Pazartesi, Nisan 12, 2021
Ana Sayfa Testler Test: Mercedes-Benz C 250 Coupe

Test: Mercedes-Benz C 250 Coupe

Coupe görünümlü sedan otomobillerle hatta SUV’larla karşı karşıya kaldığımız şu yıllarda gerçek bir coupe’yle beraberiz. Coupe otomobillerin tanımında yer alan “iki kapılı karoser”e sahip olan Mercedes-Benz C Coupe, otomobillere biraz geleneksel yaklaşan ve birçok yeni melez karoser tipinden pek de hoşlanmayan biri olarak beni fazlasıyla memnun ediyor doğrusu. O gerçek bir coupe ve bu sayede nelerle karşılaşacağınızı biliyorsunuz: Sportif bir ön tasarım, çerçevesiz camlar, arkaya doğru gidildikçe azalan tavan yüksekliği ve sadece kapağı açılarak arkadan erişilebilen bagaj. C Coupe’nin tasarımı konusundaki görüşüme gelince, o da şöyle: Mercedes-Benz tasarımcıları, markanın birçok modelinde olduğu gibi bu modelde de abartıya kaçmadan ve risk almadan, son derece sade çizgilerle güzelliği yakalamışlar.

 

Konfor standart donanımda

 

İster coupe olsun, ister başka bir karoser; ister dizel olsun, ister benzinli… Mercedes-Benz modellerinde değişmeyen özelliklerden biri konfordur (elbette performansıyla öne çıkan bazı istisnalar var). Zaten o yüzden en büyük rakiplerinden biri olan BMW hep sportiflik ve sürüş keyfi konularının üzerinde durmuyor mu? C 250 Coupe’de de konfor ön planda. AMG paketiyle gelen spor yürüyen aksam ve 18 inç’lik jantlar dahi bu modelin konforlu olmasını engelleyememiş. Gerçi sedan yerine coupe karoseri tercih edenler, bu konfordan memnun mu kalırlar, yoksa “keşke biraz daha sert olsaydı” mı derler bilemiyorum ama durum bu. Neredeyse kusursuz iklimlendirme yapan klima (arkadaki yolcular için de havalandırma kanalları var), yeterli sayıdaki eşya gözü ve bardaklık, arka koltukta iki yetişkinin çok da zorlanmadan yolculuk edebilmesi ve 450 litrelik bagaj hacmi de (sedandan sadece 25 lt daha az) konforu destekliyor. Panoramik açılır tavan ise iç mekânı ferah ve aydınlık kılıyor.

 

Adı 250, kendisi 1.8

 

Model adının motorla uyuşmaması, BMW ve Mercedes-Benz modellerinde sıkça karşılaştığımız bir durumdur. Sayfalarımızı süsleyen C 250 Coupe için de aynı özellik söz konusu. Adından 250 geçen otomobilin kaputunun altında 1.8 litrelik 4 silindirli benzinli turbo bir motor yatıyor. 204 HP güç ve 310 Nm tork üreten makine, 7 kademeli otomatik şanzımanla (7-G tronic) kumanda ediliyor. Vitesler direksiyon simidinin arkasındaki kolcuklarla da değiştirilebiliyor. Maksimum 240 km/s hıza ulaşabilen otomobilin 0-100 km/s hızlanma performansı ise 7.2 saniye. Bu model, Türkiye’deki standart donanımında AMG Spor Paketi’ne sahip. Bu pakette spor yürüyen aksam, hıza duyarlı direksiyon ve 18 inç’lik yedi kollu hafif alaşım jantlar yer alıyor. 1550 kg boş ağırlığa sahip otomobilin 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi 6.5 lt olarak veriliyor. Biz ağırlıklı olarak şehir içinde kullandığımız C 250 Coupe’yle 9.0 lt/100 km’lik bir tüketim elde ettik.

 

Her şey yerli yerinde

 

C 250 Coupe’nin kokpitinde her şey Mercedes-Benz modellerinden tanıdığımız bildiğimiz gibi… Ergonomik açıdan bir sorun yok. Sade ve anlaşılır göstergeler, kolay kullanılan kumanda birimleri ve rahat koltuklar yolculukları keyfe dönüştürüyor. Direksiyon tepkileri net, şanzıman hızlı ve sarsıntısız çalışıyor. Ancak motorun özellikle de alt devirlerde çok da canlı olmadığını belirtelim. Bunda 1550 kg’lik boş ağırlığın ve şanzıman oranlarının düşük yakıt tüketimi amaçlanarak seçilmesinin de etkisi var. Daha yüksek performans isteyen sürücüler şanzımanı ekonomi sağlayan “E” konumundan çıkartıp “S” (Sport) konumuna getirebilirler. AMG spor paketiyle gelen spor yürüyen aksam görevini iyi yapıyor ve otomobile başarılı bir yol tutuş sağlıyor. Ancak C 250 Coupe’nin arkadan itişli olduğunu ve gaz tepkilerini ona göre ayarlamak gerektiğini hatırlatalım. Yoksa ESP’nin sık devreye girmesi kaçınılmaz oluyor. Ses izolasyonu çok başarılı, kokpit sanki elektrikli bir otomobilde yolculuk ediyormuş gibi sessiz. Fren hissi ve performansı yeterli. Ön ve arkada yer alan park sensörleri sürüşte ve park etme sırasında kolaylık sağlıyor.

 

66.130 Euro’dan başlıyor

 

C 250 Coupe’nin baz fiyatı 66.130 Euro. Bu sayfalarda gördüğünüz test aracında ise metalik boya (770 Euro) ve tam boy stepne (275 Euro) opsiyonlarıyla fiyat 67.175 Euro olmuş. Bence Türkiye’de koşullarında; konforlu, prestijli, zengin donanımlı, 7 kademeli otomatik şanzımanlı, 204 HP gücünde premium bir coupe için değer.

 

 

Mercedes-Benz C 250 Coupe

Fabrika verileri

Motor:        1796 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli

Şanzıman:  7 kademeli otomatik

Maksimum güç:   204 HP @ 5500 d/d

Maksimum tork:  310 Nm @ 2300-4300 d/d

Maksimum hız:    240 km/s

0-100 km/s:         7.2 sn

Boyutlar (uz. / gen. / yük.):     4590 / 1770 (aynalarla 1997 mm)/ 1406 mm

Bagaj hacmi:        450 lt

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):   8.8 / 5.2 / 6.5 lt/100 km

Fiyat (Baz/Test aracı):   66.130 Euro/67.175 Euro

 

+       Tasarım, konfor, ergonomi, şanzıman

–        Bir coupe’den beklenen sportiflik yok

 

CO2: 152 g/km    D

 

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler