Cuma, Temmuz 26, 2024
Ana SayfaTestlerHonda ZR-V e:HEV test sürüşü

Honda ZR-V e:HEV test sürüşü

Honda ZR-V e:HEV test sürüşü. Avrupa model gamında HR-V, CR-V gibi SUV modelleri bulunan Honda, yeni SUV modeli ZR-V e:HEV’i, Eylül aynının sonunda 2.625.000 TL’lik fiyatla satışa sundu. Advance adı verilen tek donanım seviyesi ile satılacak otomobilin renk seçeneği kırmızı ve beyaz olmak üzere 2 tane. Avrupa’da C-SUV segmenti olarak pazarlanan, ülkemizde ise D-SUV olarak pazarlanacak. Ülkemizde ve Avrupa pazarlarında 2.0 lt’lik hibrit güç ünitesi ile satılan otomobilin, Asya pazarlarında 1.5 lt benzinli motor seçenekleri de var. Ancak o araçların Avrupa homologasyonu olmadığı için ülkemizde satışa sunulmadı.

Test otomobili: Honda ZR-V e:HEV 2.0 Advance

Honda ZR-V tasarım ve iç mekân

HR-V ve CR-V arasına konumlandırılan Honda ZR-V,  4568 mm uzunluğa, 1840 mm genişliğe, 1620 mm yüksekliğe ve 2657 mm dingil mesafesine sahip. 380 litrelik bagaj hacmi arka koltukların yatırılması ile 1301 litreye ulaşıyor. Fikir vermek açısından Honda Civic Sedan’ın uzunluğunun 4677 mm, genişliğinin 1802 mm, yüksekliğinin 1407 mm, dingil mesafesinin ise 2733 mm olduğunu belirtelim.

Otomobilin iç mekânında kalite hissi yüksek malzemeler kullanılmış ve kumanda birimleri hem ergonomik, hem de sezgisel. Ancak orta havalandırma kanalları çoğu Honda modelinde olduğu gibi hassas hava akımı yapmaya olanak tanımıyor.  Ön koltuklar arasındaki konsol köprü formunda. Üst kısmında vites seçme butonları, sürüş modu seçicisi, eğim iniş kontrol kumandası, park freni ve “auto hold” tuşlarını barındıran bu konsolun alt kısmında eşya alanı bulunuyor.

Ön ve arka koltuklar rahat, ayrıca diz ve baş mesafesi sorunu da yok. Sürüş pozisyonu sedan veya hatchback otomobillere benzer ancak daha yüksekte oturuyorsunuz.

Honda ZR-V e:HEV test sürüşü

Otomobildeki hibrit sistem, 2.0 lt’lik, Atkinson çevrimli, 4 silindirli, atmosferik benzinli motor, elektrik motoru ve lityum iyon bataryadan oluşuyor. Benzinli motor maksimum 143 HP güç, 186 Nm tork üretirken, elektrik motoru 184 HP (135 kW) güç ve 315 Nm tork üretiyor.E-CVT şanzıman üzerinden ön tekerleklere aktarılan güç, 1639 kg’lık  otomobile 8.0 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 173 km/h maksimum hız sağlıyor. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 5.8 lt/100 km. Özellikle şehiriçi sürüşlerde yakıt ekonomisi sağlayan hibrit sistem, gaz pedalına çabuk tepki veriyor. Önde McPherson, arkada ise çok kollu bağımsız süspansiyona sahip otomobilin direksiyonu hissi başarılı, bu da sürücünün otomobille daha iyi iletişim kurmasına olanak sağlıyor. Yol tutuşu güvenli. Bozuk yollarda iç mekânda çıtırtı-tıkırtı duyulmaması olumlu.

Honda ZR-V hibrit nasıl bir otomobil?

Başarışı sürüş özelliklerine sahip Honda ZR-V e:HEV, kalite hissi yüksek malzemeleri ve iyi bir işçilikle bir araya getiriyor.  Honda Sensing güvenlik teknolojilerine sahip otomobil aktif ve pasif güvenlik ekipmanları konusunda neredeyse eksiksiz bir listeye sahip (sürücü-ön yolcu diz havayastıkları, ön orta havayastığı, şerit takip uyarı sistemi, şerit koruma destek sistemi, şeritte tutma asistanı, dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleme gibi). Ancak bagajı D-SUV segmenti için ufak ve 2.0 lt’lik motor silindir hacmi nedeniyle artan ÖTV nedeniyle fiyatı da biraz yüksek.

Honda ZR-V e:HEV teknik özellikler – fabrika verileri

İçten yanmalı motor:  1993 cc, 4 silindirli, benzinli

Maksimum güç:            143 HP @ 6000 d/d

Maksimum tork:          186 Nm @ 4500 d/d

Elektrik motoru:           184 HP – 315 Nm

Şanzıman:        E-CVT

Maksimum hız:             173 km/s

0-100 km/s:     8.0 sn

Bagaj hacmi:    380-1301 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4568 / 1840 / 1620 mm

Tüketim (WLTP ort.):  5.8 lt/100 km

CO2 emisyonu:             132 g/km

+ Kalite hissi, donanım

– Bagaj hacmi

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Honda ZR-V e:HEV fiyat haberi” için BURAYA, Honda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler