Cumartesi, Temmuz 27, 2024
Ana SayfaHaberlerYeni Maserati GranTurismo satışa sunuldu

Yeni Maserati GranTurismo satışa sunuldu

Yeni Maserati Gran Turismo Fer-Mas tarafından satışa sunuldu. Otomobil ilk etapta Modena ve Trofeo olmak üzere 2 farklı versiyona sahip. Bunlardan giriş seviyesi versiyon olan 490 HP’lik Modena’nın fiyatı 14 milyon 300 bin TL,  550 HP’lik Trofeo’nun fiyatı ise 17 milyon TL olarak açıklandı. GranTurismo’nun 2023 yılı içinde 761 HP güce sahip,WTLP normuna göre karma kullanımda 450 km’ye kadar menzile ulabilen, tamamen elektrikli Folgore versiyonu da satışa sunulacak. Bu model 325 km/h’ye ulaşan maksimum hızı ve 2.7 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeriyse GranTurismo ailesinin seri başı modeli olacak.  Fer-Mas 2023 yılında toplamda 50 adetlik Maserati GranTurismo satış hedefine sahip.

Tasarım ve iç mekân

Bilindiği gibi “gran turismo” sınıfı, hızlı, sportif ve konforlu gezinti otomobillere verilen genel bir isim. Maserati’nin bu sınıftaki ilk otomobili olarak 1947 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan A6 1500 kabul edilse de, 1957 yılında tanıtılan 3500 GT, markanın ilk seri üretim “gran turismo” otomobili unvanına sahip.

Yeni Maserati GranTurismo , bu sınıftaki beklentileri tam olarak karşılamak için tasarlanmış, gerçek 4 kişilik bir coupe. Uzun motor kaputu, kaslı çamurluk kıvrımlarına sahip otomobilin uzunluğu 4959 mm, genişliği 1957 mm, yüksekliği 1353 mm, dingil mesafesi ise 2929 mm. Bagaj hacmi 310 lt. Birinci sınıf malzemelerin kullanıldığı iç mekânda, geleneksel Maserati detayları modern bir şekilde ele alınmış. Buna örnek olarak ön konsoldaki saati gösterebiliriz.

Gerek GranTurismo Modena’da, gerekse GranTurismo Trofeo’da  3.0 V6 Nettuno Twin Turbo motor görev yapıyor. Adını Roma mitolojisinde denizler tanrısı Neptün’den alan bu motor (markanın “trident” olarak bilinen 3 başlı mızrağı da Neptün mızrağıdır), ilk olraka markanın süper spor modeli MC20’ye hayat vermişti. Direkt ve endirekt olmak üzere 2 ayrı yakıt enjeksiyon sisteminin görev yaptığı  bu motorda F1 motorlarındaki ön yanma odası (pre chamber) tekniği ve özel ateşleme sistemi (“lateral sparkplug “ adlı bu “twin spark-çift buji” teknolojisinde, geleneksel bir buji, ön yanma yapılmayacağı durumlarda hizmet vererek sabit bir yanma olmasına imkan tanıyor) ile dikkat çekmişti.

Motor – performans

3.0 V6 Nettuno Twin Turbo motor; GranTurismo Modena’da, 6500 d/’de 490 HP güç ve 3000 d/d’de 600 Nm tork üretiyor. Bu motor gücünü ZF üretimi 8 ileri oranlı 8HP75 Gen2 (ikinci nesil) şanzıman üzerinden 4 tekerleğe aktarıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 3.9 saniyede, 0-200 km/h hızlanmasını 13.0 saniyede tamamlayan 1795 kg’lık otomobilin maksimum hızı 302 km/h. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimiyse 10.15 lt.

Aynı motor GranTurismo Trofeo’da biraz daha fazlasını sunuyor ve sürücüsüne 6500 d/d’de 550 HP güç ve 3000 d/d’de 650 Nm tork üretiyor. Şanzımanı, aktarma sistemi ve ağırlığı Modena ile aynı olan Trofeo 0-100 km/h hızlanmasını 3.5 saniyede, 0-200 km/h hızlanmasını 11.4 saniyede tamamlıyor. Maksimum hızı 320 km/h olan otomobilin fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimiyse 10.18 lt/100 km.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Maserati Nettuno motor hazır” haberini okumak için BURAYA, “Maserati MC20 tanıtıldı” haberi için BURAYA, Maserati internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler