Pazartesi, Aralık 9, 2024
Ana SayfaTestlerSkoda Karoq 1.5 TSI test sürüşü

Skoda Karoq 1.5 TSI test sürüşü

Skoda Karoq 1.5 TSI test sürüşü. Skoda’nın kompakt SUV’u Karoq canlı karaktere sahip 1.5 lt 150 HP’lik benzinli motoru ve konforlu iç mekanıyla kullanıcısını mutlu etmesini biliyor.

TEST ARACI: SKODA KAROQ 1.5 TSI ACT 150 PS DSG

Dünyada kompakt SUV segmenti her geçen gün büyüyor. Buna kayıtsız kalamayan Skoda da, C SUV olarak da bilinen bu segmentteki otomobili Karoq’u 2017 yılında tanıtmıştı. Bizim test aracımız 2019 model yılına ait bir otomobildi. Ülkemizde 2019 model yılı versiyonlarında Ambition (alt donanım) ve Style (üst donanım) olmak üzere 2 donanım seviyesi vardı. Şimdiyse Premium (alt donanım) ve Prestige (üst donanım) olmak üzere 2 donanım seviyesi var. 2020 model yılı motor seçenekleri ise 1.5 TSI ACT 150 HP benzinli ve 1.6 TDI 115 HP olmak üzere 2 tane. Premium donanım seviyesindeki Karoq 1.5 TSI ACT 150 HP DSG, 370.400 TL’lik fiyatıyla en ülkemizde en ulaşılabilir Karoq. Aynı motor-şanzıman kombinasyonu Prestige donanım seviyesinde 402.900 TL. 1.6 TDI motorlu versiyonlarsa her iki donanım seviyesi için 18.000 TL daha yüksek fiyata sahip.

Skoda Karoq’ta 2020’de neler değişti?

2020 model yılında donanım isimleriyle birlikte, donanım seviyelerinin içerikleri de biraz değişti. Mesela önceden geri görüş kamerası Karoq donanım listesinde yer almazken, 2020 Karoq Prestige’de standart.  Bununla beraber 2020 model yılında ekipman listesinde “Güvenlik Donanımı” başlığı altında alt ve üst donanım seviyelerinin içeriği eşitlenmiş. Artık full Led farlar, köşe dönüş özellikli sis farları gibi ekipmanlar iki donanım seviyesinde de mevcut. Gelelim 2020 model yılına ait Premium ve Prestige donanım seviyelerinin farkına. Prestige’de donanım seviyesinde Premium’a ek olarak panoramik açılır tavan, 10.25 inçlik kişiselleştirilebilen dijital gösterge tablosu ve geri görüş kamerası yer alıyor. Lastikler de 17 inç yerine 18 inç çapa sahip.

Tasarım ve iç mekân

Temiz ve düz çizgilerden oluşan otomobilin tasarımı sade ve şık. Skoda’lar genelde aynı segmentteki rakiplerinden daha büyük gövdeye sahip oluyor. En azından Superb ve Octavia gibi modellerde durum böyle. Ancak Karoq 4382 mm’lik uzunluğu, 1841 mm’lik genişliği ve 1605 mm’lik yüksekliği ile segment ortalamalarında olan bir otomobil. İç mekân bir Skoda’dan bekleneceği gibi kolay kullanımlı ve ferah. Eşya gözlerinin hacmi de iyi. Sportif ön koltuklara sahip test aracımızın arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu yok. 521 lt’lik bagaj hacmi arka koltukların yatırılmasıyla 1630 lt oluyor.

Skoda Karoq motor ve sürüş özellikleri

1.5 litrelik, turbo beslemeli, benzinli motor, 5000-6000 d/d aralığında 150 HP güç ve 1500-3500 d/d aralığında 250 Nm tork üretiyor. 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş bu motorun fark yaratan özelliği silindir kapama teknolojisine sahip olması. Yani gaza çok hafif basarsanız, motor yüke binmediği durumlarda araç 2 silindirle yol alabiliyor. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobil benim 300 km’yi aşan gerçek hayat kullanımımda 7.3 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. Performans olarak beklentileri rahatlıkla karşılayan bu motor gaz pedalı hareketlerine çabuk tepki veriyor. Ancak kış aylarında kullandığım test aracında 215/50 R 18 ebadında Petlas Snow Master W651 kış lastikleri takılıydı. Açıkçası bu lastiklerin aracın mevcut gücünü yere aktarmakta biraz zorlandığı hissine kapıldım. Çünkü ön lastikler biraz erkence patinaja düşme eğilimi gösteriyordu. Otomobilin fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanma değeri 9.0 saniye. Virajlarda hafif yana yatma ve gövde salınımı olsa da yol tutuş güvenli.

Skoda Karoq 1.5 TSI test sürüşü sonunda 7.3 lt/100 km’lik yakıt tüketimi ortamalası yakaladı.

Sonuç

Skoda Karoq, 1.5 lt’lik canlı bir motora sahip ve iç mekanı kullanışlı. Rakiplerinin fiyatlarından örnek vermek gerekirse Fiat 500X 1.3 150 HP Sport 342.900 TL, Seat Ateca 1.5 TSI ACT DSG 355.000 TL’lik etiketlere sahip.

521 lt’lik bagaj hacmi arka koltukların yatırılmasıyla 1630 lt oluyor.

SKODA KAROQ 1.5 TSI ACT 150 PS DSG fabrika verileri-teknik özellikler

Motor: 1498 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:          7 ileri oranlı DSG

Maksimum güç:              150 HP @ 5000-6000 d/d           

Maksimum tork:             250 Nm @ 1500-3500 d/d         

Maksimum hız: 204 km/s

0-100 km/s:       9.0 sn  

Bagaj hacmi:     521-1630 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4382/1841/1603 mm   

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):       6.8 / 4.9 / 5.6 lt/100 km

Fiyat:    370.400 TL (Prestige)/402.900 TL (Premium)

CO2: 128 g/km

+ Canlı motor, kullanışlı iç mekân

– Çapraz görüş açıları

Skoda Karoq 2018 yılında ilk çıktığı dönemdeki fiyat listesini görmek için BURAYA, Skoda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler