Çarşamba, Ekim 27, 2021
Ana SayfaTestlerYeni BMW 520i 1.6 litre test sürüşü

Yeni BMW 520i 1.6 litre test sürüşü

Kısa bir süre önce 1.6 litre benzinli motorlu Mercedes-Benz E 180’in satışa sunulmasının ardından, makyajlı yeni BMW 520i’nin de 1.6 litre 170 HP turbo motorla Türkiye’de satışa sunulması, üst orta sınıfa hareket getiren bir yenilik oldu. Biz de yeni motoruna kavuşan, yeni yüzlü BMW 520i ile 800 km’yi bulan test sürüşü gerçekleştirdik.

Makyajlı BMW 5 Serisi’nde neler yeni?

5 Serisi’nin gördüğü makyaj, Mercedes-Benz E Serisi’nin (E Class, ülkemizde E Serisi olarak adlandırılıyor) gördüğü makyaj kadar belirgin değil. Bunun nedeni BMW tasarımcılarının zaten çok beğenilen bu tasarımı, global anlamda sınıfının en fazla satılan otomobili olduğundan çok değiştirmek istememeleri. Değişiklikler ufak olsa da rüzgâr direnci 0.28 Cd’den 0.25 Cd’ye indirgenmiş. Otomobilin burun yapısına bakıldığında farklı bir ön tampon görülüyor. Bu fark tamponun iki köşesindeki alüminyum çerçevelerin olduğu bölgede görülüyor. Ayrıca farların üst çizgisi radyatör ızgarasına doğru ufak bir çentikle birleştirilmiş. Yan sinyaller ise aynalara adapte edilmiş. Arka tasarımdaysa LED’li stop lambalarının çizgilerine daha fazla vurgu yapılmış ve arka tampona krom bir çıta uygulanmış.

İç mekânda kalite hissi yüksek ve kumandalar kolay kullanımlı. Kadran grubu ise opsiyonel olarak alınan çok fonksiyonlu elektronik göstergelerden oluşuyor. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi iyi olsa da E 180’den 1-2 cm daha kısıtlı.

5 Serisi’nin Türkiye’yi en çok ilgilendiren kısmı 1.6 litre TwinPower Turbo motorlu yeni 520i. Hatırlanacağı gibi makyajsız BMW 520i’de 184 HP güç ve 270 Nm tork üreten 2.0 litrelik, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli bir motor görev yapıyordu. Bu yeni motorun nasıl performans göstereceği ise merak konusuydu.

Motor, performans ve sürüş

Test otomobilimizde yer alan 1592 cc’lik turbo beslemeli motor 5000-6000 d/d aralığında 170 HP güç ve 1500-4700 d/d aralığında 250 Nm tork üretiyor. 8 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş 1.6 litrelik motor fabrika verilerine göre otomobile 8.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri ve 226 km/s maksimum hız sağlıyor. GPS teknolojili profesyonel test cihazımızla yaptığımız 2 yön ortalaması ölçüm sonuçlarında da aynı değeri elde ettik. Test sonuçlarında elde ettiğimiz hızlanma performansı, Mercedes E 180’e göre hissedilir derecede daha iyi.

Otomobilin sürüş karakterini vites konsolunda yer alan düğmeden Eco Pro, Comfort ve Sport olmak üzere 3 şekilde ayarlamak mümkün ve bu seçimler hissedilir farklar yaratıyor. Otomobil ilk çalıştırma anında Comfort modunda. Bu durum genel kullanım için gayet yeterli ve gaz pedalı tepkileri de fena sayılmaz. Sport modunda ise hıza bağlı olarak bir vites ufaltılıyor ve gaz pedalı tepkileri de iyileşiyor. Öyle ki Sport mod seçildiğinde ayak gaz pedalında sabit olsa bile otomobil hafifçe öne atılarak hızlanma isteğini gösteriyor. Eco Pro modu ise yeni eklenen “Seyir-Yelken Modu”na sahip. Bu sayede ayak gazdan çekildiğinde aktarma organlarının motordan ayrılması sağlanarak yakıt tüketiminin asgari seviyeye indirilmesi ve otomobilin yolda akıyor hissi vermesi sağlanmış.

Yeni BMW 520i’nin fabrika verisi yakıt tüketim değeri Mercedes E 180 ile benzer olsa da gerçek hayatta Eco Pro sayesinde daha fazla ekonomi potansiyeline sahip. Biz de 800 km’lik test sürüşümüzün 500 km kadarını Eco Pro modu ile geçtik ve 8.5 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde ettik. Fabrika verisi tüketim değerlerinin Eco Pro modu kapalıyken elde edildiğini belirtelim.

Bir BMW’den ne beklenir? Kuşkusuz ki premium bir çerçevede dinamik ve sportif sürüş özellikleri beklenir. Yeni BMW 520i’de ailenin en güçsüz üyesi olmasına rağmen canlı bir sürüşe ve kıvrak bir kullanıma sahip. Direksiyon tepkileri ve süspansiyon konforu eskisinden biraz daha iyi. Ancak süspansiyon konforu konusunda Mercedes E 180 ile karşılaştırma yapmak gerekirse Mercedes’in biraz daha fazla süspansiyon konforu sunduğunu söyleyebiliriz

Sonuç

Yeni BMW 520i, giriş seviyesindeki genç patronlar için güzel bir otomobil. Yeterince konforlu ve tatminkar bir performans sunuyor. Yalnız fiyat opsiyonlarla biraz arıyor. Baz fiyatı 137.052 TL (55.041 Euro) olarak açıklanan otomobilin fiyatı, test otomobilimizdeki gibi metalik boya (vergiler hariç 1013 Euro), Comfort Paket (elektrikli açılır tavan, ısıtmalı-hafızalı koltuklar, elektrikli arka cam perdesi, fiyatı vergiler hariç 2750 Euro), Modern Line (vergiler hariç 3250 Euro) ve Premium Paket eklendiğinde (soft close otomatik kapılar, geri görüş kamerası, otomatik klima, çok işlevli göstergeler, vergiler hariç 1750 Euro) eklendiğinde 189.932 TL’ye ulaşıyor.

Yeni BMW 520i fabrika verileri-teknik özellikler:

Motor:1592 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:       8 ileri oranlı otomatik

Maksimum güç:          170 HP @ 5000-6000 d/d

Maksimum tork:         250 Nm @ 1500-4700 d/d

Maksimum hız:           226 km/s

0-100 km/s:     8.7 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):        4907/ 1860 / 1464 mm

Bagaj hacmi:   520 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       8.7 / 5.5 / 6.7 lt /100 km

Baz fiyat/test aracı fiyatı:       137.052 / 189.932 TL

+          Performans, kalite hissi, direksiyon, yol tutuş

           Opsiyonlarla artan fiyat

CO2 emisyonu:          156 g/km

 

Yeni BMW 520i test verileri:

Hızlanma

0-50 km/s:       2.95 sn

0-80-km/s:       5.85 sn

0-100 km/s:     8.7 sn

0-120 km/s:     12.6 sn

Ara hızlanma

60-100 km/s (D’de):   5.8 sn

80-120 km/s (D’de):   7.1 sn

Fren mesafesi

100-0 km/s:     37.4 m

80-0 km/s:       23.4 m

50-0 km/s:       9.3 m

Yeni BMW 520i video testini izlemek için BURAYA tıklayın!

  1. Tüm araç testleriniz gerçekten anlaşılır ve oldukça objektif. E segmentinin en merak edilen iki aracının testlerini ( E 180 ve 520i ) hiçbir yerde ayrıntılı olarak bulamamıştım, burada ise karşılaştırmalı olarak ve soru işaretlerimi aydınlatacak şekilde tatmin oldum. Benim başka bir merakım ise periyodik bakım maliyetleri. Mercedes E 180 de 30.000 bakımının 1441 TL tutarında olduğunu belirtmişsiniz, BMW 520i de bakım maliyeti nedir acaba ? Ayrıca iki aracı ikinci el değer kaybı bakımından bir kıyaslama öngörüsünde bulunabilir misiniz ?

    • Merhaba Burak Bey, görüşleriniz için teşekkür ederiz. Borusan Otomotiv’den konuyla ilgili olarak “BMW 520i ilk bakımı kullanım şekline bağlı olarak yaklaşık olarak 9.000 kilometre’de geliyor (ve aynı aralıklar ile tekrarlıyor) yağ filtresi, hava filtresi ve mikro filtre değiştiriliyor. Bu işlemin maliyeti ise işçilik ve KDV dahil 900 TL” açıklamasını aldık. Maalesef araçların ikinci el değer kayıpları ile ilgili bir kıyaslama öngörüsünde bulunamayacağız.
      Saygılar.

  2. Merhabalar,
    Bmw 520i ile yaptığınız 800 km yol testi şehirler arası bir yolda mı yoksa şehir dışında mı oldu?.Benim aracım şu an 1600 km de ve agresif kullanmadığım halde yakıt tüketiminde 100 km 11.2 Lt nin altına inemedim.Ayrıca ecopro mod a aracımı geçirdiğimde gaz pedalının ciddi kasıldığını fark ediyorum yada aracın çekişinin düşmesiyle öyle hissediyorum.Sizlerde test sürüşünde bunu fark ettinizmi?
    yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler,
    İyi çalışmalar dilerim

  3. S.a yeni 520i sipariş verdim önce comfort sipariş verdik sonra luxury line ekledik iyimi yaptım tam olarak extralara nedir dizelini almamakla hatamı yaptım lütfen fikirlerinizi bekliyorum birde fiyat olarak bilgi verebirmisiniz saygılar

  4. Merhabalar bu arabaya tüp takılırmı takılırsa performans düşermi motor uygunmudur.

Kategoriler