Salı, Eylül 22, 2020
Ana Sayfa Testler Yeni Hyundai i10 1.2 AMT test

Yeni Hyundai i10 1.2 AMT test

Yeni Hyundai i10 1.2 AMT test. Eskisinden daha sert hatlara kavuşan yeni Hyundai i10, bağlanabilirlik özellikleri konusunda da günümüz beklentilerini karşılar hale gelmiş.

Test aracı:HYUNDAI i10 1.2 MPI ELITE AMT Çift Renk

Test aracı fiyatı: 153.200 TL (18 Ağustos 2020)

İstanbul gibi hem büyük, hem de çarpık kentleşmenin yoğun olduğu bir yerde yaşıyorsanız otomobil kullanıcısı olmak kimi zaman hayatı pratikleştirmek yerine zorlaştırır. Trafik çilesini atlatıp, evinize ulaştığınızda konutunuzun özel bir park yeri yoksa park yeri aramak tam bir işkenceye dönüşebilir. Kompakt sınıf bir otomobilin boşalttığı yol üstündeki paralel park yerine orta sınıf bir otomobille girmek emek ve zaman ister. Çoğu zaman da başarısız olunur. A segmenti olarak bilinen mini sınıftaysa böyle sorunlar pek yaşanmaz. Ancak bu tip otomobiller ülkemizde pek tercih edilmezler.

2020 yılının ilk 6 ayında Türkiye otomobil pazarında toplamda 203.595 adet otomobil satıldı ve bunun sadece 793 adeti A segmentindeydi. Bunların da 193’ü Hyundai i10’du. Bunun iki temel nedeni var. İlki bu otomobillerin Türk aile yapısına uygun olmaması, ikincisi de bu mini sınıftaki otomobillerin fiyatlarının çoğu zaman “mini” olmaktan uzak olması. Mesela test sayfalarımıza konuk olan Hyundai i10 1.2 MPI Elite (çift renk), her ne kadar ailesinin en donanımlı versiyonu olsa da 153.200 TL’lik fiyatı, bir üst sınıf otomobillerle benzer seviyede. Ülkemizde satılan en uygun fiyatlı i10, 131.950 TL’lik fiyata sahip Jump donanım seviyesindeki  1.0 MPI düz vites. İ10 1.2 MPI 5 İleri AMT Style ise 145.200 TL ve 1.2 lt motorla alınabilecek en uygun fiyatlı yeni i10 AMT unvanına sahip.

Yeni Hyundai i10 tasarım ve iç mekân

Fiyat konusunu bir kenara bırakıp otomobili incelemeye başlayalım. Yeni i10, keskin ve dinamik bir tasarıma sahip. Bir önceki nesilden 20 mm daha alçak ve 20 mm daha geniş olan otomobilin dingil mesafesi 40 mm artmış ve 2425 mm olmuş.  252 lt’lik bagaj hacmi ise değişmemiş.  En üst donanım seviyesi olan Elite, LED sürüş farları, mercekli ön farlar ve sis farları gibi donanımlarla görsel olarak daha düşük donanımlı versiyonlardan ayrılıyor.

Konsol plastiğinin sert olması A segmenti bir otomobil için olağan, ancak bu durum gözü rahatsız etmiyor ve birleşim yerleri de muntazam. Bal peteği deseni ve formu otomobilin dış tasarımında olduğu kadar, iç mekânda da kullanılmış. 8 inçlik multimedya ekranı Style donanım seviyesinden itibaren sunuluyor. Otomobilde eşya gözü sıkıntısı yok. Ancak vites kolunun ön tarafındaki ufak alan ilk anda akıllı telefonları sabitlemek için düşünülmüş bir yermiş hissi veriyor. Ancak ters eğimli yapısı nedeniyle bu mümkün değil. Bu alan ufak tefek eşyalar için bile ufak ve kullanışsız. Burası aslında ülkemizde olmayan bazı donanımların (direksiyon ısıtması, start-stop sistemi, ısıtmalı koltuklar) kumanda düğmeleri için düşünülmüş bir alan. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yaşatmayan i10, Bu konuda neredeyse bir üst sınıf otomobillere kafa tutacak durumda. Ön koltukların ise minderleri biraz ufak…

2020 Hyundai i10 sürüş özellikleri

Test aracımızda yer alan 1197 cc’lik, 4 silindirli motor 84 HP güç ve 118 Nm tork üretiyor. 5 ileri oranlı otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla (robotize) kombine edilmiş bu motor 1081 kg’lık otomobili 15.8 saniyede 0’dan 100 km/h hıza çıkartıp, 171 km/h maksimum hız sağlıyor.  Hatırlanacağı gibi eski i10’da 86 HP güç ve 120 Nm tork üreten, 4 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş 1248 cc’lik bir motor görev yapıyordu.  Otomatik vitesli eski i10 0-100 km/h hızlanmasını 13.8 saniyede tamamlarken, 166 km/h’lik maksimum hıza ulaşıyordu. Görüleceği gibi yeni i10, özellikle hızlanma performansı konusunda eskisinden biraz geride. Ancak gerçek hayat kullanımında otomobil şehiriçi için gayet yeterli.

Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların hafif silkelemeli vites değişimleri bu otomobilde de var ancak eski robotize şanzımanlara göre hissedilir derecede az. Bu şanzımanın en büyük avantajı yakıt tüketimi konusunda ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 4.9 lt/100 km olan otomobil bu konuda eskisinden 1 lt/100 km daha tutumlu. Benim 200 km’yi aşan gerçek hayat kullanımımda ortaya çıkan değerse 5.7 lt/100 km oldu. Otomobil fazla hızlı olmasa da en azından sportif motor sesi ile sürücüsüne keyif veriyor. Bunun dışında sürüşü biraz sert ve şehiriçindeki kasislerde ve yol dalgalanmalarında sarsıntıyı hissettiriyor. Ancak içerde tıkırtı-çıtırtı yok.

Hyundai i10 1.2 MPI Elite AMT nasıl bir otomobil?

2020 Hyundai i10 1.2 MPI Elite AMT, göze güzel gelen çizgileri olan ve bu sınıf için geniş iç hacim sağlayan bir otomobil. Fazla performanslı olmaması da bir şehiriçi otomobil için büyük bir handikap değil, ancak 153.200 TL’lik fiyatı performansa göre daha büyük bir handikap.

Yeni Hyundai i10 1.2 MPI AMT fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1197 cc, 4 silindirli, benzinli

Şanzıman:       5 ileri oranlı robotize

Maksimum güç:          84 HP @ 6000 d/d

Maksimum tork:         118 Nm @ 4200 d/d

Maksimum hız:          171 km/s

0-100 km/s:     15.8 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):       3670 / 1680 / 1480 mm

Bagaj hacmi:  252/1050 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):      5.9/4.4/4.9 lt /100 km

 Fiyat: 153.200 TL

+          Tasarım, ferah iç mekân

–           Direksiyonda derinlik ayarı yok, fiyat

CO2 emisyonu: 113 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde yer alan Hyundai i10 N Line üretim haberi için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler