Salı, Nisan 16, 2024
spot_img
Ana SayfaDiğerYeni Hyundai Kona Elektrik 2023 Kasım’da Türkiye’de

Yeni Hyundai Kona Elektrik 2023 Kasım’da Türkiye’de

Yeni Hyundai Kona Elektrik 2023 Kasım’da Türkiye’de. Yeni Hyundai Kona Electric Avrupa’da eylül ayı itibarı 41.990 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Tamamen elektrikli yeni Hyundai Kona,  2023 Kasım ayı itibarı ile Türkiye’de de satışa sunulacak.

Hyundai’nin Çek Cumhuriyeti’ndeki tesislerinde üretilen yeni Kona K3 platformu üzerinde yükseliyor. Bir önceki nesilden daha büyük boyutlara sahip otomobil, B-SUV segmentinin en geniş iç mekan hacmini sunma iddiasında.

Kona EV 4355 mm uzunluğa, 1825 mm genişliğe ve 1570 mm yüksekliğe (17 inç jantlarla, diğer jantlarla 1575 mm) sahip. Dingil mesafesi ise 2660 mm. 466 lt’lik bagaj hacmi önceki nesilden 105 lt daha büyük. Ön taraftaki bagaj ise (frunk) 27 lt’lik hacim sunuyor.

Yeni Hyundai Kona Elektrik, Avrupalı kullanıcılar için iki batarya seçeneğiyle satışa sunuluyor. 400V şarj alt yapısına sahip olan 65,4 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon, maksimum olarak 218 HP (160 kW) güç ve 514 kilometrenin üzerinde sürüş menzili sağlıyor. Standart versiyon ise 48,4 kWh pil kapasitesine sahip. Bu motor ise 156 HP (111 kW) güç ve 377 kilometre sürüş menzili sunuyor.

156 HP’lik elektrikli Hyundai Kona 0-100 km/h hızlanmasını 8.8 saniyede tamamlarken, maksimum 162 km/h hıza ulaşabiliyor. WLTP normuna göre ortalama enerji tüketimi ise 14.6 kWh/100 km. 218  HP’lik versiyon 0-100 km/h hızlanmasını 17 inçlik jantlarla 7.8 saniyede, 19 inçlik jantlarla 8.1 saniyede tamamlıyor. Maksimum hızı 172 km/h olan otomobil WLTP normuna göre 17 inç jantlarla 14.7 kWh/100 km, 19 inçlik jantlarla 16.6 kWh/100 km’lik elektrik tüketimine sahip.

Elektrikli Hyundai Kona’nın bataryası, 100 kW DC hızlı şarj ile 41 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj olabiliyor. 48,4 kWh bataryalı standart menzilli versiyon, 11 kW AC şarjla 4 saat 55 dakikada, 65,4 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon ise 6 saat 55 dakikada şarj oluyor.

Araçtan Güç Kaynağı (V2L) işlevi de tıpkı IONIQ 5 ve 6’daki gibi bu araçta da mevcut. Bu sayede hem iç hem dış çıkışlarla elektrikle çalışan cihazlara güç verebiliyor veya 3kW’lık elektrikli ekipmanı şarj edebiliyor. Araç çalışırken bile arka orta konsoldaki standart bir priz (230V) sayesinde elektrikli aletlere güç verebiliyor. Yeni i-PEDAL ise sürücülerin yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanmasına, yavaşlamasına ve durmasına olanak tanıyan bir sürüş moduna olanak tanıyacak. KONA Elektrik ayrıca ileri trafik akışından gelen bilgilere göre rejeneratif frenleme miktarını otomatik olarak ayarlayan “Akıllı Rejeneratif Sistem” ile birlikte geliyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Yeni Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 HP test sürüşü” için BURAYA, Hyundai Kona hakkında daha fazla bilgi almak için BURAYA tıklayın!

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler