Cuma, Temmuz 11, 2025
Ana SayfaHaberlerMercedes Concept AMG GT XX

Mercedes Concept AMG GT XX

Mercedes Concept AMG GT XX. Mercedes-AMG, yakın gelecekte satışa sunmayı planladığı 4 kapılı süper spor otomobilin bir ön çalışması niteliğindeki Concept AMG GT XX’i duyurdu. Yüksek performanslı AMG Elektrik Mimarisi (AMG.EA) kullanılan otomobilde toplam sistem gücü 1000 kW (1360 HP) olan 3 adet eksenel akılı elektrik motoru (Axial Flux Motor) görev yapıyor.

CONCEPT AMG GT XX, 1.000 kW’ın üzerindeki maksimum güç çıkışı sayesinde 360 km/h’in üzerinde azami hız sunma iddiasında. Yeni yüksek performanslı batarya ile üç eksenel akılı motoru, özellikle sürekli güç sağlama açısından tamamen yeni bir seviyeye ulaşıyor. Batarya, yoğun sürüş sırasında bile optimum sıcaklık aralığında kalıyor. 850 kW DC şarjı destekleyen otomobil, yaklaşık beş dakika içinde 400 kilometrelik mesafe (WLTP)  için yeniden şarj edilebiliyor. Uzunluğu 5204 mm, genişliği 1945 mm, yüksekliği 1317 mm olan otomobilin rüzgar direnç katsayısı 0.198 Cd

Eksenel Akılı Motor (Axial Flux Motor)

Eksenel akılı motorlar, geleneksel elektrik motorlarına (radyal akılı motorlar) kıyasla çok daha kompakt, hafif ve en önemlisi daha güçlüler. Güç yoğunlukları, geleneksel motorların yaklaşık üç katı olan bu yenilikçi motorlar yaklaşık üçte iki oranında daha hafif ve sadece üçte biri kadar yer kaplıyor. Bu kompakt motor tasarımı, aktarma organlarının yerleşiminde daha fazla özgürlük sunuyor. Geleneksel elektrik motorlarıyla karşılaştırıldığında, bu yenilikçi sistem hem önemli ölçüde daha yüksek sürekli güç çıkışı hem de daha yüksek tork sunuyor.

Eksenel akılı bir motorda, elektromanyetik akı motorun dönme eksenine paralel olarak ilerlerken geleneksel bir elektrik motorunda akı, dönme eksenine dik yönde ilerler. Eksenel akılı motorda, büyük parçalar ince diskler şeklindedir. Stator, sol ve sağ tarafta yer alan iki rotorun arasında konumlandırılır. Bu stator ve rotor yerleşimi, statorun oluşturduğu elektrik alanı sayesinde rotorlara optimum güç iletimi sağlar. CONCEPT AMG GT XX modelinde, bu kombinasyon yalnızca dokuz santimetre genişliğindeyken arkada bulunan iki motorun her biri ise yalnızca sekiz santimetre genişliğinde.

Üretim süreci

Eksenel akılı motorlar, Mercedes-Benz’in Berlin Marienfelde bölgesindeki fabrikasında üretiliyor. Bu tesis, onlarca yıldır global Mercedes-Benz Güç Aktarma Sistemleri üretim ağının önemli bir parçası olarak çeşitli tahrik bileşenlerinin üretimini üstleniyor. Marienfelde’deki eksenel akılı motor üretimi yaklaşık 100 farklı üretim sürecini içeriyor. Bu süreçlerin yaklaşık 65’i Mercedes-Benz için yeni, bunların 35’i ise dünya çapında bir ilk niteliğinde. Bu süreçler, ileri düzey birleştirme teknikleri ile kombine edilmiş lazer teknolojisinin yeni formlarını ve yapay zekâyı kapsıyor. Bu üretim süreçlerinin büyük bir kısmı Mercedes-Benz tarafından kurum içinde geliştirildi ve bu yenilikler 30’dan fazla patent başvurusuyla sonuçlandı.

Batarya paketi

CONCEPT AMG GT XX’teki yüksek voltajlı batarya paketi tamamen yeni bir geliştirme. Batarya geliştirilmesi için, AMG ONE ve Formula 1’den edinilen tüm deneyimlerin yanı sıra Affalterbach’taki Mercedes AMG ve Brixworth (İngiltere) Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) şirketlerindeki mühendislerin bilgi birikiminden yararlanılmış. Yüksek Performanslı Elektrikli Batarya (HP.EB), olağanüstü yinelenebilirliği ile yüksek güç çıkışı sağlayarak aracın olağanüstü genel performansını garanti ediyor. Bu, hızlı enerji emilimi ve yüksek güç yoğunluğu ile birleştiriliyor. Yüksek sistem performansına katkıda bulunan üç ana unsur ise yeni batarya hücresi geliştirmeleri, hücrelerin doğrudan soğutulması ve yüksek voltaj.

CONCEPT AMG GT XX, oldukça uzun ve ince silindirik hücreler kullanıyor. Bu format, hücre soğutması için birçok avantaj sağlıyor. Dar çap, hücre çekirdeğinden kasaya olan mesafenin özellikle kısa olmasını sağlıyor. Bu, yük altında oluşan ısının hızlı bir şekilde dağılmasını sağlıyor ve her bir hücrenin optimum sıcaklık aralığında tutulmasını garanti ediyor. Bir başka yenilik ise lazerle kaynaklanmış alüminyum hücre muhafazası. Genellikle kullanılan çelik muhafazalardan daha hafif ve elektrik ve ısı iletkenliği açısından çok daha üstün.

Hücre kimyası, CONCEPT AMG GT XX için özel olarak geliştirilmiş. Katotta NCMA (nikel / kobalt / manganez / alüminyum) kimyasına ve anot tarafında silikon içeriğine dayanan bu yapı, 300 Wh/kg enerji yoğunluğu (hücre seviyesinde 740 Wh/l) ile yüksek enerji yoğunluğu, güçlü şarj performansı ve uzun ömürlü kullanım kombinasyonu sunuyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Yeni Mercedes-Benz CLA 2025” haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

Kategoriler