Cuma, Aralık 3, 2021
Ana SayfaTestlerVolkswagen Golf 1.4 TSI ACT 140 HP DSG test sürüşü

Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT 140 HP DSG test sürüşü

Volkswagen Golf, otomobil severleri 140 HP’lik 1.4 TSI DSG modelinde iki yeni terimle tanıştırıyor: Aktif Silindir Yönetimi (ACT) ve Sürüş Modu Seçimi (DMS). Yeni Volkswagen Golf; 1.2 TSI 105 HP, 1.4 TSI 122 HP, 1.6 TDI 90 HP ve 1.6 TDI 105 HP motor seçeneklerinin yanı sıra bu sayfada gördüğünüz 1.4 TSI 140 HP versiyonuyla da yollarda. BlueMotion teknolojsine sahip olan ve sadece DSG şanzımanla (çift kavramalı otomatik) satılan bu versiyon, kardeşlerinden daha yüksek olan gücünün yanı sıra bünyesinde barındırdığı ACT ve DMS sistemleriyle farklılaşıyor.

Ne de olsa o bir Golf

Yedinci jenerasyonuyla yollarda olan VW Golf, nesilden nesile geçişlerde radikal değişiklikler yaşamamasıyla tanınır. Son geçiş de böyle oldu. Tasarım tazelenirken ana hatlar korundu. Uzunluk (4255 mm) ve genişliğin (1799 mm) artmış olması, aracın yere daha iyi oturmasını sağlarken, uzayarak 2637 mm’ye çıkan dingil mesafesi, arka koltukta daha iyi bir diz mesafesini mümkün kılıyor. 1452 mm’ye düşen yükseklik ise, daha aerodinamik bir Golf yaratmış (Rüzgar direnç katsayısı 0.27 Cd). Led gündüz farları ve stop lambaları ise, Golf’ün yeni modayı yakalamasını sağladı.

Sürücü odaklı kokpit

Yeni Golf’ün tamamen yeni kokpiti, sürücü odaklı (sürücüye doğru açılı) ön konsoluyla daha zevkli bir sürüş vaat etmekle kalmıyor, aynı zamanda kumanda birimlerine daha kolay erişim imkanı sağlıyor. İşçilik ve malzeme kalitesiyle övgüyü hak eden iç mekan, eşya gözü ve bardaklık konusunda cömert. Göstergeler rahat okunuyor, kumanda birimleri de ergonomik yerleştirilmiş. Elektronik park freni, bu bölgede yerden tasarruf sağlıyor. Ön konsoldaki renkli ve dokunmatik ekran, birçok birime kumanda etmesi bakımından, yolculuk sırasında önemli bir rol oynuyor ve kullanımı kolay. Test aracında bulunan (980 TL’lik opsiyon) 14 yönlü ergoActive koltuk, en uygun sürüş pozisyonunu bulmak konusunda eksiksiz. Yeni direksiyon simidi ise, Golf 6 kullanıcılarından, incelmiş olması dolayısıyla “Benim Golf’ümdeki ele daha iyi oturuyor” şeklinde eleştiri alıyor.

ACT’li motor, DMS’li sürüş

1290 kg’lik Golf 1.4 TSI test aracımızda 140 HP güç ve 250 Nm tork üreten, 1.4 litrelik, 4 silindirli, turbo benzinli motor bulunuyor. 7 ileri DSG şanzımanla kumanda edilen motor, otomobile 212 km/s’lik maksimum hız ve 8.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. Test aracımızın fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi ise 4.7 lt/100 km. Şimdi gelelim bu son derece düşük değerin elde ediliş teknolojisine: ACT olarak kısaltılan Aktif Silindir Yönetimi; motor 1250-4000 d/d aralığında iken ve 120 km/s’nin altındaki hızlarda dört silindirin iki tanesinin supaplarının kapatılmasını sağlıyor. Bu koşullar altından çıkıldığında supaplar otomatik olarak, 10 milisaniyede ve sessizce yeniden devreye giriyor. Bu sayede yüzde 25’e varan oranda daha düşük yakıt tüketmek ve doğaya ortalama 9 g/km’ye kadar daha az karbondioksit salmak mümkün oluyor. Elbette düşük yakıt tüketiminde, yeni Golf’ün eskisinden 100 kg daha hafif olmasının ve Stop&Start sisteminin de etkisi var. Gelelim diğer önemli teknolojiye: DMS olarak kısaltabileceğimiz Driving Mode Selection (Sürüş Modu Seçimi), vites kolunun sol tarafındaki “Mode” butonuyla aktif ediliyor. Daha sonra ön konsoldaki ekrandan “Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Individual” seçimi yapılıyor. Sistem de bu seçime bağlı olarak, sürüş parametrelerini (direksiyon ve gaz pedalı tepkileri, şanzıman, klima ve eğer araçta Dynamic Chassis Control varsa süspansiyon sistemi) ayarlıyor. İlk dört tercihte ayarlar otomatikken, Individual seçeneğinde, kendi seçim tarzınıza en uygun ayarları manuel olarak yapabiliyorsunuz. Motor performansı, motor-şanzıman uyumu, direksiyon tepkileri, yol tutuş ve sürüş keyfi konularında son derece başarılı olan otomobil, uzun mesailer harcanan izolasyon sistemine karşın içeriye sızan rüzgar sesi nedeniyle “sıfır sorun” mertebesine erişemiyor.

Yılın otomobili

Bunu ben demiyorum: VW Golf 7, hem dünyada (WCOTY) hem de Avrupa’da (COTY) bağımsız otomobil gazetecilerinin oylarıyla 2013 yılının otomobili seçildi. Aslında bu nedenle fazla söze gerek de yok. Birçok beklentinizi fazlasıyla karşılayan bir kompakt hatchback olan Volkswagen Golf, her ne kadar fiyatı biraz yüksek ve Doğuş Otomotiv sıra yazıyor olsa da, 1.4 TSI ACT DSG modelinde 65.400 TL’den başlayan fiyatlarla sizleri bekliyor.

Yazı: Emre Anamur / Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT 140 HP DSG teknik özellikler
Fabrika verileri
Motor: 1395 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman: 7 ileri DSG (çift kavramalı otomatik)
Maksimum güç: 140 HP @ 4500-6000 d/d
Maksimum tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/d
Maksimum hız: 212 km/s
0-100 km/s: 8.4 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4255 / 1799 / 1452 mm
Bagaj hacmi: 380-1270 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.8 / 4.1 / 4.7 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 110 g/km (B)
Fiyat (Comfortline / Highline): 65.400 TL / 71.400 TL
Artıları: ACT, tüketim, sürüş modu seçimi, motor, şanzıman
Eksileri: Fiyat, rüzgâr sesi

4 YORUMLAR

  1. Sorularım şunlar ;
    1-Gaz tenekesi şeklindeki bu arabanın fiyatının 65.400 TL den başlaması (ki bu boşline tabir edilen versiyonu) normal midir? değil midir?
    2-Ülkemize 5 krş yatırımı bulunmayan VAG grubunun ve tüketiciye her fırsatta (dizel,otomatik,opsiyon listesi vs vs ) fahiş fiyatla araç satan Doğuş otomotivin eroin bağımlılığı derecesinde tutulması ve vatandaşımızın mazohistçe arada gelen zamları da karşılayıp 4-5 ay otomobil sırasında beklemesinin izahı toplumca cinnet geçirmekte olduğumuz mudur?
    Not ; Ayrıca Doğuş grubunun araç pazarlama stratejinin en başarılı örnek olarak acilen ilgili fakültelerin ders programına alınması gerekiyor..
    3-Bu VW/Doğuş fenomeninin ana fikri deve ve diken metaforunda mı gizlidir?

  2. Sn.Editörler, Emre ve Tarık Beyler, ilk yayın gününüzden itiibaren e-dergiyi de sitenizi de zevkle takip ediyorum. Tarafsız ve güvenilir testlerinizi ve yayın ve yorumlarınızı hiçbir otomobil üretici ve dağıtımcısına yakın durmaksızın, taviz vermeksizin sürdürmenizi okuyucu olarak nacizane takdir etmekteyim.Maalesef bazı yayın organları çeşitli neden ve beklentilerle bunu yapamıyor ve test ve yorumlarında tamamen objektiften uzak ve tüketiciyi yanlış yönlendirici olabiliyorlar.Biraz sert ve ironik olan önceki yorumumu yayınlayacağınızı umut etmiyordum, açıkçası hayret ettim. Aslında VW in teknolojisi tabi ki standart üstü. Zaten benim eleştirim aracın estetikten yoksun dizaynı ve maliyet düşürücü (VW nın bazı modellerde arka süspansiyonun bağımsız olmasından vazgeçmesi, Doğuş Oto nun Avrupada versiyonlardaki bazı özellikleri çıkartarak opsiyon olarak ilave para talep etmesi gibi) yöntemler uygulanmasına karşın halen sürekli zam yapılarak satılmasınaydı. Sonuçta VW bir halk arabası ve piyasada onun ayarında başka markalar da var. Halkımızın komşuda olan ben de de olsun ve 2.elde prim yapıyor şeklindeki kompleks ve yönelimleri, Doğuş Oto tarafından çok güzel bir pazarlama stratejisi ile kullanılmakta. Vatandaş da Golf ve diğer VW otolarına , Hint’linin beyaz ineğine yaptığı muameleye devam etmektedir. Süreç içerisinde VW den bu fahiş fiyatlarla alınan araçların 2.elde umud edildiği kadar değerlenmeyeceğini düşünüyorum. Teşekkür eder,başarılarınızın devamını dilerim

  3. şimdi öncelikle tartekin beye sonuna kadar katılmakla birlikte, ben de şunu söylemek istiyorum. diyelim ki elimizde bir miktar para var örneğin 60000 tl. bu paraya hangi arabayı alabiliriz sıfır diye bakıyoruz. diğer markalarda örneğin toyota da esp standart değil. nerdeyse en dolusuna bile opsiyon koyacaklar. citroene bakıyoruz; maddi olarak golf ile aynı. ford desen hiç bir tasarım yok. fiat, bravayı golf ile aynı paraya satıyor. yani asıl gelmek isteğim nokta bu araçların hepsi hemen hemen aynı fiyatta. siz olsanız hangisini alırdınız? golf ? corolla? brava? megane? ya da focus? hepsi aynı fiyat olunca insanlar tabii ki de adı kaliteyle eş bir araç almak istiyor. elimde şu an 2006 corolla var. aracın donanımı haricinde hiçbir şikayetim yok. ama yenisine bakınca donanımlı olanı 75 000 tl. siz düşününün artık.

  4. yaşım 30 bugüne kadar sahip olduğum arabalar sırasıyla 2004 model citroen c3 dizel 2011 model doblo 1.6 elegance dizel 2008 toyota auris elegance dizel ve şu anda kullandığım araç benzinli 1.4 tsi 122 beygir 2012 model jetta içlerinde en iyisi jetta araç 1.4 olmasına aldığım performans 2.0 motorlu araçlardan daha iyi araç benzinli olmasına rağmen yakıt değerleri kullandığım dizel araçlarla neredeyse aynı hatta daha düşük yol tutuş mükemmel hızın hissedilmesi durumu söz konusu değil motordan gelen ses 60 km hızda da aynı 170 km hızda da aynı… ben araba konusunda ilgili biriyim uzmanlık gibi bir iddiam söz konusu değil paylaştıklarım ise tecrübelerim bu araçtan sonra hangi aracı alacaksın diye bir soru gelirse şayet bu ekonomik şartlarda tercihim yine vw olur … audi mercedes bmw alamıyorsam diğerleriyle uğraşmam …

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler