Pazartesi, Temmuz 22, 2024
Ana SayfaTestlerBYD Atto 3 test sürüşü

BYD Atto 3 test sürüşü

BYD Atto 3 test sürüşü. Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi olarak bilinen BYD, yaklaşık 1 ay önce Türkiye’de marka lansmanını yapmıştı. Marka, Türkiye pazarındaki ilk modeli olan BYD Atto 3 ’ü, 31 Ekim 2023 tarihinde düzenlediği basın toplantısıyla 1.590.000 TL’lik fiyatla satışa sunduğunu duyurdu.

Ben de çok merak edilen bu yeni modeli İzmir-Çeşme civarında test etme imkânı buldum. Otomobile geçmeden önce basın toplantısından bazı notları aktarayım. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, Türkiye’de BYD modellerine sahip olmak isteyenlerin sayısının 22 bini aştığını, bu talebin yaklaşık yarısını BYD ATTO 3 modeli oluşturduğunu söyledi. Ergun, yılsonuna kadar bu taleplerin yalnızca bir kısmına yanıt verebileceklerini, önümüzdeki yıl ise bu talepleri karşılamayı hedeflediklerini sözlerine ekledi. ALJ tarafından pazarlanan BYD, başlangıçta İstanbul da iki, Ankara ve İzmir’de birer adet olmak üzere toplam 4 bayiye sahip. 2024 yılında ise bayi sayısının 20’ye çıkması hedefleniyor.

BYD Atto 3 tasarım ve iç mekan

Markanın e-Platform 3.0 olarak isimlendirdiği elektrikli otomobil altyapısıyla üretilen, C-SUV segmenti bir otomobil olan Atto 3; 4445 mm uzunluğa, 2050 mm genişliğe, 1615 mm yüksekliğe ve 2720 mm dingil mesafesine sahip. Marka yetkilileri tarafından “Ejderha Yüzü” isimli tasarım anlayışı ile tasarlandığı ifade edilen Atto 3, bana göre ejderhadan daha çok yunus balığını andıran sevimli bir yüze sahip.

Gelelim iç mekâna… Öncelikle şunu söylemeliyim. BYD Atto 3, kabin içinde, benim beklediğimden daha yüksek bir kalite hissi sunmasıyla beni olumlu yönde şaşırttı. Ayrıca otomobilin iç mekânı sıra dışı detaylara ev sahipliği yapmasıyla da fark yaratıyor. Otomobilin yarı yumuşak malzemeden üretilmiş ön konsolu, kas formlarından esinlenilerek tasarlanmış. Atto 3, spor bir otomobil değil. Ancak havalandırma ızgaralarının dairesel yapıları spor salonlarındaki ağırlık plakalarından ve vites kolunun tutamak formlu yapısı da “kettlebell” isimli ağırlıktan esinlenilmiş gibi duruyor. Otomobilin kapı tutamakları da, kapı içinin üst kısmında, avuç içine oturacak bir plaka formunda. Kırmızı dikişli koltuklar, bas gitar tellerini anımsatan kapı içi cepleri de diğer ilginç detaylar. En ilginç özellik ise 15.6 inçlik multimedya ekranının, direksiyon üzerindeki bir düğme vasıtası ile veya ekran üzerindeki dokunmatik düğmeye basılarak elektrikli olarak dikey veya yatay olarak kullanılabilmesi. Vites konsolunun üst kısmında sürüş modu seçicisi, klima kumandaları, ESC, kör nokta uyarı kontrolü, rejeneratif fren sisteminin kumandası ile ilgili birimler yer alıyor Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yok. Arka koltuk yolcularına yönelik olarak ön koltukların arkasında hem eşya cebi, hem de telefon, cüzdan gibi ufak eşyalara yönelik cepler var. 440 lt’lik bagaj, arka koltukların yatırılması ile 1338 lt oluyor. Otomobilin NFC tabanlı anahtar-karta da sahip. Bu kart, sol ayna üzerindeki alana okutulduğunda kapılar açıp, içeri geçmek mümkün. Ön koltuklar rahat, ancak bana göre sürücü koltuğunda bel desteği olması iyi olurdu.

BYD Atto 3 test sürüşü

BYD Atto 3’te, elektrikli otomobillerde güç aktarımı ile ilgili 8 temel bileşen, tek paket halinde toplanmış. 8’i 1 arada bu çözüm VCU (Vehicle Control Unit), BMS (Battery Management System), MCU (Motor Control Unit), PDU (Power Distribution Unit), DC-DC kontrol cihazı, yerleşik şarj cihazı (On-board Charger), tahrik motoru ve şanzımanı içeren 8 temel bileşeni entegre eden bu sistem yüzde 89 verimliliğe sahip. Atto 3, LFP Demir-Fosfat içerikli bir bataryaya sahip. Bu tip bataryaların avantajı kullanım ömrü, maliyet ve güvenlik konusunda diğer batarya türlerine göre avantaj sağlaması. Dezavantajı ise enerji yoğunluğunun daha az olması. Bu durum normal şartlarda benzer kapasitedeki bir batarya grubunun daha fazla alan kaplaması ve daha ağır olması sonucu doğuracak olmasına rağmen, Blade teknolojisi sayesinde NMC yapılı bataryalarla benzer bir boyut elde edilebilmiş. . 60.4 kWh kapasiteli bu batarya 88 kW’lık DC şarj ile yüzde 30 doluluktan yüzde 80 doluluğa 29 dakikada çıkabiliyor. Normal, spor ve eco olmak üzere 3 sürüş moduna sahip otomobilin gaz pedalı tepkileri çok keskin olmasa da, pedala dibine kadar basınca gücünü hissettiriyor. Yumuşak ve konforlu bir sürüşe sahip otomobil kabin içinde yol sesini hissettiriyor.

150 kW (204 HP) güç ve 310 Nm tork sunan elektrikli motora sahip BYD ATTO 3, fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 7.3 saniyede tamamlıyor. WLTP normuna göre ortalama enerji tüketimi 15.6 kWh/100 km olan Atto 3, 420 km menzile ulaşabiliyor.

BYD Atto 3 nasıl bir otomobil?

BYD Atto 3, Çin otomobilleri hakkındaki ön yargıları yıkacak kadar başarılı bir otomobil. Türkiye’de neredeyse eksiksiz bir donanım listesiyle satışa sunulan Atto 3, 8 yıl/200.000 km batarya garantisi ile kendine olan özgüvenini de gösteriyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan;

“BYD Türkiye’de” haberi için BURAYA,

“İsmail Ergün BYD Türkiye Genel Müdürü oldu” haberi için BURAYA,

“BYD, ALJ ile geliyor” haberi için BURAYA,

“Toyota-BYD elektrikli araç ortaklığı” haberi için BURAYA tıklayın!

BYD Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler