Cumartesi, Temmuz 27, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Mercedes-Benz C 200 test sürüşü

Yeni Mercedes-Benz C 200 test sürüşü

Yeni Mercedes-Benz C 200 test sürüşü. Yeni nesil Mercedes-Benz C Serisi, eskisine göre artan sürüş konforu ve daha fazla dijitalleşme sunuyor.

Test aracı: Mercedes-Benz C 200 4Matic

Mercedes-Benz’in D segmentindeki modeli C-Serisi yeni nesliyle ülkemizde C 200 4Matic versiyonuyla satışa sunuldu. Haber yayına hazırlandığı sırada otomobilin fiyatı 1.133.500 (1 milyon 133 bin 500) TL’ydi. Mercedes-Benz’in orta sınıf (D segmenti) modeli olan C-Serisi’nin bir önceki nesli 2014 yılında satışa sunulmuştu ve toplamda 2.5 milyon adetlik satışa ulaştı. Markanın 1982 yılında 190 ile başlayan D segmenti toplam satışları ise 10.5 milyon adedi aşmış durumda.

Yeni Mercedes-Benz C Serisi tasarım ve iç mekân

Yeni C-Serisi, tasarım olarak adeta ufaltılmış bir S-Serisi havasında. Klasik sedan oranlarına sahip olan otomobil, 4751 mm’lik uzunluğu eskisinden +65 mm, 1820 mm’lik genişliği +10 mm, 2865 mm’lik dingil mesafesi +25 mm daha fazla. 1838 mm’lik yükseklikse eskisinden 9 mm daha az. Ancak baş mesafesinde azalma yok. Dirsek mesafesi sürücü ve ön yolcu için 22 mm, arka yolcular için 15 mm artırılmış. Arka koltuk diz mesafesinde 35 mm’ye varan artış sağlanırken, baş mesafesi 13 mm iyileşme göstermiş. 455 lt’lik bagaj hacmi aynı.

Konsol ahşap görünümlü kaplaması ve detayları ile göz alıcı bir görünüme sahip. Dijitalleşme trendinin etkisi iç mekânda kendisini fazlasıyla belli ediyor. Orta konsolda yeni S-Serisi’nde olduğu gibi dikey formatta ve sürücüye 6.5 derece dönük 12.3 inçlik bir dokunmatik ekran var. Bu ekran, klima kumandası gibi temel fonksiyonları da barındırma rağmen, diğer yeni nesil otomobillerdekilere göre daha kolay ve anlaşılır bir kullanıma sahip. Bunun nedeni de ekranın grafik tasarımının çoğu markadaki örneklerden daha mantıklı ve büyük olması. Dijitalleşmenin diğer bir önemli ayağı ise ikinci nesil MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi). Bu kapsamda gelen “Hey Mercedes” sesli asistan, deyim yerindeyse daha fazla laftan anlıyor.

Yeni Mercedes-Benz C 200 test sürüşü

Yeni Mercedes-Benz C 200 4Matic’te görev yapan M 254 kodlu 1496 cc’lik, 4 silindirli benzinli motor; 20 HP (15 kW) ek güç ve 200 Nm ek tork sağlayan ikinci nesil entegre marş jeneratörü (ISG) ile destekleniyor. 48V elektrik altyapılı bu sistem, hafif hibrit (mild hybrid) olarak da tanımlanıyor. 9 ileri oranlı 9G-Tronic şanzımanla kombine edilmiş. 1496 cc’lik motor 204 HP maksimum güç ve 300 Nm maksimum tork üretiyor. Gaz pedalına çabuk tepki veren motor, otomobili fabrika verilerine göre 7.1 saniyede 0’dan 100 km/h’ye taşırken, maksimum 241 km/h hız sağlıyor. 4Matic dört tekerlekten çekiş sistemi gücün %45’ini ön tekerleklere, %65’ini arka tekerleklere yapıyor.

WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 7.6 – 6.6 lt/100 km. Bu otomobilde sadece elektrikle yol alma seçeneği yok. Buradaki hibrit ünite gerektiği zamanlarda içten yanmalı motora destek oluyor. Mesela acil güç ihtiyacı olduğunda… Ayrıca yeni nesil turbo motorlarda turbo boşluğu azalmış olsa halen var. İşte EQ Boost bu turbo boşluğunun hissedilmemesini sağlıyor ve adeta o boşluğu dolduruyor. Hafif hibrit sistemin bir özelliği de seyahat esnasında motoru tamamen kapatabilmesi ve otomobilin adeta akarcasına yol almasına olanak tanıması.

Önde dört kollu, arkada beş kollu bağımsız süspansiyon sistemine sahip otomobilin sürüş konforu, bu sınıfta çıta yüksekliğini belirleyebilecek seviyede. Hem akustik konfor, hem de süspansiyon konforu üst düzey.

Yeni Mercedes-Benz C 200 4Matic nasıl bir otomobil?

Yeni Mercedes-Benz C 200 4Matic 2022, ileri teknoloji, güvenli sürüş özelliklerini ve üst düzey konforu başarıyla bir araya getiriyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan yeni Mercedes-Benz C Serisi haberi için BURAYA, Mercedes-Benz C 200 4Matic hakkında daha fazla bilgi almak için BURAYA tıklayın!

Yeni Mercedes-Benz C 200 4Matic fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1497 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 9 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 204 HP @ 5800-6100 d/d
Maksimum tork: 300 Nm @1800-4000 d/d
Maksimum hız: 241 km/s
0-100 km/s: 7.1 sn
Bagaj hacmi: 455 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4751 / 1820 / 1438 mm
Tüketim (WLTP ort.): 7.6 – 6.6lt/100 km
Fiyat: 1.133.500 TL
+ Sürüş konforu, stabil sürüş
Fiyat
CO2: 172 g/km
Önceki İçerik
Sonraki İçerik
spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler