Perşembe, Mayıs 28, 2020
Ana Sayfa Testler Yeni Nissan Micra 1.0 CVT test

Yeni Nissan Micra 1.0 CVT test

Yeni Nissan Micra 1.0 CVT test sürüşü. Beşinci nesli yurtdışında 2016’da tanıtılan Micra, 2019 yılı sonunda Türkiye’de de satışa sunuldu. Yeni Micra ülkemizde sadece 1.0 IG-T 100 HP benzinli motor seçeneği ile satılıyor. Şanzıman seçenekleriyse 5 ileri manuel ve Xtronic adlı CVT.  1.0 IG-T motorlu, Xtronic şanzımanlı Platium Premium donanım seviyesindeki test aracımızın fiyatı 171.250 TL.  Aynı motor-şanzıman seçeneğine sahip Visia donanımlı yeni Micra’nın fiyatıysa 141.740 TL. Yeni Micra 1.0 IG-T 100 HP Visia manuel vites ise 135.730 TL’lik fiyatıyla en ulaşılabilir sıfır km Micra konumunda.

Tasarım ve iç mekân

 2., 3., 4. nesilleri yuvarlak ve sevimli hatlara sahip olan Nissan Micra, 5. nesilde dış tasarım konusunda adeta devrim yaparak dinamik ve daha keskin bir tasarım çizgisine geçmiş. Otomobilin ölçülerinde eskiye göre büyük değişim var. Otomobilin uzunluğu 174 mm artışla 3999 mm, genişliği de 78 mm’lik artışla 1743 mm olurken, yükseklikse 55 mm azalarak 1445 mm olmuş. Bagaj hacmindeki değişim ise +35 lt (300 lt). Yurtdışındaki donanımlarda yer alan full LED far seçeneği, ülkemizde yer almıyor.

Değişim iç mekânda da kendisini belli ediyor. Çift renkli iç ön konsolda da kalite algısı yükseltilmiş. Ayrıca test aracımızın bej rengi ile konsolun açık renkli kaplaması da güzel bir kombin oluşturuyor. 7 inçlik multimedya ekranı yan taraflarındaki fiziksel tuşlarla rahat bir kullanıma sahip. Bu ekran içinden en üst donanım seviyesinde gelen 360 derece kamera sistemini görüntüleri de takip edilebiliyor. Yeni Nissan Micra 1.0 CVT test aracımız Platinum Premium donanım seviyesindeydi. Bu donanım seviyesinde Platinumdan farklı olarak otomatik kararan dikiz aynası, akıllı şerit takip asistanı, trafik işareti tanıma sistemi, uzun far asistanı gibi donanımlar var.

Sürücü koltuğunda hoparlör olması bu sınıfta alışılmadık bir özellik. Bu donanım Platinum donanım seviyesinden itibaren sunuluyor.

Nissan mühendisleri en çok kullanılan koltuğun sürücü koltuğu olması nedeniyle bu koltuğa diğer koltuklarda olmayan bir özellik eklemişler: koltuk başlığında Bose Personal hoparlör sistemi. Arka koltuk yolcuları ise şanssız. Bunun nedeni müzik sisteminden ziyade, baş mesafesinin kısıtlı olması. Açıkçası sıfırdan tasarlanmış modern bir otomobilde baş mesafesi konusunda eskiye göre iyileşme olmasını beklerdim. Ancak bu sınıfın en yetersiz arka koltuk baş mesafelerinden biri Micra’da.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler