Cumartesi, Aralık 4, 2021
Ana SayfaTestlerYeni Honda Accord test sürüşü

Yeni Honda Accord test sürüşü

Yeni Honda Accord test sürüşü. Yeni Honda Accord basın test sürüşü organizasyonu İstanbul-Ayvalık arasındaki rotada gerçekleştirildi. Biz de Otomobil Yayıncılık olarak katıldığımız bu organizasyonda yeni Accord’u 300 km’den fazla kullanma imkânı bulduk.

TEST ARACI: HONDA ACCORD 1.5 VTEC 190 HP EXECUTIVE+

Honda Accord, uzun bir aradan sonra tekrar Türkiye’de.  16 Ekim 2021 tarihi itibarı ile satışa sunulan 10. nesil Honda Accord, ülkemizde 1.5 VTEC turbo 190 HP olmak üzere tek benzinli motor seçeneğine sahip. Donanım seviyesi ise Executive ve Executive + olmak üzere 2 tane. Accord Executive’in fiyatı 540.000 TL olarak açıklanırken, Executive+’ın fiyatı ise 561.000 TL. Her iki donanım seviyesinde de gelişmiş sürücü destek sistemleri toplamı Honda Sensing, açılabilir cam tavan, Honda Connect multimedya sistemi, LED ön farlar standart. Executive+ donanım seviyesinde bunlara ek olarak uzaktan motor çalıştırma, kablosuz şarj, geri viteste sağ aynanın otomatik eğilmesi, krom kapı kolları, çift egzoz çıkışı ve karartılmış arka camlar gibi ekipmanlar sunuluyor.

Yeni Honda Accord tasarım – iç mekan

10. nesil Honda Accord ilk defa 2017 yılında tanıtıldı. Özellikle ABD pazarında kendi segmentinde en çok tercih edilen modellerden bir tanesi olan otomobil, 2021 model yılı için makyajlandı ve güncel görünümüne kavuştu. Radyatör ızgarasındaki geniş krom bant ile dikkat çeken otomobil, özellikle yay formlu omuz çizgisiyle farklı görünüyor. D segmentinde yer alan Accord 4901 mm uzunluğa, 1862 mm genişliğe ve 1442 mm’lik yüksekliğe sahip. Dingil mesafesi 2830 mm olan otomobilin bagaj hacmiyse 570 lt.

İç mekânda kalite hissi yüksek malzemeler başarılı bir işçilikle birleştirilmiş. Bu otomobilin en güzel yanlarından bir tanesi de kolay kullanımlı kumanda birimleri. Honda, bazı Avrupalı markaların aksine modern ve yüksek teknolojili bir otomobilin de kolay kullanımlı multimedya sistemine ve klima kumandalarına sahip olabileceğini bize gösteriyor. Otomobildeki hem multimedya sistemi, hem de fiziksel kumandalı klima sistemi sezgisel olarak kullanılabiliyor. Havalandırma sistemi ile ilgili tek eleştirim orta havalandırma ızgaralarının kapatılamıyor olması. Keşke orta havalandırma ızgaralarında da, yan havalandırma ızgaralarındaki gibi çevirmeli bir açma-kapama anahtarı olsaymış. Ön koltukları rahat olan otomobilin arka koltuklarında da diz ve baş mesafesi ile ilgili sorun yok.

Yeni Honda Accord test sürüşü

Motordan bahsetmenden önce, Accord’un uzaktan motor çalıştırma sisteminden bahsedelim. Aslında Accord bu özelliği, uzun zamandan beri sunuyor. Motoru uzaktan çalıştırmak için anahtar üzerindeki LOCK düğmesine basmak ve ardından MOTOR düğmesine basılı tutmak gerekli.  Daha sonra dörtlü flaşörler yanıp sönerek sinyalin alındığını teyit ediyor. Ardından motor 10 dakika boyunca çalıştırılıyor. Bu sayede iç mekân sıcaklığı önceden ayarlanmış seviyeye getiriliyor. Motor uzaktan çalıştırıldığında; silecekler, aydınlatma ve ses sistemleri kapalı kalırken güvenlik sistemi çalışma devam ederek araca yabancı kişilerin girişi engelleniyor.

Şimdi motordan bahsedebiliriz. Otomobilde yer alan 1498 cc’lik, 4 silindirli, turbo beslemeli motor; 190 HP güç ve 260 Nm tork üretiyor. Motorun gücü yüksek, ancak daha da güzel bir yanı maksimum torkun 1600 d/d gibi düşük bir devirden itibaren üretilmesi ve bunun 5000 d/d’ye kadar sürekli olarak sürücünün emrinde olması. Maksimum gücün 5500 d/d’de üretildiğini düşünürsek bunun gerçekten başarılı bir motor olduğunu söyleyebiliriz. Bunu gerçek hayat kullanımında da tecrübe ettik. Sürekli değişken oranlı (CVT) şanzımanla kombine edilmiş bu motor, performans olarak beklentileri karşılıyor. Tempolu otoyol kullanımını da içeren 300 km’yi aşan kullanımım sonunda ortaya çıkan gerçek hayat yakıt tüketim değeri ise 7.5 lt/100 km oldu. Önde McPherson, arkada çok kollu bağımsız süspansiyona sahip otomobil otoyolda stabil bir sürüş sergilerken, virajlarda da güven verdi. D segmentinde önemli bir konu tabii ki konfor. Yeni Honda Accord, hem süspansiyon konforu, hem de akustik konforu yüksek bir otomobil.

Yeni Honda Accord 2021 nasıl bir otomobil?

Rahat bir kullanım sunan yeni Honda Accord, canlı motoru, sürüş özellikleri ve konforu ile D segmenti sedan severlerin beklentilerini rahatlıkla karşılayabilecek bir otomobil.

Yeni Honda Accord 1.5 VTEC Turbo 190 HP CVT teknik özellikler

Motor: 1498 cc, 4 silindirli, 16V, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo
Şanzıman: CVT
Maksimum güç: 190 HP @ 5500 d/d
Maksimum tork: 260 Nm @ 1600-5000 d/d
Maksimum hız: 190 km/s
0-100 km/s: 8.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4901/1862/1442 mm
Bagaj hacmi: 570 lt
Tüketim (ort.): 7.3 lt /100 km (WLTP)
Fiyat: 540.000 TL(Executive) / 561.000 TL (Executive +)

+          Konfor, iç mekân, kolay anlaşılır kumandalar

–           Orta havalandırma ızgaraları kapatılamıyor

CO2 emisyonu:          164 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan yeni Honda City test sürüşü yazısı için BURAYA, Honda Accord internet sayfasına ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Önceki İçerikYeni Ford Focus 2022
Sonraki İçerike-otodergi 155 yayına girdi

Kategoriler