Perşembe, Aralık 3, 2020
Ana Sayfa Testler Yeni 2020 Ford Kuga test sürüşü

Yeni 2020 Ford Kuga test sürüşü

Yeni 2020 Ford Kuga test sürüşü. Yeni Ford Kuga, yol tutuş ve konfor konusunda hissedilir bir ilerleme kaydederken, yakıt tüketimi konusunda eskisinden pek de farklı değil.

Test aracı: 2020 FORD KUGA 1.5 ECOBLUE 120 HP OTOMATİK ST-LINE

Ford’un kompakt SUV segmentindeki temsilcisi Kuga, 2020 Mayıs ayı sonu itibarıyla ülkemizde satışa sunulmuştu. Merak edilen bu otomobilin 1.5 EcoBlue 120 HP dizel motorlu versiyonunun ST-Line donanım seviyesini kullandım.

Yeni Ford Kuga fiyatları

Yeni 2020 Ford Kuga ülkemizde 1.5 EcoBoost 120 HP manuel, 1.5 EcoBoost 120 HP otomatik ve 1.5 EcoBlue 120 HP 8 ileri otomatik ve 2.5 lt 225 HP Duratec Hybrid (PHEV) olmak üzere 4 motor-şanzıman kombinasyonuna sahip. Donanım seviyesiyse Style, Titanium ve ST-Line olmak üzere 3 tane. 2020 Ford Kuga’nın fiyatlarından da kısaca bahsedelim. Test aracımız  olan Kuga 1.5 EcoBlue 120 HP ST-Line’nın giriş fiyatı 375.700 TL. Teknoloji Paketi için (dur-kalk özellikli hız sabitleme,  kör nokta uyarı sistemi, Ford Co-Pilot 360) 10.900 TL, Konfor Paketi (ısıtmalı ön-arka koltuklar, akıllı bagaj kapağı, ısıtmalı direksiyon ve ısıtmalı ön cam) 8800 TL, metalik boya 2700 TL ek ödeme yapmak gerekiyor.  Böylece fiyat 398.100 TL’yi buluyor. Aynı motor şanzımana sahip Style donanım seviyesindeki Kuga’nın başlangıç fiyatıysa 312.400 TL.

Tasarım ve iç mekânı nasıl?

Yeni Kuga, Ford’un C2 adlı global platformu kullanılarak üretilmiş. Bilindiği gibi bu platform Focus’un da altyapısını oluşturuyor. Eskisine göre daha yumuşak hatları olan otomobilin burun yapısı Focus’u hatırlatan bir tasarıma sahip. Yeni Kuga eskisinden 45 mm daha geniş ve 89 mm daha uzun. Dingil mesafesiyse 20 mm daha fazla. Şimdi ST-Line donanım seviyesinin görsel farklarından bahsedelim.

Kuga ST-Line’n 4626 mm’lik uzunluğu, farklı tampon tasarımından dolayı Style donanım seviyesinden 12 mm daha fazla. 1666 mm’lik yükseklikse spor süspansiyon nedeniyle Style donanım seviyesinden 12 mm daha az. 1883 mm’lik genişlikse tüm versiyonlarda aynı. Otomobilde bunun dışında ST-Line’a has radyatör ızgarası, yan etekler, siyah ön ızgara, kırmızıya boyalı fren kaliperleri ilk anda dikkat çeken görsel farklılıklar.

Yeni Ford Kuga kolay kullanımlı bir ön konsola sahip.

Otomobilin ön konsolu son dönemde çoğu otomobilde gördüğümüz alengirli konsolların aksine daha geleneksel bir çizgide. Bazı kullanıcılar için bu pek cazip görünmüyor olsa da, benim şahsi görüşüme göre nispeten geleneksel görünümlü bu konsol anlaşılır ve kolay kullanıma sahip. Kullanışlı eşya gözleri olan otomobilin orta konsolu da Focus çizgisinde tasarlanmış. Bu arada iç mekânda kırmızı detaylar, alüminyum pedal seti ve göz hizası göstergesi; ST-Line’da olan fakat daha alt donanımlarda olmayan detaylar.

Yeni Ford Kuga’da ön ve arka oturma alanları rahat.

Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu doğal olarak bulunmuyor. Bu koltuk sırasının ileri-geri kaydırılabilmesi ve sırt eğiminin ayarlanabiliyor olması güzel bir özellik. Bu arada arka kapı içi plastiği, ön kapı plastiklerinden farklı olarak sert malzemeden… 511 lt’lik bagaj hacmi bu sınıf için ortalama bir değer olsa da gayet yeterli.

Yeni 2020 Ford Kuga test sürüşü – sürüş özellikleri

Test aracımızda yer alan 1.5 dizel motor, 4000 d/d’de 120 HP güç ve 1750-2250 d/d aralığında 300 Nm tork üretiyor. Güç ve tork eski Kuga’dan farklı değil. Ancak bu sefer 6 ileri oranlı Powershift şanzıman yerine, 8 ileri otomatik şanzıman kullanılmış. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 12.0 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 177 km/h. Otomobil çok hızlı olmasa da aile kullanımı için makul bir çekiş sağlıyor. Spor sürüş modu seçilince (normal, eko, spor, derin kar-kum ve kaygan zemin modları var) gaz pedalı tepkileri biraz daha iyi oluyor. Performans değerleri önceki nesil Powershift şanzımanlı Kuga 1.5 litre dizelde 12.4 sn ve 171 km/h idi.

Yakıt tüketimi olarak baktığımızda da büyük farklar yok. Eski Kuga fabrika verilerine göre ortalama 4.8 lt/100 km yakıt tüketirken, yenisi 4.7 lt/100 km. Benim gerçek hayat kullanımında elde ettiğim ortalama yakıt tüketimiyse 6.5 lt/100 km oldu. Bu değer kabul edilebilir bir değer olsa da bu segmentte benzer motor hacimli dizel rakipleri arasında daha iyi hızlanma değeri ve daha düşük yakıt tüketimi sunan örnekler var. Bunun nedeni ne? Bana göre ağırlık. Bazı yayınlarda yeni Kuga’nın eskisine göre 90 kg’a kadar daha hafif olduğunu okuyabilirsiniz. Ama bu durum 1.5 dizel motorlu otomatik şanzımanlı Kuga için geçerli değil. Eski Kuga 1.5 dizel otomatik Türkiye katalog verilerine göre 1605 kg’ken, yeni Kuga’ysa 1599 kg. Yani sadece 6 kg’lık bir fark var. Yenisinin 54 lt’lik yakıt deposunun eskisinden 6 lt daha ufak olduğunu düşünürsek neredeyse aynı bile diyebiliriz.

Dijital kadranın rengi ve teması, sürüş moduna bağlı olarak değişiyor.

Bunları bırakıp otomobilin sürüşüne bakalım. Önde McPherson, arkada çok kollu bağımsız süspansiyona sahip Kuga ST-Line, spor süspansiyon ve eskisine göre artan iz açıklığı ile sınıfındaki en iddialı yol tutuş yeteneklerine sahip. Süspansiyon sportiflikle konforu güzel şekilde harmanlamış. Bununla beraber direksiyon eskisinden daha hassas ve çabuk tepki veriyor. Direksiyon oranı 13.75:1. Yani direksiyon simidi 13.75 derece çevrildiğinde ön tekerlekler 1 derece dönüyor. Bu değer bir önceki nesilde 14.5:1 civarındaydı. Otomobilin kullanımda diğer bir dikkat çeken noktaysa akustik konfor. Ancak test aracımızdaki bu akustik konfor bozuk yollarda tavan çevresinden gelen hafif çıtırtılarla bozuluyordu.

Yeni Ford Kuga nasıl bir otomobil?

Yeni Kuga eskisinden daha kullanışlı bir iç mekâna sahip. Bununla beraber yol tutuş ve akustik konfor konularında da gelişme kaydetmiş. Ancak yakıt tüketimi konusunda belirgin bir iyileşme yok.

ST-Line donanım seviyesinde yan etekler, daha büyük arka spoyler ve kırmızı boyalı fren kaliperleri dikkat çekiyor.

2020 Ford Kuga 1.5 Dizel Otomatik ST-Line fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1499 cc, 4 silindirli, turbo, dizel

Şanzıman:        8 ileri oranlı otomatik

Maksimum güç:            120 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork:          300 Nm @ 1750-2250 d/d

Maksimum hız:             177 km/s

0-100 km/s:      12.0 sn

Bagaj hacmi:   511/1478 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4626 / 1883 / 1666 mm

Yakıt tüketimi (ş.içi / ş.dışı / ort.):       5.1 / 4.2 / 4.7 lt/100 km

Fiyat:   375.700 TL (ST-Line)-398.100 TL (test aracı)

+ Direksiyon, yol tutuş, artan kullanışlılık

– İç mekânda hafif çıtırtılar, motor kaputu sabitleme demirinde tutamak yok

CO2 emisyonu: 125 g/km

Yeni Ford Kuga’nın bagaj hacmi 511-1478 lt arasında değişiyor.
2020 Ford Kuga motor kaputu sabitleme çubuğu çıplak metal olduğundan dolayı fazlaca ısınıyor ve tuttuğunuzda eliniz yanabiliyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Ford Kuga haberini okumak için BURAYA, Ford Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler