Perşembe, Ağustos 13, 2020
Ana Sayfa Otobüs-Kamyon Yeni Ford Cargo test sürüşü

Yeni Ford Cargo test sürüşü

Yeni Ford Cargo test sürüşü

Yeni Ford Cargo 4142M Ecotorq 13L 420 HP İnşaat Serisi kamyon bozuk yol test sürüşü.

Türk mühendisliğinin ürünü olan Ford Cargo ailesi, eskisine göre daha iyi fren yetenekleri, daha güçlü motorları ve daha düşük yakıt tüketimi ile eskiye göre önemli gelişim göstermiş. Biz de yeni Ford Cargo test sürüşüne katılarak araçları tecrübe etme şansını bulduk.

Yeni Ford Cargo ailesi 150 milyonluk yatırımla 750 mühendis, 4 yıllık geliştirme süreci, 2 milyon km yol testinden sonra satışa sunuldu. Yeni Ford Cargo ailesinde bulunan Ecotorq motorlar yüzde yüz Türk mühendisliği ile üretiliyor. 2500 bar basınçla çalışan common rail yakıt enjeksiyonlu turbo dizel motorların yakıt tüketiminin eskiye oranla yüzde 8.5 oranında azaltıldığı belirtiliyor. Eski Ford Cargo 1846T’nin 26.4 lt/100 km olan yakıt tüketimi değeri yeni Ford Cargo 1848T E6’d 24.2 lt/100 km’ye indirgenmiş.
Bu motorlarda sürtünmeyi azaltmak için pistonlar karbon kaplanmış (DLC- Diamond Like Carbon), sıvı soğutmalı hava emiş sistenine yer verilmiş, soğutma verimliliği iyileştirilmiş, SCR ve EGR’nin birlikte çalışması ile Nox azaltılmış. Ayrıca ayarlanabilir hava kompresörü, yakıt ekonomisi sağlayan iki hızlı su pompası, aktif kontrollü elektroviskoz radyatör fanı da uygulanmış.

Yeni_Ford_Cargo_konsol

Yeni Ford Cargo Ecotorq model gamında şu motorlar yer alıyor:

Ecotorq 9L 330 HP: Silindir hacmi 9 lt, maksimum güç: 330 HP @ 1900 d/d, maksimum tork: 1300 Nm @ 1200-1700 d/d, yağ hacmi 30 lt, soğutma sıvısı hacmi 35 lt. Bu motor 4×2, 6×2, 8×2 yol kamyonlarında kullanılıyor.

Ecotorq 13L 420 HP: Silindir hacmi 12.7 lt, maksimum güç: 420 HP @ 1800 d/d, maksimum tork: 2150 Nm @ 1000-1300 d/d, yağ hacmi 50 lt, soğutma sıvısı hacmi 37 lt (intarder ile 55 lt). Bu motor 4×2 çekicilerde; 6×4, 8×4 inşaat kamyonlarında ve 6×2, 8×2 yol kamyonlarında görev yapıyor.

Ecotorq 13L 480 HP: Silindir hacmi 12.7 lt, maksimum güç: 480 HP @ 1800 d/d, maksimum tork 2500 Nm @ 1000-1200 d/d, yağ hacmi 50 lt, soğutma sıvısı hacmi 37 lt (intarder ile 55 lt). Bu motor 4×2 çekicilerde görev yapıyor.
Ford Cargo ailesinde en büyük değişim İnşaat Serisi’nde. Çünkü Eski Cargo İnşaat Serisi’nde 360 HP ve 1400 Nm olan tork değeri, özellikle inşaat alanlarında bu araçların yetersiz kalmasına neden oluyordu. Yeni Ford Cargo İnşaat Serisi’ndeki 12.7 lt’lik motor ise 1800 d/d’de 420 HP güç ve 1000-1300 d/d aralığında 2150 Nm tork üretiyor. Ayrıca aşırı yükleme yapılan bu araçların şasileri de bozuk şantiye zeminlerine karşı mukavemet gösteremiyordu. Yeni Cargo İnşaat Serisi’nde şasinin et kalınlığı 10 mm’ye yükseltilmiş (burulma direnci 500 kPa (Çekici Serisi’nde 8 mm) . Ayrıca eski versiyonda 160 kW olan motor freni yeni Cargo’da 400 kW. Eskisinde olmayan intarder ise yeni versiyonda var (600 kW). Bu sayede araç yüklü haldeyken daha rahat yavaşlama imkânı sağlanıyor ve servis frenlerine düşen yük azaldığı için fren balatalarının ömrü de uzamış oluyor. Dönüş çapı eskiye göre daha iyi olan yeni Ford Cargo Ecotorq İnşaat Serisi’nin bakım aralığı 750 saatten, 1500 saate yükseltilmiş. Çekici ve yol kamyonlarındaki bakım aralığı ise 75.000 km’den, 150.000 km’ye yükseltilmiş.Yeni_Ford_Cargo_ailesi  Yeni_Ford_Cargo_tanker Yeni_Ford_Cargo_ic_mekan  2016_Ford_Cargo_insaat_serisi

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler