Çarşamba, Ağustos 5, 2020
Ana Sayfa Testler Test: Nissan Juke 1.6 DIG-T Sport Pack 4x2

Test: Nissan Juke 1.6 DIG-T Sport Pack 4×2

Bundan iki yıl önce, 2009’da yollara çıkan ve farklı tasarımıyla ilgi çeken Nissan Juke, Türkiye’de 1.6 benzinli 117 HP, 1.5 dizel 110 HP ve bu sayfalarda gördüğünüz 1.6 benzinli turbo 190 HP olmak üzere üç farklı motora sahip. 4×2 ve 4×4 aktarma seçenekleri sunan otomobilde manuel ve CVT şanzıman opsiyonları da bulunuyor. Bu ay Juke ailesinin şimdilik (Juke R yollara çıkana kadar) en güçlüsü olan 190 HP’lik Juke 1.6 DIG-T 4×2’yle birlikteyiz. Sport Pack adlı donanımla ve 65.660 TL etiketle satılan bu model, özellikle performans düşkünü gençlerden büyük ilgi görüyor.

 

Yollardaki konsept

 

Juke, Mart 2009’da Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen Qazana adlı konseptin yollara çıkmış hali ve tasarım anlamında neredeyse Qazana’yla aynı. Bu da bize “yollardaki konsept” ifadesini kullanma hakkını veriyor. Farklı ve dikkat çekici tasarımıyla tüm bakışları üstüne çeken Juke, yollarda fark edilmek isteyenler için biçilmiş kaftan. Öte yandan çarpıcı dış detaylar, otomobilin iç mekânında da devam ediyor. Motosikletlerden esinlenilerek geliştirilmiş orta konsol ve gösterge birimleri hem tasarım anlamında hoş duruyor hem de zevkli bir kullanım sunuyor.

 

Ağabeyinin izinde

 

Ürün gamında Qashqai’nin kardeşi olarak konumlandırılan Juke, elde ettiği başarılı satış rakamlarıyla sınıf birincisi ağabeyinin izinde olduğunu gösteriyor. 4135 mm’lik uzunluğuyla Qashqai’den 195 mm daha kısa olan otomobil, 2530 mm’lik dingil mesafesiyle hem ön hem de arkada yeterli oturma alanı sunuyor. Ancak 251 litrelik bagaj hacmi 4-5 kişilik yolculuklar için küçük. Ama arka koltuk sırası öne katlandığında hacmin 830 litreye kadar çıktığını da belirtelim. Juke ailesinde yeni sunulmaya başlanan ve her modelde 1000 TL + KDV’ye satın alınabilen ön ve arka tampon kitinin tasarımı çevremdeki bazı insanlardan beğeni görmekle birlikte, bazı tanıdıklarım tarafından da sevilmedi. İşte bu yüzden güzellik için “göreceli bir kavram” diyoruz değil mi? Kendi fikrime söyleyecek olursam: Juke’um olsa bu kite gerek duymazdım, otomobil standart tasarımıyla da fazlasıyla çarpıcı zaten!

 

Ah o 19 cc!

 

Hiçbir Japon, bir motorun 19 cc daha fazla silindir hacmine sahip olmasının, fiyatına binlerce TL ekleyeceğini tahmin edemezdi! Ama oldu, çünkü burası Türkiye… Otomobillerden “yaş” ve “motor hacmi”ne göre vergi alınan bir ülkede yaşayınca ve ödenen vergi “1600 cc ve üzeri” diye bir tabirle bir üst dilime çıkıyorsa, 1599 cc yerine 1618 cc’lik motoru olan Juke’un da bu durumdan negatif anlamda etkilenmesi kaçınılmaz oluyor. Bir başka deyişle 19 cc’lik fark, hem satın alırken (ÖTV ve KDV) hem de kullanırken (MTV) ekstra vergi vermenizi zorunlu kılıyor.

 

190 HP keyif veriyor

 

Test aracımızdaki DIG-T kodlu 1.6 litrelik benzinli turbo motor, 190 HP güç ve 240 Nm tork üretiyor. Bu motor 1286 kg boş ağırlığa sahip Juke’u 215 km/s’lik maksimum hıza ve 8.0 saniyede 0’dan 100 km/s’ye ulaştırıyor. 6 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen bu agresif motorun ortalama yakıt tüketimi ise 6.9 lt/100 km. Biz testimiz boyunca yaklaşık 9.0 lt/100 km’lik bir ortalama elde ettik. 17 inç’lik jantlara sahip otomobil, istekli motoru ve başarılı yol tutuşuyla keyifli ve sportif bir sürüş sağlıyor. Ayrıca sürüş stilinize göre “Sport”, “Normal” ve “Eco” seçenleri arasından seçim yapabiliyorsunuz. 6 ileri manuel şanzımanın geçişleri net. Yüksek hızda 6’ncı vitesin tercih edilmesi tüketimi düşürüyor. Ama motordan maksimum performansı almak isteyenler 4 ve 5’inci viteslerin yüksek devirlerinde gezineceklerdir. Manuel şanzımanlı versiyon 4×2 aktarma sistemine (önden çekiş) sahip, eğer 82.050 TL verip CVT şanzımanlı modeli tercih ederseniz o zaman Juke gücünü dört tekerleğe birden aktarıyor.

 

Baz fiyatı 42.512 TL

 

42.512 TL’den başlayan (1.6 Visia 117 HP) ve 82.050 TL’ye kadar çıkan (1.6 DIG-T 190 HP 4×4 CVT) fiyatlarla satılan Nissan Juke ailesi, çeşitli istek ve beklentilere cevap veren modellerden oluşan geniş ürün gamıyla başarılı satış adetlerini yakalamış durumda. Sürüş izlemimizi paylaştığımız 190 HP’lik en şimdilik güçlü versiyon, performans beklentisi olan gençleri tatmin edecek özelliklere ve keyifli bir sürüşe sahip.

 

Nissan Juke 1.6 DIG-T Sport Pack 4×2

Fabrika verileri

Motor:        1618 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli, turbo

Şanzıman:  6 ileri manuel

Maksimum güç:   190 HP @ 5600 d/d

Maksimum tork:  240 Nm @ 2000 d/d

Maksimum hız:    215 km/s

0-100 km/s:         8.0 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4135 / 1765 / 1565 mm

Bagaj hacmi:        251-550-830 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       9.1 / 5.6 / 6.9 lt /100 km

Juke baz fiyat/Test aracının fiyatı:   42.512 TL / 65.660 TL

 

+       Tasarım, değişken göstergeler, tarz sahibi detaylar, performans

–        Sert plastik konsol, bazı görüş açıları, bagaj hacmi, 1618 cc

 

CO2: 159 g/km    D

 

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler