Cuma, Temmuz 26, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Hyundai Kona test sürüşü

Yeni Hyundai Kona test sürüşü

Yeni Hyundai Kona test sürüşü. Yeni Hyundai Kona modern tasarımı ve uzun standart ekipman listesine sahip bir B-SUV. Ancak bu durum, fiyat etiketine 1.665.000 TL’lik başlangıç fiyatı olarak yansıyor.

TEST ARACI: HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI 120 HP ELITE

Hyundai’nin B-SUV segmentindeki temsilcisi Kona’nın ilk nesli 2017 yılında tanıtılmıştı. 2020 yılında makyajlı hali gösterilen Kona’nın yeni nesli ise 2023 yılında yollara çıktı. Yeni Hyundai Kona ülkemizde ilk etapta 1.0 T-GDI 120 HP Elite (1.665.000 TL), 1.6 T-GDI 198 HP 4×4 N-Line (1.885.000 TL) ve 1.6 GDI HEV 141 HP (1.855.000 TL) olmak üzere 3 versiyona sahip. Elektrikli versiyon bu yılın son çeyreğinde gelecek.

Yeni Hyundai Kona tasarım ve iç mekân

Öncelikle Kona’nın adından başlayalım… Hawaii’de bir bölge olan Kona, kahvesiyle ünlü bir yer. Bunun da ilginç bir hikâyesi var. 19. yüzyılın ortalarında İngiltere’yi ziyaret eden Hawaii heyeti, dönüş yolunda Brezilya’da mola veriyor ve burada yanlarına kahve alarak yollarına devam ediyor. İlk başlarda kahve üretimi denemeleri sonuç vermese de, kısa bir süre sonra sonuç alınmaya başlanıyor ve dünyada kahve severler tarafından bilinen Kona kahvesi de bu şekilde ortaya çıkmış oluyor. Bu sınıfta kahve isimli diğer bir otomobilse Opel Mokka.

Bunları bir kenara bırakıp otomobile bakalım. Modern tasarımlı bir otomobil olan yeni Kona, önceki nesil Kona’nın şişkin çamurluk dodikleri gibi tasarım detaylarını, Tucson’un keskin çizgili tasarım unsurlarıyla harmanlamış gibi duruyor. Yeni nesil Kona 4350 mm uzunluğa, 1825 mm genişliğe, 1585 mm yüksekliğe sahip. Bununla beraber dingil mesafesi 60 mm artışla 2660 mm olmuş. Arka koltuklarda eskiye göre daha fazla diz ve baş mesafesi sunan Kona, B-SUV segmentinde en geniş yaşam alanını sunma iddiasında.

Otomobilin iç mekânında açık renklerin tercih edilmiş olması ferahlık hissini daha da arttırıyor. Ön konsolda 12,3 inçlik entegre çift ekran yer alıyor. Klima kumandaları ve müzik sistemi kumandalarının fiziksel butonlara sahip olması, kullanımı kolaylaştıran bir etken. Bu otomobilde geleneksel bir vites kolu yok, onun yerine direksiyonun sağ tarafında bir çevirmeli vites seçicisi var. Manuel vites değimleri içinse direksiyon arkasındaki kulakçıklar kullanılıyor.

Yeni Hyundai Kona test sürüşü

Kona’da yer alan 998 cc’lik, 3 silindirli, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli motor; 6000 d/d’de 120 HP güç ve 2000-3500 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor. 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş bu motor, 3 silindirli motorların karakteristik sesine sahip. Ayrıca performans olarak yeterince canlı ve 11.7 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeri sağlıyor. Hızlanma performansı önceki nesilden geride kalsa da yine de kabul edilebilir seviyede. Maksimum hız ise 180 km/h.  vites geçişleri sarsıntısız ve yeterince hızlı. Fabrika verisi yakıt tüketimi değerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobil, benim 400 km’yi aşan sürüşüm sonunda 8.0 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. Süspansiyon konforu eskisine göre biraz daha iyi olan otomobilin yol tutuşu da güvenli. Orta konsolun alt kısmında sürüş modu seçimi butonu var. Bu buton Drive ve Traction olmak üzere 2 ana seçeneğe sahip. Bunlardan Drive seçeneği içinde Eco, Comfort ve Sport olmak üzere 3 alt seçenek var. Traction seçeneğinde de farklı zemin koşullarına yönelik olarak çekiş kontrol sistemi Snow, Mud, Sand (kar, çamur, kum) olmak üzere 3 farklı seçenekte ayarlanabiliyor.

Yeni Hyundai Kona nasıl bir otomobil?

Yeni Hyundai Kona, giriş versiyonunda bile zengin bir standart ekipman listesi sunuyor. Kör nokta görüntüleme sistemi, 360 derece kamera, arka park çarpışma önleme sistemi, direksiyon yardımcısı, dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı-soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar, 64 renkli ambiyans aydınlatması, aktif hava kanatçıklı radyatör ızgarası gibi donanımlar standart. Bunun da fiyat etiketine yansıması 1.665.000 TL oluyor ki, bu fiyata giriş seviyesinde bir Tuscon almak mümkün. Aslında bu durum, Hyundai’nin Kona’yı diğer B-SUV modeli Bayon’dan belirgin şekilde ayrıştırma hedefinin de bir sonucu.

Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 HP teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 998 cc, 3 silindirli, 12V, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo
Şanzıman: 7 ileri oranlı DCT
Maksimum güç: 120 HP @ 6000 d/d
Maksimum tork: 200 Nm @ 2000-3500 d/d
Maksimum hız: 180 km/h
0-100 km/h: 11.7 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4350/1825/1585 mm
Bagaj hacmi: 466-1399 lt
Tüketim (WLTP ortalama.): 6.5 lt /100 km
Fiyat: 1.665.000 TL
+ Anlaşılır kumandalar, kolay kullanım
Fiyat, arka camlarda tek dokunuş özelliği yok
CO2 emisyonu: 147 g/km

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Yeni Hyundai Kona” haberi için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler