Cumartesi, Temmuz 13, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Kia Sportage test sürüşü

Yeni Kia Sportage test sürüşü

Yeni Kia Sportage test sürüşü. Avrupalı tüketicilerinin beklentilerine yönelik olarak üretilmiş beşinci nesil Kia Sportage sıra dışı tasarımı ve modern detaylarıyla dikkat çekiyor.

TEST ARACI: KIA SPORTAGE 1.6 T-GDI 150 HP 4×4 PRESTIGE

Yeni Kia Sportage 2022 basın test sürüşü organizasyonu Muğla-Göcek’te yapıldı. Bu organizasyonda yeni Kia Sportage 1.6 T-GDI 150 HP MHEV 4×4’ü kullanma fırsatı buldum. Kia Sportage ülkemizde 1.6 T-GDI 150 HP benzinli MHEV (hafif hibrit), 1.6 CRDi 136 HP dizel MHEV ve 1.6 lt 230 HP benzinli hibrit motor seçenekleriyle satılıyor. Tüm motor tiplerinde 4×2 veya 4×4 aktarma seçeneği sunulması ürün çeşitliliğini arttırmış.  Hafif hibrit teknolojili motorlu versiyonlarda Cool, Elegance Konfor ve Prestige olmak üzere 3 donanım seviyesi sunulurken,  230 HP’lik hibrit versiyon sadece Prestige Smart donanım seviyesiyle alınabiliyor.

Yeni Sportage’ın en uygun fiyatlı versiyonu 729.900 TL’lik etikete sahip 1.6 T-GDI 150 HP benzinli MHEV 4×2 Cool.  Aynı donanım seviyesindeki dizel motorlu Sportage 1.6 CRDi 136 HP MHEV’in başlangıç fiyatıysa 789.900 TL. 1.6 T-GDI 150 HP 4×4 Prestige test aracımızın fiyatıysa 979.900 TL.

Yeni Kia Sportage tasarım ve iç mekân

Bilindiği gibi Kia, bundan kısa bir süre önce hem logosunu, hem marka kimliğini, hem de tasarım dilini güncelledi. Kia’nın yeni tasarım dili ile şekillendirilen 5. nesil Kia Sportage, keskin çizgilerle organik görünümlü formları bir araya getirmiş, sıra dışı tasarımlı bir kompakt SUV. Avrupalı sürücülerin beklentilerine yönelik olarak tasarlanan otomobil, global Sportage versiyonuna göre 14 cm daha kısa bir dingil mesafesine sahip. Ancak buna rağmen iç mekânda yaşam alanı geniş. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yok. Bagaj hacmi ise benzinli MHEV versiyonlarda 562 lt.

Modern çizgilere sahip sürücü odaklı kokpitte biri gösterge paneli, diğeri de multimedya ekranı olmak üzere 2 adet 12.3 inçlik ekran var (Cool donanım seviyesinde multimedya ekranı 8 inç). Kia yetkililerinin açıklamasına göre bu segmentte bu boy 2 ekran sunan başka bir model yok. Otomobilin orta konsolunda, havalandırma ızgaralarının alt kısmında Multimod adlı dokunmatik yüzeyli bir kontrol paneli daha var. Bu panel ile aynı yüzey üzerinde müzik sistemi ve klima kumandaları menüsüne geçiş yapılıyor. Bu menü kullanımı ilk başta şaşırtıcı olsa da bir süre sonra alışılıyor.

Multimode dokunmatik yüzey; klima, ses sistemi gibi fonksiyonlara kumanda ediyor.

Yeni Sportage’da çevirmeli bir vites kumandası bulunuyor. Bu çevirmeli kumandanın sağ tarafında koltuk ısıtma-soğutma ve direksiyon ısıtması butonları yer alırken, alt kısmında yine dairesel bir sürüş modu seçicisi var. Sürüş modu Eco, Normal, Sport ve Smart olmak üzere 4 tane. Sürüş modu seçicinin orta kısmındaysa 60 km/h hıza kadar hizmet veren 4WD Lock tuşu yer alıyor.

Yeni Kia Sportage test sürüşü

2022 Kia Sportage’da görev yapan SmartStream ailesine mensup, 1.6 litrelik, hafif hibrit teknolojili turbo beslemeli motor 5300 d/d’de 150 HP güç ve 1500-4000 d/d aralığında 250 Nm tork üretiyor. Motor, gücünü 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzıman (DCT) üzerinden 4 tekerleğe aktarıyor. 150 HP’lik motor ateşli olmasa da canlı ve otomobile 9.7 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi sağlıyor. Maksimum hız ise189 km/h.  Otomobilde Eco, Normal, Sport ve Smart sürüş modları var Sport modda gaz pedalı biraz daha çabuk tepki veriyor. Sürüş modu kumandasının orta kısmında 4WD Lock butonu ise gevşek zeminlerde sürüş için. Sportage’da önde McPherson, arkada ise çok kollu bağımsız süspansiyon görev yapıyor. Bu otomobil yeni Hyundai Tucson ile kardeş olduğundan sürüş özelliklerin arasındaki farkı merak edenler olacaktır. Sportage’ın gövde salınımı, Tucson’a göre biraz daha az. Bu da daha iyi bir gövde kontrolü anlamına geliyor. Ancak konfor yönünden de beklentileri karşılıyor. Tucson ise daha konforlu bir his vermesinin yanı sıra biraz daha fazla salınıma giriyor hissiyatı veriyor. Otomobilin genel sürüş karakteri başarılı. Güneşli günlerde güneşin açısına bağlı olarak vites konsolundaki piyano siyahı kaplamanın fazlaca yansıma yapıp, rahatsızlık vermesi ise bazen hassas gözler için yorucu olabiliyor.

Dijital kadran grubu kişiselleştirilebiliyor.

Yeni Kia Sportage nasıl bir otomobil?

Satış hedefi yaklaşık 5000 adet olarak açıklanan yeni Kia Sportage; kalite hissi yüksek iç mekân, zengin donanım (ısıtmalı-soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar, ısıtmalı direksiyon simidi, DriveWise gelişmiş sürücü destek sistemleri) sunan bir kompakt SUV.

Yeni Kia Sportage 2022 teknik özellikler – fabrika verileri:

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo, MHEV

Şanzıman:        7 ileri oranlı DCT

Maksimum güç:            150 HP @ 5500 d/d

Maksimum tork:          250 Nm @ 1500-4000 d/d

Maksimum hız:             189 km/s

0-100 km/s:      9.7 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4515/1685/1645 mm

Bagaj hacmi:   562-1751 lt

Tüketim (NEDC ort):   6.0 lt /100 km

Fiyat:   869.900 TL (Elegance Konfor)  / 979.900 TL (Prestige)

+            Donanım, kalite hissi

–             Konsoldaki ışık yansımaları, arka camlar tek dokunuşla açılıp-kapanmıyor

CO2 emisyonu:             137 g/km

Kia Sportage’ın 2016 yılı fiyatlarını merak ediyorsanız BURAYA, Kia Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler