürüş (15 dk’sı yoğun dur-kalk’lı trafik) sonunda 3.8 lt/100 km’lik tüketim ortalaması ortaya çıktı. Bu ortalamayı daha da aşağıya çekebilmek mümkün. 200 km’yi aşan ve otoyol kullanımlarının da kapsayan test sürüşü sonunda ortalama tüketim değeri ise 4.8 lt/100 km oldu. Gelelim yol tutuşa… Ön ve arka süspansiyon, bir önceki nesle göre geliştirilmiş. Ön süspansiyonda sürtünme yüzde 30 azaltılmış, stabilizatör bağlantısı ve helezon yay yenilenmiş. Bu sayede sürüş esnasındaki sarsıntı ve titreşim azaltılmış.  Arka süspansiyonda da ise stabiliteyi arttıracak geliştirmeler yapılmış. Yol tutuş sportif değil, ancak güvenli. Süspansiyon önceki nesle göre hissedilir derecede konforlu.

Yeni Honda Jazz nasıl bir otomobil?

2021 Jazz Crosstar’ın 330.000 TL’lik fiyatı ülkemizin şartları göz önüne alındığında çoğu kişiye yüksek gelecektir. Ancak bu fiyata Honda Sensing güvenlik teknolojilerini de içeren geniş bir standart ekipman listesini ve hibrit teknolojisi dahil olduğu unutulmamalı.  Bu arada bu aracın doğal rakibi olan Toyota Yaris 1.5 Hybrid Passion’ın fiyatının 362.000 TL’lik fiyata sahip olduğu ve o fiyata daha az değişkenlik, daha ufak iç hacim sunduğu da gerçek.

2021 Honda Jazz e:Hev teknik özellikler – fabrika verileri

İçten yanmalı motor: 1498 cc, 4 silindirli, benzinli
Maksimum güç: 98 HP @ 5500 d/d
Maksimum tork: 131 Nm @ 4500-5000 d/d
Elektrik motoru: 109 HP – 253 Nm
Şanzıman: E-CVT
Maksimum hız: 175 km/s
0-100 km/h hızlanma: 9.9 sn
Bagaj hacmi: 298-1199 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4090 / 1725 / 1556 mm
Tüketim (şehiriçi / şehirdışı / ortalama): 2.7 / 4.4 / 3.8 lt/100 km

+ İç mekân, değişkenlik, donanım

– Havalandırma ızgaraları

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Honda Jazz Euro NCAP test sonucu haberi için BURAYA, Honda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Önceki İçerikPeugeot 106 30 yaşında
Sonraki İçerikJeep Wrangler 4xe PHEV

Kategoriler