Salı, Ekim 15, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Nissan X-Trail e-4ORCE test sürüşü

Yeni Nissan X-Trail e-4ORCE test sürüşü

Yeni Nissan X-Trail e-4ORCE test sürüşü. D-SUV segmentinde yer alan Nissan X-Trail, ilk defa 2001 yılında tanıtıldı ve o günden bugüne 7 milyon adetten fazla satışa ulaşarak, markanın yüzünü güldürdü. Dördüncü nesil Nissan X-Trail; 2022 Eylül ayında Avrupa pazarı için tanıtıldı ve bundan kısa bir süre sonra Türkiye’de de Kasım ayı itibarı satışa sunuldu. Yeni Nissan X-Trail’de iki motor seçeneği var. Bunlardan ilki hafif hibrit teknolojili 1.5 DIG-T 163 HP benzinli motor +  X-Tronic CVT şanzıman kombinasyonu. Diğeri ise e-Power teknolojili 4×4 aktarmalı e-4FORCE.  Yeni Nissan X-Trail e-Power’ı Sapanca’da düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde kullanma fırsatı bulduk. Düzenlenen etkinlikte e-Power teknolojili Nissan Qashqai de tanıtıldı. C-SUV segmentinde yer alan Nissan Qashqai e-Power Designpack başlangıç fiyatı 1.206.700 TL,  e-Power teknolojili, 4×4 aktarmalı X-Trail e-4ORCE Skypack’in fiyatıysa 1.723.400 TL olarak açıklandı.

Yeni Nissan X-Trail tasarım ve iç mekân

D-SUV segmentinde mücadele eden bir crossover olan Nissan X-Trail, keskin hatlara sahip bir otomobil. V formlu radyatör ızgarası, havada asılı gibi duran tavan gibi karakteristik tasarım unsurlarına sahip otomobilin uzunluğu 4680 mm, genişliği 1840 mm, yüksekliği 1705 mm ve dingil mesafesi ise 2705 mm. Bu değerler kardeşi Qashqai’den sırasıyla 255 mm, 5 mm, 100 mm ve 40 mm daha fazla. 5 ve 7 koltuklu versiyonları bulunan otomobilin iç mekânında kalite hissi yüksek. Kolay kullanımlı ön konsol, Qashqai’nin ön konsolu ile benzer. Ancak kol dayama yerinin ön kısmında yer alan vites konsolundaki bardaklık ve kumandaların yerleşimi farklı. 5 koltuklu versiyonunu kullanma şansını bulduğumuz otomobilde diz ve baş mesafesi sorunu bulunmuyor.

Yeni Nissan X-Trail e-4ORCE test sürüşü

Bu otomobil elektrikli mi, yoksa benzinli mi? Bizce her ikisi de… Nissan’ın e-Power teknolojisi insanların kafasını biraz karıştırmış durumda. Kısaca özetlemek gerekirse otomobilde bir içten yanmalı motor görev yapıyor. Ancak tekerlekleri elektrik motorları döndürüyor. Turbo beslemeli, 3 silindirli, 1.5 litrelik içten yanmalı motor jeneratör görevi görerek elektrik üretiyor. Şunu da söyleyelim, bu otomobil şebekeden şarj edilmiyor. Yani plug-in özelliği yok. Yani menzili 1.9 kWh’lık bataryasının kapasitesi ile sınırlı değil, 55 litrelik benzin deposu ile sınırlı. Aslında kavram kargaşası da buradan doğuyor. Bu otomobili tekerlekleri döndüren motor üzerinden mi, yoksa deposuna koyduğu yakıt üzerinden mi sınıflandırmak daha mantıklı?  Otomobilde önde ve arkada toplam sistem gücü 213 HP olan 2 elektrik motoru görev yapıyor. Bunlardan ön elektrik motoru 150 kW güç, 330 Nm tork; arka elektrik motoru ise 94 kW güç ve 195 Nm tork üretiyor. Otomobil gaz pedalı tepkisi olarak elektrikli otomobillerden beklenen gecikmesiz gaz pedalı tepkisini veriyor. 1880 kg ağırlığındaki otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 7.0 saniyede tamamlayıp, maksimum 180 km/h hıza ulaşıyor. Jeneratör görevi gören içten yanmalı motor gayet sessiz, iç mekânda duyulan çalışma sesi evdeki buzdolaplarından biraz daha fazla olabilir. Jeneratörün motor devri doğal olarak gaz pedalına bağlı değil. Dört tekerleğe hükmetmesi nedeniyle “e-4ORCE” olarak isimlendirilen aktarma teknolojisi, geleneksel-mekanik dört tekerlekten çekiş sistemlerine göre daha hassas ve hızlı çalışıyor. Otomobil e-Pedal özelliği özellikle şehiriçinde fren pedalı kullanımına gerek bırakmayan bir sürüş sağlıyor. e-Pedal özelliği aktif hale getirildikten sonra, ayak gaz pedalından çekildiğinde otomobil 0,2 g kuvvet ile yavaşlıyor ve bu esnada fren lambalarını da yakıyor. Sadece şehiriçi hızlarda kullanma fırsatı bulduğumuz otomobilin süspansiyon konforu başarılıydı. Otomobilin WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimi 6.3 lt/100 km ve CO2 emisyonu 143 g/km. Gerçek yol koşullarındaki yakıt tüketimini daha uzun süreli test etme fırsatı bulduğumuzda tecrübe edeceğiz.

Yeni Nissan X-Trail nasıl bir otomobil?

Nissan, daha önce Opel Ampera-Chevrolet Volt tarafından da denenmiş, insanlara anlatması zor bir teknolojiyi hayata geçirmiş. Nissan yetkilileri dünya üzerinde üretilen elektrik enerjisinin yüzde 70 kadarının termik santrallerden elde edildiğini belirtiyor. Yani bu durumda tüketiciler CO2’yi aracı kullanmadan önce mi, yoksa kullanırken mi üretecekler gibi bir tercih durumu ortaya çıkıyor. Bunları bir yana bırakırsak X-Trail, konforlu ve yeterince performanslı bir D-SUV.

 

Yeni Nissan X-Trail e-POWER 4×4 fabrika verileri – teknik özellikler

Benzinli jeneratör:         1497 cc, 3 silindirli, turbo, 158 HP, 250 Nm

Ön elektrikli motor:       204 HP, 330 Nm

Arka elektrikli motor:    136 HP, 195 Nm

Toplam sistem gücü:     213 HP (157 kW)

Maksimum hız: 180 km/s

0-100 km/s:       7.0 sn

Bagaj hacmi:     575-1396 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4680 x 1840 x 1725 mm

Tüketim (WLTP ort.):     6.3 lt/100 km

Fiyat:    1.723.400 TL (Skypack 4×4) / 1.879.000 TL (Platinum Premium 4×4))

+ Konfor, kalite hissi

  • Benzinli olarak satılan otomobillerden pek de ekonomik değil

CO2 emisyonu: 143 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanmış Nissan Micra 1.0 CVT test sürüşü için BURAYA, Nissan Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler