Renault 5 E-Tech test sürüşü. 2021 yılında tamamen elektrikli bir konsept otomobil olarak yüzünü gösteren Renault 5 E-Tech, 2024 yılında seri üretim versiyonu olarak tanıtılmıştı. Yeni Renault 5’in ülkemizde yola çıkması ilse 2025 Haziran ayı itibarı ile oldu ve tamamen elektrikli Renault 5 E-Tech, 40 kWh batarya seçeneği EV40 için 1.450.000 TL’den, 52kWh batarya seçeneği EV52 için ise 1.535.000 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Otomobili, İstanbul’da düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde, şehiriçinde kullanma fırsatı buldum.
Renault 5, ilk dönemlerinde markanın kolay ulaşılabilir, kolay kullanımlı küçük otomobili olması nedeniyle ilgi görmüştü. İlk nesli 1972 yılında yollara çıkan Renault 5, ikinci nesline 1984 yılında geçmişti ve 1996 yılına kadar, iki nesilde toplamda 9.5 milyon adetlik üretime ulaşmıştı Zaman içinde Turbo, Alpine-Gordini Turbo gibi versiyonlarla sportif bir otomobil olabileceğini de gösteren Renault 5, daha sonra markanın B segmenti temsil görevini ilk nesli 1990 yılında üretilen Clio’ya bırakmıştı.

Tasarım ve iç mekân
Renault 5 E-Tech, Renault Grubu’nun AmpR Small adı verilen tamamen elektrikli araçlar için üretilen platformu üzerinde yükseliyor. 1498 mm’lik yüksekliği Clio’dan +58 mm daha fazla olan Renault 5’in uzunluğu 3922 mm ( -131 mm), genişliği 1774 mm ( -24 mm) ve dingil mesafesi 2540 mm ( -43 mm). Bagaj hacmiyse 326 lt (VDA normuna göre 277 lt).
Temiz ve düz çizgilerle tasarlanmış otomobil, yere sağlam basan bir ifadeye sahip. Techno adı verilen jantların tasarımı, konsept versiyon ile aynı. Yalnızca jant göbeğinde farklı olarak “5” simgesi bulunuyor.
Kokpit sürücü odaklı. Plastik malzemeler bu sınıfta bir otomobilden bekleneceği gibi sert. Ancak iç mekân ambiyansı güzel. Bunda tavan kaplamasının kapitoneyi hatırlatan kabartmalı yapısı ve konsolun yolcu tarafının dikine dikişli içi dolgulu kumaş ile kaplanmasının da payı var. Eşya gözleri sayıca yeterli ancak kapı içi eşya gözlerinin biraz daha derin olmasını beklerdim. Arka koltuklardaki yaşam alanı ise biraz kısıtlı. 10.3 inçlik dijital gösterge tablosuna sahip otomobilin 10.1 inçlik dokunmatik ekranı OpenR Link multimedya sistemine ev sahipliği yapıyor. Otomobilde ayrıca Reno sesli komut sistemi ve Google bağlantılı hizmetler de mevcut.

Renault 5 E-Tech test sürüşü
Elektrikli Renault 5 test aracında 150 HP (110 kW) güç ve 245 Nm tork üreten bir elektromotor görev yapıyordu. Megane E-Tech’in elektrikli motoru baz alınarak geliştirilen bu motor, Megane E-Tech’n motoruna göre 15 kg daha hafif (105 kg) ve sargılı rotor senkron teknolojisi ile kalıcı mıknatıs içermediği için nadir toprak elementlerine ihtiyaç duymuyor. Ayrıca nesil güç elektroniği (invertör) ve geliştirilmiş bir redüksiyon dişlisi gibi birkaç yeni özelliğe de sahip. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 8.0 saniyede tamamlayan otomobil, maksimum 150 km/h hıza erişebiliyor. Otomobilde Comfort, Sport, Eco ve Perso olmak üzere 4 sürüş seçeneği var. Gaz pedalı tepkisi özellikle Sport modda belirgin şekilde iyileşiyor. B modu ile ayak gazdan çekildiğinde daha fazla rejeneratif fren gücü elde edilebiliyor. Ancak bunun için direksiyon arkasında kulakçıklar olması daha kullanışlı ve keyifli olurdu.
Renault 5’in ön süspansiyon sistemi Clio’dan uyarlanmış. Arkada ise çok kollu bağımsız süspansiyon kullanılmış. Bataryanın otomobilin orta kesiminde zemine yerleştirilmiş olmasını ve çabuk tepki veren (direksiyon dişli oranı 13.7) ve kısa turlu (2.6 tur) direksiyon sistemini de bunlara ekleyince, hem dengeli, hem de kıvrak bir sürüş ortaya çıkıyor.
WLTP karma sürüş normuna göre otomobilin karma sürüş şartlarındaki enerji tüketimi 15.0 kWh/100 km. 52 kWh batarya kapasitesine sahip otomobil WLTP karma sürüş normuna göre 410 km’ye kadar menzile ulaşabiliyor. Bataryanın yüzde 15’ten yüzde 80 doluluk seviyesine ulaşması AC 11kW şarj soketinde 3 saat 13 dakika, DC 100 kW şarj soketinde 30 dakika sürüyor.
Sonuç
Renault 5 E-Tech, ilgi çeken tasarımlı, sürüşü keyifli bir B segmenti hatchback otomobil. Fiyatı Clio 1.0 TCe 90 HP Xtronic Evolution’a yakın olan Renault 5 E-Tech, 2025 sonuna kadar 2000 adetlik satışa ulaşmayı hedefliyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan;
“Renault 5 Prototip hazır” haberi için BURAYA,
“Elektrikli Renault 5 E-Tech tanıtıldı” haberi için BURAYA,
“Renault 5 ve Alpine A290 Car of the Year 2025 seçildi” haberi için BURAYA,
“Renault 5 Roland-Garros” haberi için BURAYA,
“Renault 5 Turbo 3E” haberi için BURAYA,
“Renault 5 E-Tech Türkiye’de” haberi için BURAYA tıklayın!
Diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!



