Pazartesi, Mart 4, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerKia Sportage 1.6 Hybrid 4x4 test sürüşü

Kia Sportage 1.6 Hybrid 4×4 test sürüşü

spot_imgspot_imgspot_img

Kia Sportage 1.6 Hybrid 4×4 test sürüşü. Kia Sportage hibrit, 230 HP’lik gücü, 4×4 aktarma sistemi ve zengin ekipman listesi ile buluşturuyor.

Test otomobili: KIA SPORTAGE 1.6 HYBRID 230 HP 4×4 PRESTIGE SMART

Beşinci nesil Kia Sportage ülkemizde 1.6 T-GDI 150 HP benzinli MHEV (hafif hibrit), 1.6 CRDi 136 HP dizel MHEV ve 1.6 lt 230 HP benzinli tam hibrit motor seçenekleriyle satılıyor. 1.6 T-GDI MHEV ve 1.6 CRDi motor seçenekleri 4×2 ve 4×4 aktarma seçenekleri ile satın alınabilirken,  230 HP’lik 1.6 tam hibrit versiyon şu anda fiyat listelerinde sadece 4×4 aktarma sistemiyle ve Prestige Smart adlı en üst donanım seviyesi ile 1.765.000 TL’lik fiyatla yer alıyor.

Yeni Kia Sportage tasarım ve iç mekân

Bilindiği gibi Kia, bundan kısa bir süre önce hem logosunu, hem marka kimliğini, hem de tasarım dilini güncelledi. Kia’nın yeni tasarım dili ile şekillendirilen 5. nesil Kia Sportage, keskin çizgilerle organik görünümlü formları bir araya getirmiş, sıra dışı tasarımlı bir kompakt SUV. Avrupalı sürücülerin beklentilerine yönelik olarak tasarlanan otomobil, global Sportage versiyonuna göre 14 cm daha kısa bir dingil mesafesine sahip. Ancak buna rağmen iç mekânda yaşam alanı geniş. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yok. Bagaj hacmi ise benzinli hibrit versiyonlarda 587 lt.

Modern çizgilere sahip sürücü odaklı kokpitte biri gösterge paneli, diğeri de multimedya ekranı olmak üzere 2 adet 12.3 inçlik ekran var. Gösterge tablosu görsel yönden geniş bir kişiselleştirme olanağı sağlıyor. Otomobilin orta konsolunda, havalandırma ızgaralarının alt kısmında Multimod adlı dokunmatik yüzeyli bir kontrol paneli daha var. Bu panel ile aynı yüzey üzerinde müzik sistemi ve klima kumandaları menüsüne geçiş yapılıyor. Bu menü kullanımı ilk başta şaşırtıcı olsa da bir süre sonra alışılıyor. Sportage’da çevirmeli bir vites kumandası bulunuyor. Bu çevirmeli kumandanın sağ tarafında koltuk ısıtma-soğutma ve direksiyon ısıtması butonları yer alırken, alt kısmında yine dairesel bir sürüş modu seçicisi var. Bu kumanda üzerinde Drive ve Terrain olmak üzere 2 ana menü var. Drive menüsü; asfalt kullanım için sürüş modlarını (Eco, Normal, Sport) barındırıyor.Terrain menüsünde ise karlı, çamurlu ve kumlu zeminlere yönelik arazi sürüşü programları var. Arka koltuklar, rahat ve diz-baş mesafesi sorunu yok. Üstelik ısıtma özelliği de var.

Kia Sportage 1.6 Hybrid 4×4 test sürüşü

Kia Sportage’ın hibrit sisteminde, 180 HP ve 265 Nm tork üreten, 1.6 lt, turbo beslemeli, direkt benzin enjeksiyonlu 4 silindirli motor ile 42 kW elektrik motoru ve 1.49 kWh’lık lityum iyon batarya görev yapıyor. Toplam sistem gücü 230 HP, toplam sistem torku 350 Nm olan otomobil, bu gücü 6 ileri oranlı otomatik şanzıman üzerinden dört tekerleğe aktarıyor.  Performans olarak beklentileri karşılayan otomobil istikrarlı bir şekilde hızlanıyor ve gücünü belli ediyor. Ancak spor modda bile gaz pedalı tepkisi çok keskin olmuyor. Bu otomobil güçlü ve hızlı olsa da, yırtıcı bir karakter beklememek lazım. 0-100 km/h hızlanmasını 8.3 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı 193 km/h ile sınırlandırılmış. Benim 300 km’yi aşan karma kullanımda ortaya çıkan yakıt tüketimi değeriyse 6.6 lt /100 km oldu. Sakin kullanımlarda bu değeri 6.0 lt/100 km seviyesinin altına çekebilmek mümkün. Otomobilin süspansiyon sistemi konforlu, iç mekândaki gürültü seviyesi de rahatsız edici değil.

Kia Sportage Hybrid 4×4 nasıl bir otomobil?

Kia Sportage 1.6 Hybrid, ateşli olmayan ancak etkili bir performans sunuyor.  Gelişmiş sürücü destek sistemlerini de kapsayan, neredeyse eksiksiz bir ekipman listesi sunan otomobilde uzaktan kumanda ile park etme sistemi, Harman Kardon ses sistemi gibi etkileyici donanımlar da mevcut. Ancak bozuk zeminlerde tavan döşemesinden gelen hafif çıtırtılar duyulması ve sadece ön camlarda tek dokunuşla açılıp kapanma-sıkışma önleme sistemi olması üzücü.

Kia Sportage 1.6 Hybrid 4×4 fabrika verileri – teknik veriler

Benzinli motor:            1598 cc, 4 silindirli, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo

Elektrik motoru:           42 kW

Şanzıman:        6 ileri oranlı otomatik

Sistem gücü:    230 HP @ 5500 d/d

Maksimum tork:          350 Nm @ 1500-4500 d/d

Maksimum hız:             193 km/s

0-100 km/s:      8.3 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4515/1685/1645 mm

Bagaj hacmi:   587-1776 lt

Tüketim (WLTP ort):    6.3 lt /100 km

Fiyat:   1.765.000 TL

+            Donanım, kalite hissi

–             Konsoldaki ışık yansımaları, arka camlar tek dokunuşla açılıp-kapanmıyor

CO2 emisyonu:             143 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan yeni Kia Sportage test sürüşü yazısı için BURAYA, Kia Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Kategoriler