Pazartesi, Nisan 12, 2021
Ana Sayfa Testler İlk sürüş-Test: Yeni 2013 Dacia Sandero ve yeni 2013 Sandero Stepway

İlk sürüş-Test: Yeni 2013 Dacia Sandero ve yeni 2013 Sandero Stepway

Yeni 2013 Dacia Sandero 0.9 TCe 90 HP ve yeni 2013 Sandero Stepway 1.5 dCi 90 HP testimizle karşınızdayız. Toplamda Dacia satışlarının yüzde 41’ini oluşturan Sandero & Sandero Stepway (yüzde 26) ve Logan (yüzde 15) modelleri yenilendi. Yeni Sandero ve yeni Sandero Stepway’i İspanya’nın Malaga şehrinde kullandık. Bundan sekiz yıl önce, 2004’te Renault çatısı altına giren Romen Dacia, adeta bir başarı hikâyesi yazıyor. Sekiz yılda yedi modellik bir ürün gamına ulaşan marka, ilk günden bu yana satış hacmini 15’le çarpmış durumda. Dacia bugün 36 ülkede faaliyet gösteriyor ve başta İngiltere olmak üzere 2013’te bunlara yenileri eklenecek. Bu başarının yansıması olarak, Dacia Türkiye’de de iyi işler yapıyor. 2007’de yüzde 1.5’le başlayan pazar payı 2011’de yüzde 2.5’e, 2012’de ise yüzde 3.6’ya yükselmiş durumda. Bu da Dacia’yı Türkiye binek otomobil pazarında sekizinci yapıyor. Onlarca yıldır Türkiye pazarında olup da ilk 20’ye giremeyen markaların bulunduğu düşünülürse, Dacia’nın ne kadar başarılı olduğu daha net anlaşılabilir.

Makyaj mı, yeni jenerasyon mu?

Bu soru Dacia yetkililerine de soruldu. Yeni jenerasyon olduğunu ifade ettiler. Peki, yollara çıkalı henüz dört yıl olan bir otomobilin yeni jenerasyonuna kavuşması normal mi? Bu pek alışılmış bir durum değil, ama Sandero yeni motora, komple yeni bir tasarıma (boyutlar da değişmiş) ve yepyeni bir iç mekâna kavuşunca “yeni” sıfatını hak ediyor. Yeni Dacia Sandero 4058 mm uzunluğa, 1733 mm genişliğe ve 1518 mm yüksekliğe sahip. Sandero’nun dingil mesafesi ise 2589 mm. Eskisinden 38 mm daha uzun ve 7 mm daha geniş olan yeni Sandero’nun bagaj hacmi ise 320 litrelik değerle hayli başarılı. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1200 litreye çıkıyor. Yeni Dacia Sandero Stepway ise 4081 mm uzunluğa, 1618 mm genişliğe (tavan barlarıyla) ve 1733 mm yüksekliğe sahip. Yerden yükseklik bakımından kardeşine göre yerden 41 mm daha yüksek olan Sandero Stepway, eskisinden 23 mm daha uzun ve 10 mm daha yüksek. Bagajı Sandero ile aynı olan otomobilin dingil mesafesi ise 2590 mm.

Logan’ı neden kullanmadık?

Yazımın başında da belirttiğim gibi, Dacia üç modelini birden yeniledi: Sandero, Sandero Stepway ve Logan. Zaten bu üç model aynı platforma (M0 platformu) sahip ve karoser olarak önden ortaya kadar tamamen aynı, ortadan arkaya kadar ise yüzde 80 ortak parçaya sahip. İspanya’daki test sürüşü organizasyonunda Logan kullanmayışımızın nedeni ise, yeni Dacia Logan’ın Türkiye’de satışa sunulmayacak olması. Çünkü yeni Renault Symbol 2013, yeni Logan ile aynı ve bu nedenle bu araç, Türkiye’ye Renault amblemiyle Romanya’dan ithal edilecek.

Tasarım modern ve sportif

2013 Dacia Sandero ve yeni Sandero Stepway’in özellikle yeni ön tasarımları, markaya modern bir görünüm sunmasının yanı sıra genç ve sportif bir hava kattı. Dinamik tasarımlı ön ızgara, yatay krom çizgiler ve yuvarlak sis farlarıyla pekiştirilmiş. Gövdeye entegre kapı kolları da önemli yenilikler arasında yer alıyor. Stepway modeli; crossover görünümü sağlayan yerden yüksek yapısı, tavan barları, çift renkli tamponları ve daha geniş çamurluklarıyla kardeşinden daha albenili. Arka tasarımda kullanılan yeni stop lambaları da, aracın genelindeki dinamizmi pekiştiriyor.

Ortak iç mekân

Yeni Sandero ve yeni Sandero Stepway’de ortak iç mekân bulunuyor. Yeniden tasarlanan kokpitte daha küçük kumanda birimlerine yer verilmiş, bence eski büyük kumandalar daha rahat kullanılıyordu. Cam açma kapama butonları ise hala orta konsolda. Otomobilin kokpitinde en önemli yenilikler ise 7 inç (18 cm) dokunmatik ekranlı Media Nav sistemi ile hız sabitleyicisi-sınırlayıcısı. İlk kez Lodgy modelinde sunulan Media Nav sistemi; navigasyon, müzik ve telefon gibi özelliklere kumanda ediyor. Orta konsoldaki butonla aktif edilip direksiyon simidinin üstündeki butonlarla kumanda edilen hız sabitleyicisi-sınırlayıcısı ise Dacia markası için bir ilk. Sadece bu iki özellik bile, Sandero’daki kalite algısını yukarı çekmeye yetiyor. Sade tasarımlı gösterge birimleri rahat okunuyor. Media Nav’ın ekranı ise güneşli günlerde yansıma yapabiliyor. Navigasyon sistemi ise gecikmeli bilgi veriyor ve bazı yollarda tümden şaşırıyor. Eşya gözü ve bardaklık konusunda bir sorun yok. Ön konsolun üstüne yerleştirilen yeni eşya gözü kullanışlılığı arttırmış. Malzeme olarak yine sert plastiğin tercih edildiğini ve işçilik konusunda da pek titiz olunmadığını belirtelim (Test aracımızın bagaj kapağının bozulması bir talihsizlikti). Ön koltuklar manuel olarak ama kolayca ayarlanıyor. Arkada ise diz, baş ve omuz mesafeleri bu sınıftaki bir araç için yeterli.

3 silindirli yeni motor

Yeni Sandero’da Renault’nun yeni Clio 4’te de kullandığı yeni 0.9 litrelik, 3 silindirli, 90 HP güç üreten turbo benzinli motoruna yer verilmiş. İspanya’da Sandero’da kullandığım ve Clio’daki gibi başarılı bulduğum bu yeni motor, Türkiye’ye Sandero Stepway ürün gamında ithal edilecek. 5 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen motor, Sandero’ya 175 km/s hız ve 11.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. Sarsıntısız ve sessiz çalışmasıyla dikkat çeken motor, Eco modunda kullanıldığında daha düşük yakıt tüketimine imza atıyor. Ortalama 5.2 lt/100 km yakıt tüketen motorun karbondioksit salımı 120 g/km. 2500 d/d’de alınan 135 Nm maksimum torkun ise biraz zayıf kaldığını belirteyim. Yeni Sandero Stepway’de kullandığım ve Türkiye’ye ithal edilecek 1.5 dCi turbo dizel motor ise 90 HP güç ve 220 Nm tork üretiyor. 4.0 lt/100 km’lik etkileyici bir yakıt tüketimi sunan otomobil, performans konusunda ise vasat (Maksimum hız 167 km/s, 0-100 km/s hızlanma 11.8 saniye).

Sürüş özellikleri

Her iki otomobilde de görüş açıları geniş. Stepway’in yüksek oturma konumu, yola daha hâkim olmayı da beraberinde getiriyor. ABS, ESP (Dacia ESC diyor) ve çift hava yastığı tüm modellerde standart. Duster müşterilerinden gelen izolasyon eleştirisi sonrasında, bu iki yeni model için izolasyon konusunda ekstra çalışma yapılmış ve kabine sızan gürültü azaltılmış. Yumuşak süspansiyon sistemi, yol tutuşu olumsuz yönde etkilese de, Türkiye’nin bozuk yollarında sarsıntısız yolculuk yapmak için ideal bir yapı ortaya koyuyor. Vites geçişleri kemikli ama sorunsuz. Tüm donanımlarda yer alan hidrolik direksiyon, tepkileri hızlı olmasa da görevini yerine getiriyor. Fren mesafesi konusunda ise, uydu bağlantılı özel cihazımızla videolu test yapmadan herhangi bir yorum yapamıyorum.

Baz fiyatı 23.990 TL

Yeni Sandero ve yeni Sandero Stepway, Aralık ayının başında Türkiye’de satışa sunuldu. Sadece Ambiance adlı donanımla satışa sunulan otomobillerden Sandero’da 1.2 16V benzinli model 23.990 TL, aynı motorun fabrika çıkışı LPG’li versiyonu 25.990 TL, 1.5 dCi 75 Hk turbo dizel versiyonu ise 29.990 TL fiyatla alıcı bekliyor. Yeni Sandero Stepway ise 0.9 TCe 90 HP motorla 29.790 TL, 1.5 dCi 90 HP motorla ise 33.750 TL fiyata sahip. Tüm motorlarda 5 ileri manuel şanzıman bulunuyor, otomatik vites seçeneği yer almıyor. Tüm Dacia modelleri 3 yıl/100.000 km mekanik garantiye sahip. Yeni Dacia Sandero ve yeni Sandero Stepway Türkiye fiyat listesine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

Emre Anamur / Malaga – İspanya

Yeni 2013 Dacia Sandero 0.9 TCe 90 HP teknik özellikler 
Motor: 898 cc, 3 silindirli, 12V, turbo, benzinli
Şanzıman: 5 ileri manuel
Maksimum güç: 90 HP @ 5250 d/d
Maksimum tork: 135 Nm @ 2500 d/d
Maksimum hız: 175 km/s
0-100 km/s: 11.1 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4058 mm / 1733 mm / 1518 mm
Bagaj hacmi: 320-1200 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 6.7 / 4.3 / 5.2 lt/100 km
CO2: 120 g/km (B)

Yeni 2013 Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 HP teknik özellikler
Motor: 1461 cc, 4 silindirli, 8V, turbo, dizel
Şanzıman: 5 ileri manuel
Maksimum güç: 90 HP @ 3750 d/d
Maksimum tork: 220 Nm @ 1750 d/d
Maksimum hız: 167 km/s
0-100 km/s: 11.8 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4081 mm / 1618 mm / 1733 mm
Bagaj hacmi: 320-1200 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 4.6 / 3.7 / 4.0 lt/100 km
CO2: 105 g/km (B)

11 YORUMLAR

  1. anlayamıyorum bir türlü siparişimi 13 aralıkta verdim ama henüz teslim alamadım ki 24-25 ralık 2012de gelecekmiş bu aldığımız şu üstte verilen stapway-2013 mü yoksa eski stapway mi? zira her sitede yeni stapway adı altında herkes farklı bilgiler veriyo örneğin yakıt ortalamaları(şehir içi dişi-ortalama),dacıa nın stesinde maksimum hız 173 e çıkarıldı diyo buradaki veri 2012 eski stapway hız 167 yi veriyo.kimi yeni stapway de hız sabitleyici var diyo ama benim alacağımda hız sabitleyici yok kimi sitelerde ise yeni stapwaylerde ki aralık başından itibaren satışa subnulacaklar yeni stapway deniliyo….kafam karma karışık oldu.site yöneticilerinden(dacıa)nın tabiki doğru dürüst açıklama yok kaldıki bayiler satacakları arabanın zaten hiç bir özelliğine yeniliklerine vakıf değiller!!! bu nasıl iştir.canım güzelim arabayı maskara ettiler!!! oysaki adam gibi bayiler bilgilendirilse karmaşa olmayacak her site ortak yeni stapway de şunlar var diyecekler.rakamlar farklı farklı verilerle ilgili….öfffffff kafam allak bullak 35 000 lira vereceğim arabanın daha nasıl elime geçeceğini bile bilemiyorum hangisi yeni hangisi eski…yardımcı olacak varsa şunu net yazarsa sevinirim…

  2. Sayın Hakan Bey, sitemizdeki yazı İspanya’da kullandığımız yeni Sandero 0.9 TCe ve yeni Sandero Stepway 1.5 dCi’ye aittir. Tüm teknik özellikler ve donanım bilgileri doğrudur. Sizin teslimatını beklemekte olduğunuz aracın eski mi, yoksa yeni model mi olduğunu ise ancak satıcı bilebilir. Saygılarımızla.

  3. aracımı bugün teslim aldım.bazı tereddütlerim vardı ancak hemen hemen aynı donanımları olan araçlara 5-6 binlira(en az!!) vereceğime o da cebime kalsın diyerek 13 aralıkta verdiğim lansman rengi gök mavime bugün nihayet kavuştum.100 km ye yakın kullandım.anlatılanların tamamı kullandıktan sonra sadece safsatadan ibaret olduğunu anladım.herşey çok şık.dıştan olduğu kadar içten de gerçekten harika.yeni stapway de oldukça iyileştirmeler yapılmış belliki…alacak arkadaşlara kesinlikle bugünkü sürüşten sonra öneririm.paranız çoksa tabiki tercih sizin.ileride olumsuzluklarıda rahatlıkla buradan paylaşırım ancak şuan için konforda benden geçer notu fazlasıyla aldı.zira 2008 ford fokusum vardı..3 ay önce sattım.inanın bana o araçtan çok daha sessiz ve kullanım rahatlığına sahip.kesinlikle öneririm.herkese kazasız belasız mutlu huzurlu nice yıllar diliyorum.sadece avrupa donanımlarından bazılarını reno paketten çıkaröış sanırım sebebi,de yeni clio ya gelecek symbol e rakip olamasın diye ancak göreceksiniz bir yıla kadar bu araçların pabucu dama atılacak.zira bu donanımla yeni clio 39 dan başlıyo.megane dersen bu donanımla 50 000 lerde….

  4. Benim ilk arabam olacak Dacia Sandero Stepway benim için aracın güvenliği çok önemli acaba güvenlik açısından nasıl?Bir de otomobillerden anlamadığım için kaskosu falan nasıl olacak, vergisi?2013 modelini almak istiyorum ne zaman türkiyede olur?şimdiden verdiğiniz cevaplar için çok tşk ederim

  5. Otomatik Vitesli modeli mutlaka çıkmalı. Yoksa rağbet görmez. Hangi çağda yaşıyoruz yahu. Bu devirde hala tarih olmuş düz vites kullanan acemiler varmı acaba?

  6. Stepway 1.5 dCi aracımı 22 Ekimde Astra aracımı sürekli ş.içindeki-köy yollarındaki çok kötü yol şartlarında eskitmemek için aldım.

    Nasıl ki kaliteli, konforlu ve hızlı Alman araçlarını kullanmak keyifliyse bu basit ama yüksek – sağlam yapıya ve çok ekonomik bir dizele sahip aracı kullanmak da içinizin ve cebinizin rahatlığı için o derece keyifli.

    Araç kaliteli denilebilecek bir kabine sahip değil hatta daha ilk günden bazı kalite sorunları mevcut olabiliyor ancak günümüz sıfır km dizel araçlarının fiyatlarına oranla gayet uygun fiyata tatminkar özellikleri bir arada sunan, Ncap den 4 yıldızlı gayet sevimli bir araç.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler