Pazartesi, Haziran 14, 2021
Ana Sayfa Video Yeni VW Golf 2021 test sürüşü

Yeni VW Golf 2021 test sürüşü

Yeni VW Golf 2021 test sürüşü. Yeni VW Golf 2021, 2 gün kadar önce Türkiye’de satışa sunuldu. C-hatchback olarak da bilinen kompakt hatchback sınıfının kural koyucu modeli olarak bilinen Volkwagen Golf, otomotiv tarihinin en başarılı modellerinden bir tanesi. İlk defa 1974 yılında tanıtılan bu model, önceki 7 nesilde toplamda 36 milyon adetten fazla satışa ulaştı.

Yeni VW Golf 2021 test sürüşü videosunda aracın dijital ön konsolu, shift-by-wire vites değişim mekanizması, performansı ve yakıt tüketimi ile ilgili izlenimleri bulabilirsiniz.

VW Golf 8 ülkemizde 3 farklı motor seçeneğine sahip. Bunlar: 1.0 TSI 110 HP, 1.0 eTSI 110 HP, 1.5 eTSI 150 HP. eTSI motorlar sadece DSG şanzımanla satın alınabilirken, TSI motor ise sadece manuel şanzımanla alınabiliyor.

Yeni Golf’te 7-ileri DSG şanzımanla kombine edilen eTSI’da içten yanmalı motora birlikte 48 Volt’luk lityum-iyon bataryaya sahip 9,4kW gücünde bir elektrik motoru destek veriyor. Hafif hibrit (mild hybrid) olarak tanımlanan bu sistemde yüzde 10’a kadar daha az CO2 salımı ve yakıt tüketimi sağlanıyor.

Test aracımızda yer alan güç ünitesi,5500 d/d’de 110 HP güç ve 2000-3500 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor. 7 ileri oranlı DSG şanzımala kombine edilmiş bu motor, yeni Golf’e 202 km/h maksimum hız sağlıyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimiyse 4.0-4.9 lt/100 km.

Golf 1.0 eTSI 110 HP DSG sürüş izlenimi videosunda, yeni Golf 2021’in dış tasarımı kısa şekilde ele alınıyor. Bununla birlikte VW’nin dijitalizasyon veya dijitalleşme stratejisinin sürücülerin hayatını kolaylaştırıp kolaylaştırmadığı da irdeleniyor.  Ayrıca otomobilin 0-100 km/h, 0-120 km/h hızlanma kadran videosu ve shift-by-wire sisteminin bilinmeyen bir özelliği de var. Bu özelliğin varlığından VW Türkiye yetkilileri de haberdar değildi.

Shift-by-wire

Shift-by-wire sisteminde geleneksel bir vites kolu yok. Onun yerine ufak bir vites kontrol kumandası var. Vites geçiş mekanizmasını dijitalleştiren bu sistemde vites kumandası ile şanzıman dişlileri arasında mekanik bir bağ yok. Kullanıcı açısından fark yaratan özelliği ise aceleci, araç henüz durmadan vites değiştiren sürücülerin hoşuna gidecek türden. Bu sistemde; araç vites R konumunda geri manevra yaparken, araç henüz durmamış olsa bile, yaklaşık  10 km/h hıza kadar vitesi D moduna almak mümkün oluyor. Sonrasında aracın hızı yeterince yavaşladığında vites değişim işlemi yapılıyor. Bu da şanzımanın zarar görme riskini azaltıyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan yeni Volkswagen Golf 2021 fiyat listesine ulaşmak için BURAYA, VW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler