Pazartesi, Nisan 12, 2021
Ana Sayfa Haberler Toyota C-HR 2016 kokpiti tanıtıldı

Toyota C-HR 2016 kokpiti tanıtıldı

Toyota C-HR 2016 kokpiti Milano’da düzenlenen bir etkinlikte tanıtıldı. Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda dış tasarımı gösterilen Toyota C-HR 2016 kokpiti Toyota’nın sadece dış tasarımda değil, aynı zamanda iç tasarımda da radikal bir değişikliğe gittiğini gösteriyor.

“Türkiye satış hedefi yıllık 12-15.000 bandı”

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın yeni tasarım anlayışının C-HR ile hayat bulduğunu belirterek “Gördük ki dış tasarımda olduğu kadar iç tasarımda da heyecan verici detaylar var. Toyota için yeni bir başlangıç olarak dikkat çeken bu yeni tasarım konsepti, yüksek teknolojiye sahip fonksiyonelliği duygulara hitap eden şık bir tarzla birleştiriyor” dedi. Toyota C-HR modelinin de içinde bulunduğu segmentin son yıllarda büyümeye devam ettiğini ifade eden Bozkurt “2005 yılında bu segmentte 4 model varken, bu sayı 2015 yılında 14’e ulaştı. 2020 yılında ise 20’nin üzerinde modelin var olacağı öngörülüyor. Heyecanla beklediğimiz C-HR modelimiz Corolla’dan sonra satışlarımızı ivmelendirecek en önemli modelimiz olacaktır. Hem dış tasarımı hem de iç tasarımıyla büyük ilgi gören ve merakla beklenen Toyota C-HR için Avrupa’da da yılda 100.000 adetlik satış hedefleniyor. Avrupa’dan önce Kasım ayında Türkiye’de satışa sunacağımız yerli üretim Toyota C-HR için yıllık 12-15.000 bandında bir satış hedefimiz var” diye konuştu.

Toyota C-HR’ye Türk mühendisi dokunuşu

İç tasarımın ilk defa gösterildiği toplantıda konuşan Toyota Avrupa’nın Kıdemli Mühendisi Mehmet Fatih Kale, “Toyota Avrupa’da bulunduğum dokuz yıllık görev süremde öncelikle bir Türk olarak böyle büyük bir projede yer aldığım için çok mutluyum. Çünkü Toyota C-HR, Toyota için çok önemli bir model. Türkiye’de üretilecek olması ve sadece Avrupa için tasarlanan ancak tüm dünyanın beğenisini kazanarak global bir model haline gelmesi beni çok heyecanlandırıyor” dedi. 2014 yılında Paris’te ve 2015’te Frankfurt Motor Show’da büyük bir ilgi çeken konsept aracın üretim versiyonuyla aynı olması için büyük gayret sarf ettiklerini söyleyen Kale, “Mühendislik ekiplerinin büyük desteğiyle birlikte her detayın mükemmel olması sağlandı. Sonuç olarak Toyota’daki en iyi dokunsal kaliteyi yakaladığımıza inanıyoruz” diye konuştu.

Tasarım ve boyutlar

Toyota C-HR 2016 modeli 4360 mm uzunluğa, 1795 mm genişliğe, 1555 mm yüksekliğe (hibrit versiyonu) ve 2640 mm dingil mesafesine sahip. “Elmas mimarisi” temasını kullanan araç, kaslı çamurluklarıyla güçlü ve sağlam bir duruş ortaya koymayı hedefliyor. Güçlü bir alt gövdeye sahip ve yerden yüksek duruşunu coupe profiliyle tamamlıyor. Toyota C-HR’nin ön tasarımı ise Toyota’nın öncelikli (Under Priority) ve keskin bakış (Keen Look) felsefesini yansıtıyor. Toyota C-HR, ince üst ızgarası ve aracın yanlarına doğru devam eden agresif görünümlü farlarıyla dikkat çekiyor. Tamamen LED aydınlatmaya sahip farlar, Toyota C-HR’ye farklı bir görünüm kazandırıyor.

Toyota C-HR 2016

Yepyeni bir iç mekan

Toyota için yeni bir başlangıç olarak dikkat çeken yeni tasarım konsepti, yüksek teknolojiye sahip fonksiyonelliği, duygulara hitap eden şık bir tarzla birleştirmeyi amaçlıyor. Sürücü odaklı kabinin ferah ve geniş bir yaşam alanı sunduğu belirtiliyor. Toyota C-HR 2016 modelinin kabin tasarımı konsolda kesintisiz devam ediyor ve kapı içlerindeki detaylara kadar uzanıyor. Kabinin, sürücü ve yolcularına konforlu bir alan sağladığı belirtiliyor. Sürücü odaklı kabinde birçok kullanışlı yüksek teknolojiye de yer verilmiş. Bu teknolojiler arasında, her şeyi kontrol edebilen döner düğme ve 8 inç’lik dokunmatik multimedya ekranı yer alıyor. Bununla birlikte asimetrik orta konsol tasarımı, sürücünün tüm kontrollere kolayca ulaşmasını sağlıyor. Yeni iki parçalı ön koltuk tasarımının, sportif üst kısım ile destek sağlayan alt kısmı birleştirerek kişiyi sardığı ifade ediliyor. Ayrıca döşemelerde farklı tonlar ve desenler kullanılıyor.

Elmas tasarım çizgisi

İç ve dış tasarım arasındaki bağlantıyı güçlendirmek amacıyla “elmas tasarım çizgisi” kabin içinde de devam ediyor. Aynı elmas teması; kabin içi kontrol düğmelerinde, kapı içlerinde ve tavanda kullanılan desenlerde, hoparlör kapaklarında ve hatta sürücü analog gösterge ekranının iğnelerinde bile bulunuyor. Malzemelerin büyük bir özenle seçildiği belirtiliyor. Ana zeminler için üç farklı malzeme bulunuyor: Tüm arka plan renkleri için deri benzeri döşeme, dokunma yüzeyindeki yerlerde pürüzsüz Nappa kaplamalar ve düğme gibi tüm fonksiyonel yerlerde teknolojiyi yansıtan detaylar var. İç kabin, versiyon bazında değişerek Koyu Gri, Mavi/Siyah ve Siyah/Kahverengi renk temalarıyla tercih edilebilecek.

ÖNEMLİ LİNK!

C-HR’yi testte yakaladık! Toyota C-HR test sürüşü casus fotoğraflarına ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

Toyota C-HR 2016

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler