Cuma, Temmuz 26, 2024
Ana SayfaTestlerMG4 Electric test sürüşü

MG4 Electric test sürüşü

MG4 Electric test sürüşü. Çinli SAIC Motors bünyesindeki İngiliz kökenli otomobil markası MG Motors, tamamen elektrikli MG4 Electric modelini, Antalya’da düzenlenen basın test sürüşünün ardından satışa sundu.MG4 Electric ilk etapta Comfort ve Luxury olmak üzere 2 donanım seviyesi ile satışa sunuluyor. Giriş seviyesi versiyon olan MG4 Electric Comfort ; 125 kW güç, 51 kWh batarya kapasitesi sunuyor ve fiyatı 969.000 TL. Üst versiyon olan Luxury ise 150 kW güç, 64 kWh batarya kapasitesi sunuyor ve fiyatı 1.269.000 TL. Antalya’da düzenlenen organizasyonda MG4 Electric Luxury versiyonunu kullanma fırsatı buldum.

MG4 Electric tasarım ve iç mekân

MG4 Electric, MG gamındaki diğer modellere göre daha modern ve keskin çizgileriyle dikkat çekiyor. Çin’in Şanghay şehrindeki SAIC Tasarım Merkezi,; firmaya ait Londra’daki  Advanced Design Studio ve yine İngiltere’nin başkentinde bulunan Royal College of Art’ın ortak çalışmalarıyla tasarlanmış olan MG4; karbon görünümlü gövde detayları ile sportif bir görünüme sahip. Termal verimliliği ve aerodinamik verimliliği yükseltmek için otomobilin ön kısmında genelde premium markalarda gördüğümüz aktif flap teknolojisine sahip ızgara kullanılmış. Üst donanım seviyesindeki çift parçalı “twin aero” tavan spoyleri ve bagaj kapağına entegre spoyler formlu aydınlatma grubunun üst kısmındaki dekoratif ışıklar fark yaratan detaylar.

MG4, MSP (Modular Scalable Platform-Modüler Ölçeklenebilir Platform) kullanılarak doğuştan elektrikli bir otomobil olarak tasarlanmış. Otomobilin uzunluğu 4287 mm, genişliği 1836 mm, yüksekliği 1504 mm, dingil mesafesi ise 2704 mm.

Otomobilin iç mekânında İskandinav tasarımlarını anımsatan bir sadelik hâkim. Abartıdan uzak ön konsolun kalite hissi iyi.  Ön konsolun orta kısmında 10.25 inçlik dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Multimedya ekranındaki ikonlar ve yazı karakterleri biraz küçük olduğu için otomobil hareket halindeyken bunları kullanmak dikkat dağıtıyor. Çevirmeli vites kumandası, ön konsola bağlı tabla üzerine konumlandırılmış ve bu tablanın alt kısmı eşya alanı olarak değerlendirilmiş. İç mekânda 28 saklama alanı mevcut. Ön ve arka koltuklarda diz-baş mesafesi sorunu yok. Otomobilin iç mekânı genel olarak kullanışlı ve rahat. Ancak tavan tutamakları olsa daha iyi olurmuş.

Bu arada cam açma düğmelerinin, benim kullanımında zaman zaman komutlara cevap vermediğini söylemem lazım. Yaptığım denemeler sonucunda bunun arka arkaya yapılan hızlı işlemler sonucunda olduğu sonucuna ulaştım.  Mesela camı açmak içim düğmeye bastınız ve cam aşağı inmeye başladı. Ancak cam istediğiniz noktadan daha fazla aşağıya indi ve siz cam açma-kapama butonunu yukarı çekip, aşağı inen camı durdurdunuz. Hemen akabinde, neredeyse aynı saniye içinde, camı “ince ayar” ile istediğiniz seviyeye çıkartmak için butonu tekrar yukarı kaldırdığınızda, sistem buna cevap vermiyor. Bunun için yaklaşık 0.5-1.0 saniye bekledikten sonra butonu yukarı çekmeniz gerekiyor. Bu, 20 yıllık meslek yaşantımda daha önce hiçbir otomobilde karşılaşmadığım bir durum.

MG4 Electric test sürüşü

Otomobilde, “otomatik başlatma” sistemi var, yani bir kontak düğmesi yok. Otomobilin içine girdikten sonra yola çıkmak için yapılması gerekenler;  ayakla frene bastıktan sonra vitesi D’ye almak, daha sonra ayağı frenden kaldırıp gaz pedalına basmak. Bu kadar basit… Luxury donanım seviyesindeki test aracında 150 kW güç (204 HP, metrik norm) ve 250 Nm tork üreten sabit mıknatıslı senkron motor (PSM) görev yapıyor. Arka aksın üzerinde yer alan bu motor gücünü arka tekerleklere aktarıyor.1685 kg’lık otomobil fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 7.1 saniyede tamamlarken, maksimum 160 km/h hıza ulaşabiliyor. MG4, ilk hızlanma konusunda beklentileri fazlasıyla karşılıyor, performans canlı. Otomobilde önde McPherson, arkada ise 5 kollu bağımsız süspansiyon görev yapıyor. Batarya grubunun otomobilin orta kısmında zemine konumlandırılmış olması, sıfırdan elektrikli olarak tasarlanmış çoğu elektrikli otomobil gibi yüzde 50-50’lik ön-arka ağırlık dağılımına olanak tanımış. Süspansiyonun darbe emişi başarılı ve konfor konusunda sorun yaşatmıyor. Yol tutuş ve stabilite konusunda ise otomobilin yeteneklerini tam olarak anlayabilmek mümkün olmadı. Antalya’da 21-23 °C sıcaklıkta kullandığım otomobilde 215/50 R17 ebadında Debica Frigo kış lastikleri takılıydı ve düz yolda “dip gaz” yaptığımda otomobilin burun kısmının hafiflediği ve hafiften gezinti yaptığı hissine kapıldım.  Otomobilin sürüş modu dokunmatik ekran üzerinden kapsamlı şekilde kişiselleştirilebiliyor. Eco, Normal, Sport ve Snow sürüş modu dışında “kişiselleştirme” seçeneği de sunuyor ve bu kapsamda direksiyon tepkisinden, gaz pedalı tepkisine, enerji reküperasyonundan fren pedalı sertliğine kadar geniş bir yelpazede kişiselleştirme yapabilmek mümkün. Enerji geri kazanımı 3 farklı seviyede veya adaptif olarak ayarlanabiliyor. Benim tercihim bunun “adaptif” olması. Bu arada enerji geri kazanım seviyesini ayarlamak için direksiyon arkasında kulakçıklar olması bu işin daha hızlı yapılabilmesine olanak sağlayabilirdi. Modern sürüş destek sistemlerine sahip otomobil 2. seviye otonom sürüşe olanak tanıyor. Bu arada unutmadan şarj konusundan da bahsedeyim. MG4 Luxury, AC veya DC şarja uyumlu. AC şarj kapasitesi 11 kW’yken, DC şarj 140 kW’a kadar destekleniyor. Bu sayede 28 dakikada yüzde 20’den yüzde 80 batarya doluluk oranına ulaşabiliyor.

MG4 Electric nasıl bir otomobil?

2023 yılı satış hedefi 2000 adet olan otomobil, şık tasarım, geniş iç hacim ve güzel bir performans sunuyor. V2L (Vehicle to Load) araçtan harici ekipmanlara güç aktarımı yapabilme özelliği de mevcut.

 

MG4 Electric Luxury fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1 adet elektromotor

Güç:      204 HP (150 kW)

Tork:     250 Nm

Maksimum hız: 160 km/h

0-100 km/h:      7.1 sn

Menzil (WLTP ortalama):            435km

Enerji tüketimi (WLTP): 16.2 kWh/100 km

Bagaj hacmi:     350-1165 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4287 / 1836 / 1504 mm

Fiyat:    1.269.000 TL

+ Tasarım, rahat kullanım

– Ufak multimedya simgeleri, ön aksta hafiflik hissi

CO2 emisyonu: 0 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan;

“MG geri dönüyor” haberi için BURAYA,

“MG Marvel R Electric tanıtıldı” haberi için BURAYA,

“MG ZS EV satışa sunuldu” haberi için BURAYA,

MG PHS PHEV satışa sunuldu haberi için BURAYA,

MG Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

 

 

 

 

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler