Cuma, Mayıs 17, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerKia Sorento 1.6 Hybrid 4x4 test sürüşü

Kia Sorento 1.6 Hybrid 4×4 test sürüşü

Kia Sorento 1.6 Hybrid 4×4 test sürüşü. Kia’nın D-DUV segmentindeki temsilcisi neredeyse eksiksiz bir donanım listesi, yüksek süspansiyon konforu ve 7 kişilik oturma kapasitesi sunuyor.

TEST ARACI: KIA SORENTO 1.6 HYBRID 230 HP 4×4 OTOMATİK PRESTIGE SMART 7 KOLTUK

Kia’nın D-SUV segmentindeki temsilcisi Sorento ilk defa 2022 yılında yollara çıkmıştı. 2020 yılına kadar üç nesilde toplamda 3 milyon adetten fazla satışa ulaşan Sorento, markanın yüzünü güldüren modellerden bir tanesi oldu. Güncel, yani dördüncü nesil Sorento ise 2020 yılında tanıtıldı. Ülkemizde sadece Prestige Smart adı verilen uzun bir ekipman listesine sahip donanım seviyesi ve 230 HP’lik 1.6 hibrit motorlu olarak satılan Sorento’nun 5 koltuklu versiyonunun fiyatı 3.190.000 TL, 7 koltuklu versiyonunun fiyatı ise 3.340.000 TL.

Kia Sorento tasarım ve iç mekân

Dördüncü nesil Kia Sorento sert hatlara ve gösterişli bir tasarıma sahip. Uzunluk, bir önceki nesle göre 10 mm’lik artışla 4810 mm,  genişli 10 mm’lik artışla 1900 mm, yükseklik 10 mm’lik artışla 1695 mm’ye ulaşırken, dingil mesafesi 35 mm’lik artışla 2815 mm olmuş. A sütunu, ön akstan 30 mm geriye konumlandırılmış. Bu sayede otomobilin oranlarının göze daha güzel gelmesi sağlanmış. Radyatör ızgarasının üst çizgisinin formunun, ön camın tavan çizgisinin formu ile benzerlik göstermesi, markanın görsel kimliğine vurgu yapan bir detay.

Otomobilin iç mekanı premium bir ambiyans sunuyor ve seçilen malzemelerin kalite hissi yüksek.  12.3 inçlik dijital gösterge tablosu kolay okunuyor, 10. 25 inçlik dokunmatik multimedya sistemi de rahat anlaşılır yapıda. Isıtmalı-soğutmalı ön koltuklar rahat. İkinci sıra koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yok, üçüncü sıra koltuklardaki yaşam alanı ise uzun boylulara göre değil, fakat 2. koltuk sırasının 45 mm kadar ileri hareket etmesi biraz daha fazla diz mesafesi sağlayabiliyor. Ayrıca 3. sıra koltuk yolcuları için bağımsız klima kumandası, eşya alanları gibi detayların unutulmamış olması güzel. Bu arada ön yolcu koltuğu, yan kısmında bulunan düğmeler kullanılarak ileri alınabiliyor, böylece arka sağ koltuk kolayca “makam sürüşü”ne uygun hale getirilebiliyor.

Kia Sorento 1.6 Hybrid 4×4 test sürüşü

Test aracımızda 230 HP toplam güç üreten hibrit bir güç ünitesi bulunuyordu. Otomobilde yer alan 1.6 T-GDI Smartstream benzinli motor 44.2 kW’lik elektrik motoruyla kombine edilmiş. Hibrit sistemin lityum iyon bataryası ise 1.49 kWh. Toplam 230 HP’lik sistem gücüne, 350 Nm’lik de sistem torkuna sahip, 4×4 aktarmalı, 6 ileri oranlı otomatik şanzımanlı Sorento; 0-100 km/h hızlanmasını 9.0  saniyede tamamlayıp, maksimum 193 km/h hıza ulaşabiliyor. 6 ileri oranlı otomatik şanzıman, manuel kullanıma da olanak tanıyor. Bu şekilde kullanımda şanzıman, inisiyatifi bir ölçüde sürücüye bırakıyor. Mesela 6. viteste giderken acil hızlanma ihtiyacı durumunda dip gaz yaptığınızda vites ufaltmıyor. Ancak daha düşük viteste giderken hızlanmak için gaz pedalına basıp, motor devrini yükselttiğinizde vitesler otomatik olarak değişiyor. Otomobilde Eco, Sport ve Smart olmak üzere 3 asfalt sürüş modu; Snow, Mud ve Sand olmak üzere de 3 asfalt harici zemin modu bulunmakta. Performans yönünden beklentileri karşılayan otomobil WLTP normuna göre ortalama 7.4 lt/100 km yakıt tüketiyor. Benim Kia Sorento test sürüşü sürecinde elde ettiğim yakıt tüketim ortalaması ise 7.9 lt/100 km oldu. Otomobilin en güzel yanıysa süspansiyon konforu… Bozuk yollarda bile süspansiyon sessiz. İç mekânda daha önceden kullandığım Santa Fe’nin aksine herhangi bir çıtırtı duymadım.

Kia Sorento nasıl bir otomobil?

Kia Sorento 1.6 Hybrid 230 HP 4×4 Prestige Smart, neredeyse eksiksiz bir donanım listesini, geniş iç hacim ve tatminkar bir performansla bir araya getiriyor.

Kia Sorento 1.6 Hybrid 230 HP 4×4 teknik özellikler – fabrika verileri

Benzinli motor:            1598 cc, 4 silindirli, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo

Elektrik motoru:           42 kW

Şanzıman:        6 ileri oranlı otomatik

Sistem gücü:    230 HP @ 5500 d/d

Maksimum tork:          350 Nm @ 1500-4500 d/d

Maksimum hız:             193 km/h

0-100 km/s:      9.0 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4810/1900/1695 mm

Bagaj hacmi:   179-608-1996 lt

Tüketim (WLTP ort):    7.4 lt /100 km

Fiyat:   3.340.000 TL

+            Donanım, kalite hissi

–             2. koltuk sırası bardaklıkları bazı kişilerin dizini rahatsız edebilir

CO2 emisyonu:             169 g/km

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Kia Sportage 1.6 Hibrit test sürüşü videosu için BURAYA, Kia Sorento 1.6 hibrit test sürüşü haricinde resmi Kia sayfasından daha fazla bilgi almak için BURAYA tıklayın!

 

 

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler