Cuma, Ekim 4, 2024
Ana SayfaİşbirliğiYeni Renault Duster 4x4 ile arazi sürüşü

Yeni Renault Duster 4×4 ile arazi sürüşü

Yeni Renault Duster 4×4 ile arazi sürüşü. Advertorial #İşbirliği

Ülkemizde kısa süre önce satışa sunulan yeni Renault Duster lansmanı kapsamında, Duster 4×4 ile Türkiye’nin en yüksekteki gözlemevine ve Palandöken Dağı’nın zirvesine çıktık. Bu sayede otomobilin 4×4 yeteneklerini ne kadar koruduğunu deneyimleme şansını bulduk.

Test aracı: RENAULT DUSTER 1.2 TCe 130 HP MILD HYBRID 4×4

İlk defa 2010 yılında tanıtılan Duster; o yıllarda ulaşılabilir ve güvenilir bir SUV olma iddiası ile Renault’nun kardeş markası Dacia model gamı içinde yollara çıkmıştı. Bazı pazarlarda Renault markası ile boy gösteren Duster, ilk iki nesilde toplamda 2.4 milyon adetten fazla satışa ulaşarak kendinden bekleneni fazlasıyla verdi. 2024 yılında üçüncü nesline geçen Duster, ülkemizde Temmuz ayı itibarı ile 100 HP ECO-G 1.0 lt benzinli-LPG’li, E-Tech Hybrid 140 HP benzinli ve 1.2 TCe 130 HP’lik motor seçenekleri ile satışa sunuldu. Bu versiyonlardan 1.0 ECO-G LPG’li olması, E-Tech tam hibrit ve otomatik şanzımanlı olması ve 1.2 TCe 130 HP ise 4×4 aktarma seçeneği sunması ile ön plana çıkıyor.

Renault, yeni Duster modelinin lansmanı için alışılmışın dışında, “kendi lansmanını kendin yap” diyebileceğimiz bir lansman konsepti belirlemiş.  Bu kapsamda her mecra, kendi lansmanını kendi düzenledi. Lansman sürüşünün yapılacağı şehir, sürüş rotası, eğer uçakla gidilecekse uçuş planlaması gibi konular medya mensuplarının tercihlerine bırakıldı. Bilindiği gibi Duster ilk 2 neslinde her zaman için kendi segmentinin en çok satan modelleri arasında yer aldı. Yeni Duster da gözü yükseklerde olan bir model.


Biz de bu bağlamda, gözü yükseklerde olan bu model ile Erzurum’un Çat ilçesinde inşa edilen Türkiye’nin en yüksekteki (3170 metre) gözlemevi olan Doğu Anadolu Gözlemevi’ne çıktık. Bu gözlemevinin en büyük özelliği; Türkiye’nin en yüksekteki gözlemevi olmasının yanı sıra, 4 metrelik çapıyla Türkiye’nin en büyük ve ilk kızılötesi teleskopuna ev sahipliği yapıyor olması. Erzurum Havalimanı’ndan teslim aldığımız Duster 4×4 Techno Mild Hybrid Advanced 4×4, donanım olarak Evolution donanım seviyesinde olmayan elektrikli park freni, otomatik uzun-kısa far, uzun tip kol dayama ve yüksek orta konsol, otomatik klima, elektrikli katlanır yan aynalar, 6 yönde manuel ayarlanabilir sürücü koltuğu, sis farı, karartılmış arka camları standart olarak sunuyor. Kör nokta uyarısı, çevre görüş kamerası, ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı direksiyon gibi donanımlar ise opsiyonel.

Duster ile yola koyulduğumuzda havalimanından dikkatimizi çeken ilk nokta aracın asfalt sürüşünün eskine göre daha iyi olduğuydu. Havalimanından gözlemevine 46 km’lik bir mesafe var. Yolun ilk bölümü muhteşem dağ manzaralı, kaymak asfalt zemine sahip. Yeni Duster 4×4’te görev yapan; 48V, hafif hibrit teknolojili, 1.2 lt’lik 3 silindirli, turbo beslemeli benzinli motor bu yokuş yukarı virajlı yollarda makul bir çekiş ve performans sundu. 4500-5500 d/d aralığında 130 HP güç, 2100-3500 d/d aralığında 230 Nm tork üreten motor 6 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş ve otomobile 11.0 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeri sağlıyor. Teke Deresi mevkiinden, Konaklı ve Ejder 3200 kayak merkezi yoluna doğru saptıktan sonra zemin zorlaşmaya başlıyor. Ancak açık konuşmak gerekirse bu zemin Duster için fazla zorlayıcı sayılmayacak, 3-8 cm’lik ufak kırılmış taş parçalarının olduğu bir zemindi.

Renault Duster’da farklı kullanım ihtiyaçlarına göre sürüş modu seçimi yapılabiliyor.

Renault Duster sürüş modları

Yeni Duster’da eskisinden farklı olarak farklı zemin ve sürüş koşullarına yönelik olarak 5 ayrı program var:

Auto: Güç ön ve arka akslar arasında; tekerleklerin yola tutunmasına ve hıza göre otomatik olarak dağıtıyor.

Snow: ESC ayarlarına müdahale ederek kaygan yollarda daha kolay yol almaya yardımcı oluyor.

Mud-Sand: Çamur ve kum gibi gevşek zeminli yollar için.

Off-Road: Sert arazi koşulları için… Önceki Duster’ın 4×4 Lock’una benzer ancak gücü gerektiğinde ön ve arka tekerlekler arasında dağıtabilme özelliğine de sahip.

Eco: Klima ve motor performansını biraz kısıtlayarak yakıt tüketimi biraz azaltmak için.

Yeni Duster ile zorlu zeminlerde ilerledik.

Bu kısmın büyük çoğunluğunu Auto modda geçerek Doğu Anadolu Gözlemevi’nin nizamiye kapısına ulaştık. Kısa zaman içinde faaliyete geçecek bu gözlemevinde gözü gerçek anlamda yükseklerde olan bilim insanları görev yapacak. Atatürk Üniversitesi bünyesindeki gözlemevi, Türkiye’ye yeni imkân ve kabiliyetler kazandıracak. Kızılötesi teleskop sayesinde bilim insanları gözle görülemeyen alanlarda bile gözlem yapma imkânı bulabilecek. 50 milyon dolarlık bu proje, Türkiye’de tek seferde yapılmış en büyük bilimsel yatırım. Gurur duyacağımız bir eser olan gözlemevi, aynı zamanda Erzurum’un bilinirliğini de arttıracak. Büyük bir hevesle nizamiyeye geldiğimizde içeride iş makinelerinin çalıştığını gördük. Kapıdaki güvenlik yetkilileri de iş güvenliği nedeniyle bizleri içeri alamayacaklarını söylediler. Ancak bu durum Duster’ı ve bizi durdurmaya yetmedi. Duster’ın Off-Road modunu devreye alarak, tepenin biraz alt kısmından gözlemevinin arkasına dolaştık. Burada yol gibi olmayan, iri taşlı, off-road parkuru olabilecek bir patika üzerinden bir süre gittikten sonra patika bitti ve iri kaya parçalarını gizleyen çalıların olduğu, zorlu bir zemin üzerinden fotoğraf çekimi için en uygun nokta olan, büyük bir kaya zemine ulaştık. 3170 metre rakıma alışık olmadığımız için nefes almaya zorlandığımız bu noktadan sonra arazi üzerinde biraz daha zaman geçirerek otomobilin off-road yeteneklerini biraz daha tecrübe ettik.

Yaklaşma açısı 31 derece, Uzaklaşma açısı 36 derece ve Tepe aşma açısı 24 derece. Taban yüksekliği 217 mm. 10.1 inçlik ekran üzerinden off-road sürüş bilgilerini görebilmek mümkün.
Duster’daki Off-road ekranı üzerinden zeminin eğimi ve güç aktarımı hakkında bilgi alabilmek mümkün. YouClip ile cep telefonunuzu ekranın yan tarafına zahmetsizce sabitlenebiliyorsunuz.

Yeni Renault Duster 4×4 ile arazi test sürüşü ikinci gün

Erzurum zengin bir tarihi mirasa sahip… Biz de lansmanımızın ikinci gününün bir kısmını bu zengin mirası görmeye ayırdık. Bu kapsamda Erzurum Kongre Binası’nı, Atatürk Evi’ni, Yakutiye Medresesi’ni, Çifte Minareli Medrese’yi ve Üç Kümbetleri ziyaret ettik.

Erzurum’da Abdurrahman Gazi Türbesi yakınlarındaki gizemli yol.

Bunun dışında Erzurum’un gizemli yolunu da ziyaret etmesek olmazdı. Abdurrahman Gazi Türbesi yakınındaki yaklaşık 100 metrelik bu yol, zaman zaman ulusal basında da yer alan haberlere konu olmuş bir yer. Yokuş yukarı gibi gözüken bu yolda vitesi boşa alıp, ayak frenden çekildiğinde aracın ağır ağır ilerlediği görülüyor. Bazı kişiler bunu Abdurrahman Gazi’ye, bazıları manyetik alana bağlasa da durum öyle değil. Olay göz yanılmasından ibaret… Yol gerçekten de, hissiyat olarak yokuş yukarı veya diğer yönden bakıldığında yokuş aşağı hissi veriyor. Ancak Duster’ın off-road ekranına bakıldığında yolda 3 derece kadar eğim olduğu ortaya çıktı. Tabii ki bu testi farklı şekillerde yapmak de mümkün, mesela yere su dökerek.

Duster lansmanının finalini, Palandöken Dağı’nın zirvesinde, 3200 metrede yaptık. Duster 4×4, eskisinden daha iyi asfalt sürüşüne sahip olmasının yanı sıra, başarılı arazi sürüş özelliklerini de koruyor. Duster 4×4, kendisinden çok daha pahalı, off-road uzmanı olarak bilinen arazi araçlarının yapacağı şeylerin yüzde 90’ını yapabilecek özellikte bir araç.

Yeni Renault Duster ile Palandöken Dağı’nın 3200 metredeki zirvesine tırmandık.

 

Yeni Renault Duster 1.2 TCe Mild Hybrid 130 HP 4×4 teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1199 cc, 3silindirli, turbo, benzinli, hafif hibrit

Şanzıman:          6 ileri oranlı manuel

Maksimum güç:              130 HP @ 4500-5500 d/d

Maksimum tork:             230 Nm @ 2100-3500 d/d

Maksimum hız: 180 km/h

0-100 km/h:      11 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4343/1813/1661 mm (tavan barları dahil)

Bagaj hacmi:     456-1548 lt

Tüketim (WLTP ort.):     6.0 lt /100 km

Fiyat:    1.700.000 TL (Evolution) / 1.751.900 TL (Techno)

 

Daha önceden Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan;

“Renault Duster Bursa’da üretilecek” haberi için BURAYA,

“Yeni Renault Duster 2024” haberi için BURAYA,

“Yeni Renault Duster 2024 hazır” haberi için BURAYA ,

“Yeni Renault Duster 2024 fiyat listesi” haberi için BURAYA tıklayın!

Diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler