Cumartesi, Temmuz 27, 2024
Ana SayfaTestlerFord Puma test sürüşü

Ford Puma test sürüşü

Ford Puma test sürüşü. Ford’un küçük SUV’u Puma, sportif tasarımı ve sıra dışı bagaj özellikleriyle segmentinde fark yaratıyor.

TEST ARACI: FORD PUMA 1.0 ECOBOOST 125 HP ST-LINE

Puma model adı olarak ilk defa 1997 yılında yollara çıkan Ford’un küçük sınıf coupe modelinde kullanılmıştı ve o otomobil Opel Tigra ile bu sınıfta rekabet halindeydi. Ancak zaman değişti, dünya değişti. Artık insanlar küçük sınıf coupe otomobillere ilgi göstermiyorlar. Devir SUV devri.  Puma ismi de bir crossover olarak yeniden doğdu ve SUV segmentinde boy göstermeye başladı.

Ayrıca Ford, küçük sınıf SUV(B-SUV) olarak EcoSport modeline de sahip. Ancak EcoSport, Avrupa satış rakamları olarak rakiplerinden daha geride. Ford şimdi B-SUV segmentindeki konumunu, crossover Puma ile güçlendirmek istiyor.

Motor seçenekleri ve fiyatlar

2020 Ford Puma ülkemizde 1.0 EcoBoost 95 HP manuel, 1.5 EcoBoost 125 HP otomatik (çift kavramalı), 1.0 EcoBoost 155 HP Mild Hybrid manuel olmak üzere 3 motor seçeneğine sahip. Donanım seviyeleriyse Style ve ST-Line olmak üzere 2 tane. Çift kavramalı otomatik şanzıman sadece 1.0 EcoBoost 125 HP’de var ve Style donanım seviyesindeki fiyatı 237.300 TL.

Bizim test aracımız ST-Line ve fiyatı 284.200 TL. Bu fiyata 14.000 TL fiyata sahip Teknoloji Paketi (gelişmiş adaptif hız sabitleme, kör nokta uyarı sistemi, çapraz trafik uyarı sistemi, geri görüş kamerası, ön park sensörü, otomatik park sistemi gibi), 6300 TL fiyata sahip Konfor Paketi (ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı ön cam, ısıtmalı direksiyon, akıllı bagaj kapağı ve anahtarsız giriş sistemi), 10.500 TL’lik panoramik açılır tavan ve 2500 TL’lik metalik boya eklendiğinde fiyat 317.500 TL’ye ulaşıyor.

Tasarım ve iç mekân

Ford Puma, en güzel görünen B-SUV’lardan bir tanesi. Kıvrımlı ve gergin hatları onu ayrıştıran tasarım unsurları. Üstelik ST-Line gövde kitiyle otomobil daha da sportif gözüküyor. Romanya’da üretilen bu güzel otomobilin bazı işçilik detayları benim gözümü biraz rahatsız etti. Mesela motor kaputu kilit karşılığı tam boyanmamış, bazı kısımlarında astar gözüküyor. Bunun dışında kapıların üst ve alt kısımlarının sac kaynak yerleri de çok belirgin. Bunlar otomobilin genel gidişine etki eden noktalar değil. Ancak göz takılıyor. Mesela motor kaputu kilit karşılığı hiç boyanmamış olsa bu kadar dikkat çekmezdi.

Fiesta ile platform kardeşi olan Puma ST-Line’ın 4186 mm’lik uzunluğu Fiesta’dan 146 mm, 1777 mm’lik genişliği 42 mm, 1534 mm’lik uzunluğuysa 58 mm daha fazla. Bununla beraber 2588 mm’lik dingil mesafesi de 95 mm daha uzun.

Gelelim iç mekâna. Test aracımız ST-Line donanım seviyesine has kırmızı detaylara ve metal pedal setine sahip. Ön ve arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu yok. Otomobilin fark yaratan detayı ise bagajda gizli: MegaBox. Bagaj zeminin alt kısmında hacmi 80 lt olan, 30 cm derinliğinde plastik bir bölüm var. 80 kg taşıma kapasitesi olan bu bölümde saksılı büyük çiçeklerin taşınmasına olanak tanıdığı gibi, kirli bot ve çeşitli ıslak malzemelerin taşınmasına da uygun. Üstelik dibindeki contalı tapa açıldığında içini temizlemek de kolay. Bu arada bagaj hacmini de unutmadan söyleyelim: 456 litre.

Ford Puma sürüş özellikleri

Otomobilde 3 silindirli, 1.0 litrelik, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli bir motor görev yapıyor. 6000 d/d’de 125 HP maksimum güç ve 1400-4500  d/d aralığında 170 Nm tork (overboost ile 200 Nm) üreten bu motor gücünü 7 ileri oranlı çift kavramalı otomatik şanzımanla ön tekerleklere aktarıyor. Sürüşü canlı ve motor sesi sportif. Sürüş modu seçicisi ile farklı ihtiyaçlara yönelik olarak sürüş karakteri değiştirilebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.2 saniyede tamamlayan 1326 kg ağırlığındaki Ford Puma 1.0 Ecoboost’un maksimum hızıysa 190 km/s. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri 4.9 lt/100 km olan otomobil, benim gerçek hayat kullanımımda 7.0-7.5 lt/100 km’lik değerler elde etti. Sürüş ise biraz sert. Zaten aracımızda ST-Line’a has spor süspansiyon var. Önde McPherson, arkada burulma kirişli süspansiyon sistemine sahip otomobilin yol tutuşu güvenli.

Puma ST-Line 1.0 EcoBoost nasıl bir otomobil?

Kesinlikle güzel bir otomobil. Tasarımı havalı, sürüşü canlı ve MegaBox gibi sıra dışı özellikleri var. 284.200 TL’lik fiyat ise rakiplerinin ortalamasında. B-SUV olarak tanımladığımız Hyundai Kona 1.6 T 177 HP 4×4 Elite Smart 239.200 TL, Peugeot 2008 1.2 130 HP GT-Line 306.000 TL’lik fiyata sahip.

Fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 999 cc, 3 silindirli, benzinli, turbo

Şanzıman:       7 ileri oranlı çift kavramalı

Maksimum güç:          125 HP @ 6000 d/d

Maksimum tork:         170 Nm @ 1400-4500 d/d  (overboost ile 200 Nm)

Maksimum hız:          190 km/s

0-100 km/s:     10.2 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4207 / 1777 / 1534 mm

Bagaj hacmi:  456/1216 lt + 80 lt MegaBox

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):      5.8 / 4.3  / 4.9 lt /100 km

 Fiyat: 237.300 (Style) / 284.200 TL (ST-Line) / 317.500 TL (test aracı

+          Tasarım, bagaj hacmi, canlı sürüş

–           Emniyet kemeri yükseklik ayarı yok

CO2 emisyonu: 110 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde daha önceden yayınlanan Ford Puma haberleri için BURAYA ve BURAYA, yeni Ford Kuga 2020 test sürüşü içinse BURAYA tıklayın. Ford Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler