Cumartesi, Aralık 4, 2021
Ana SayfaTestlerYeni Honda Civic 1.5 Turbo test sürüşü

Yeni Honda Civic 1.5 Turbo test sürüşü

Yeni Honda Civic 1.5 Turbo test sürüşü. Yeni Honda Civic Sedan 2021, eskisine göre daha yüksek konfor ve daha iyi sürüş özellikleri sunuyor.

TEST ARACI: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 VTEC TURBO EXECUTIVE

İlk defa 1972 yılında yollara çıkan Honda Civic, aradan geçen 50 yıla yakın süre zarfında toplamda 24 milyon adetten fazla satışa ulaşarak, otomotiv dünyasının efsane modelleri arasına girdi. 13 Kasım 2021 tarihi ile ülkemizde satışa sunulan 11. nesil Honda Civic, 1.5 VTEC Turbo Eco (LPG) 129 HP ve 1.5 VTEC Turbo 182 HP olmak üzere iki motor seçeneğine sahip. Civic 1.5 VTEC Turbo LPG 129 HP motor seçeneğinin başlangıç fiyatı 374.000 TL,  1.5 VTEC Turbo 182 HP’nin başlangıç fiyatıysa 402.000 TL.  Yeni Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Executive’i Dalaman-Fethiye arasında düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde kullanma fırsatı buldum.

Yeni Honda Civic tasarım ve iç mekân

Onbirinci nesil Honda Civic, bir önceki nesle göre hayli farklı bir tasarıma sahip. Hatırlanacağı gibi önceki nesil ilk çıktığı dönemde modern ve sıra dışı çizgileri ise bazı Honda tutkunlarının eleştirilerini toplamıştı. Yeni Civic ise daha geleneksel çizgilere rağmen yine de dinamik görünmeyi başarmış. Otomobil alçak-düz motor kaputu, daha geriye konumlandırılmış A sütunu ve alçak omuz çizgisine sahip. Yeni Honda Civic Sedan 4677 mm’lik uzunluğa (+19 mm), 1802 mm’lik genişliğe (+3 mm), 1407 mm’lik yüksekliğe (eskisiyle aynı) ve 2733 mm’lik dingil mesafesine (+35 mm) sahip. Bagaj hacmi ise 512 lt (-7 lt).

Otomobilin iç mekânında kalite hissi başarılı. Ancak daha da güzel olan nokta, kumanda birimlerinin kolay kullanımlı olması. Hem klima sistemi kumandaları, hem de multimedya sistemi, son dönemde birçok Avrupalı markanın modeline göre daha rahat ve sezgisel kullanım sunuyor. Bu konuda eleştirebileceğim tek nokta, orta havalandırma ızgaralarının kapatılamaması.  Ön koltukları rahat olan otomobilin arka koltuklarındaki diz ve baş mesafesi de beklentileri karşılıyor. Bu arada sağa sinyal verinde sağ ayna altındaki kamera aktif hale gelerek, arka çaprazdaki görüntüyü multimedya ekranına yansıtıyor. Bu kameradan gelen görüntünün biraz daha yüksek çözünürlükte olmasını beklerdim, ancak yine de Lanewatch adlı bu sistem sürüş güvenliğine katkı yapması bakımından olumlu.

Yeni Honda Civic 1.5 Turbo test sürüşü

Yeni Honda Civic’te benzinli 182 HP ve benzin+LPG’li 129 HP olmak üzere 2 motor seçeneği var. Düzenlenen test sürüşü etkinliğinde 182 HP’lik versiyonu kullanmış olsam da, Eco adıyla satılan LPG’li versiyondan da kısaca bahsedelim. LPG’li Civic, ülkemize özel bir versiyon. Honda, bu araçların LPG dönüşümü için önceden olduğu gibi BRC ile işbirliği yapıyor ve bunun için Kocaeli’de 2000 m2’lik bir dönüşüm tesisi kurulmuş durumda. Civic 1.5 Turbo Eco, 5500-6000 d/d aralığında 129 HP güç ve 1700-4500 d/d aralığında 180 Nm tork üretiyor. CVT (sürekli değişken oranlı) şanzımanla kombine edilmiş, 1498 cc silindir hacmine sahip bu motor, otomobile 10.5 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 200 km/s maksimum hız sağlıyor. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 6.5 lt/100 km.

Şimdi gelelim 182 HP’lik versiyona. Otomobilde yer alan 1498 cc’lik 4 silindirli turbo motor 6000 d/d’de 182 HP güç ve, 1700-4500 d/d aralığında 240 Nm tork üretiyor. CVT şanzımanla kombine edilmiş motor canlı ve istekli, özellikle spor modda daha da istekli bir karaktere bürünüyor. Spor mod dışında Normal ve Econ sürüş modları var. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 8.1 saniyede tamamlaya otomobil, performans beklentilerini rahatlıkla karşılıyor. Maksimum hızı 200 km/h olan otomobilin WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 6.7 lt/100 km.

Otomobilin kullanımı rahat.  Alçak ve düz motor kaputuna sahip otomobilin ön görüş açıları geniş. Şasi eskisinden daha rijit ve gürültü-titreşim performansı da daha iyi. Aracın dengeli bir sürüşe sahip ve yol tutuşu güven veriyor. Süspansiyon konforu da başarılı. Arka tarafta bağımsız süspansiyon sistemi kullanılmış olması Honda’nın bu otomobile verdiği önemin göstergelerinden bir tanesi.

Yeni Honda Civic 2021 nasıl bir otomobil?

Yeni Honda Civic Sedan, giriş donanım seviyesinden itibaren Honda Sensing güvenlik teknolojilerini de kapsayan geniş bir ekipman listesine sahip. Kompakt bir sedan için konfor, performans beklentilerini fazlasıyla karşılayan otomobilin LPG’siz versiyonun 402.000 TL’lik başlangıç fiyatı ise biraz yüksek.

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1498 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: CVT
Maksimum güç: 182 [email protected] d/d
Maksimum tork: 240 [email protected] d/d
Maksimum hız: 200 km/s
0-100 km/s: 8.1 sn
Bagaj hacmi: 512 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4677 / 1802 / 1407 mm
Tüketim (WLTP ort.): 6.7 lt/100 km
Fiyat: 402.000 TL (Elegance) / 435.000 TL (Executive)
+ Ön görüş açıları, performans, yol tutuş, donanım
Orta hava kanalları kapatılamıyor, ufak tefek trim sesi
CO2 emisyonu 151 g/km

 

Otoobil.com.tr sitesinde daha önceden yayınlanan yeni Honda Civic Sedan 2021 fiyat listesi için BURAYA, Honda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Kategoriler