Salı, Ekim 15, 2024
Ana SayfaHaberlerHyundai BAYON tanıtıldı

Hyundai BAYON tanıtıldı

Hyundai BAYON tanıtıldı. Hyundai’nin B- SUV segmentinde mücadele edecek crossover modeli BAYON tanıtıldı. Öncelikle Avrupa pazarı için tasarlanmış olan BAYON Hyundai’nin Türkiye’deki tesislerinde üretilecek ve 40’tan fazla Avrupa ülkesine ihraç edilecek. Hyundai BAYON’un Türkiye’de satışa sunulması ise 2021 yılının ikinci çeyreğinde olacak.

Adını Fransa’nın Bask bölgesindeki Bayon kasabasından alan Hyundai BAYON, markanın genişleyen SUV gamı içindeki en küçük model olacak. Hyundai bu yeni model ile teknoloji, ileri seviye bağlanabilirlik ve güvenliği daha ulaşılabilir hale getirmeyi hedefliyor.

Hyundai Bayon test sürüşünü okumak için BURAYA tıklayın!

Hyundai BAYON tasarım

Keskin ve düz hatlara sahip Bayon’un uzunluğu 4.180 mm, genişliği 1.775 mm ve yüksekliği de 1.490 mm. Dingil mesafesi 2.580 mm olan otomobilin taban yüksekliğiyse 183 mm. 411 lt’lik bagaj hacmi arka koltukların yatırılması ile 1205 lt oluyor. Sensuous Sportiness yani Duygusal Sportiflik anlayışı çerçevesinde tasarlanan otomobilin burnunun üst kısmındaki, uçlarına LED aydınlatma yerleştirilmiş ince çizik ve alt taraftaki yere yaklaştıkça genişleyen radyatör ızgarası dikkat çekiyor. Radyatör ızgarasının da kenar kısımlarında üçgen formlu aydınlatmalara yer verilmiş.

Yan taraftaysa ön çamurluktan C sütununa uzanan bir omuz çizgisi, arka çamurluktaki ütü izi ile desteklenmiş. Etek altı olarak tanımlanan kısmında belirgin kat izi sağlam duruşu destekleyen bir tasarım öğesi. Arka taraftaysa bumerang formlu stopların bir ışık bandı ile birleştirildiği görülüyor. Gri renkli difüzör de bu arka tasarımı daha sportif göstermek için uygulanmış. Alüminyum alaşımlı jantlar, BAYON’da donanım seviyesine göre 15, 16 ve 17 inç çapa sahip olacak. Hyundai BAYON, toplam dokuz dış renk seçeneği ile üretim bandına girecek. Ayrıca, isteğe bağlı olarak iki tonlu tavan rengiyle de satın alınabilecek.

İç mekân

Hyundai i20’ye benzer bir ön konsola sahip BAYON’un,  ferah ve geniş bir iç mekan sunacağı ifade edildi.  Tıpkı yeni i20’de olduğu gibi enine çizgilerle şekillendirilmiş ön konsolda 10,25 inç dijital gösterge ve yine 10,25 inç bilgi eğlence ekranı var. Alt donanım seviyesindeyse ekran 8 inç. Otomobil, üç farklı iç mekân rengi ile satışa sunulacak. Tamamen siyah, koyu-açık gri ve koyu gri ve yeşil dikişli döşemelerle sakin bir ortam sunulmaya çalışılmış.

Günümüzde önem kazanan kablosuz şarj, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto gibi özellikleri sunan BAYON’da ön ve arka yolcular için USB noktaları da yer alacak. Üst düzey müzik keyfi isteyenler için Bose ses sistemi de donanım listesinde olacak.

Hyundai BAYON motor seçenekleri ve teknik özellikler

Hyundai Bayon 2021’de Kappa motor ailesine mensup güç üniteleri görev yapıyor. Bunlar 1.2 MPI 84 HP, 1.0  T-GDI 100 HP, 1.0 T-GDI 100 HP 48V hafif hibrit (mild hybrid) ve 1.0 T-GDI 120 HP 48V hafif hibrit. Ayrıca yurtdışı basın bültenlerinde yer almayan, ancak Türkiye basın bültenlerinde yer alan 1.4 MPI 100 HP’lik versiyon 6 ileri manuel veya otomatik şanzımanla alınabilecek. Bayon 1.4 MPI 100 HP’nin teknik detayları haber yayına hazırlandığı sırada açıklanmamıştı.

Bayon’un giriş seviyesi motoru 1.2 MPI. 84 HP  güç ve 118 Nm tork üreten; 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş bu motor otomobile 13.5 sn’lik 0-100 km/h hızlanma değeri ve 165 km/h maksimum hız sağlıyor.

Bunun bir üstünde yer alan 1.0 T-GDI ise 100 HP güç ve 172 Nm tork üretiyor. Şanzıman seçeneği ise 6 ileri manuel veya 7 ileri oranlı DCT olmak üzere 2 tane. Manuel versiyonlarda 0-100 km/h hızlanma süre 10.7 saniye ve maksimum hız 183 km/h olarak açıklanırken bu değerler DCT şanzımanlı versiyonda 11.7 sn ve 180 km/h.

T-GDi turbo beslemeli motorlar, 48 voltluk hafif hibrit teknolojisi (48V) ile birleştiriliyor. Böylece, daha da düşük yakıt tüketimi sağlanacak.  1.0 T-GDI 100 HP 48V’luk motorun güç-tork ve performans değerleri aynı. Yakıt tüketim değeri henüz açıklanmamış olmakla birlikte, kesinleşmemiş CO2 emisyonları açıklandı. Buna göre DCT şanzımanla kombine edilmiş 1.0 T-GDI 48V motor;  Bayon’da WLTP normuna göre 120-126 g/km’lik CO2 emisyonuna sahipken, 48V teknolojisi olmayan motorda bu değer 124-130 g/km.

1.0 T-GDI 120 HP 48V ise, 100 HP’lik kardeşi ile aynı tork değerine sahip. Yani 172 Nm. Şanzıman seçeneği de 6 ileri oranlı manuel şanzıman veya 7 ileri oranlı DCT şanzıman olmak üzere 2 tane. Her iki şanzıman seçeneğinde 10.4 sn’lik 0-100 km/h değeri ve 185 km/h’lik maksimum hız aynı.

Diğer Hyundai SUV modellerinde olduğu gibi SmartSense güvenlik özellikleriyle donatılan otomobilde çoğu sistem standart. Yarı otonom sürüş özelliğiyle rakiplerinden ayrılan BAYON, Şerit Takip Asistanı (LFA) ile şeritten ayrılmamak için sürücüsüne yardımcı oluyor. Ön Çarpışma Önleme Yardımcısı (FCA) ise öndeki araca veya nesneye yaklaşırken öncelikli olarak sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Eğer sürücü fren yapmaz ise çarpışmanın meydana gelmesini önlemek için otomatik olarak kendisi fren yapmaya başlıyor.

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan yeni Hyundai i20 test sürüşü yazısı için BURAYA, Hyundai BAYON Türkiye’de üretilecek haberi için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler