Perşembe, Ağustos 13, 2020
Ana Sayfa Ekonomi Skoda Türkiye 2015 değerlendirme

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısı, 18 Şubat tarihinde Türkiye’de markanın yeni mimari konseptinde açılan ilk showroom’u olan Doğuş Oto Maslak’ta gerçekleştirildi. 2016 yılı tahmin ve hedeflerinin de basın mensuplarıyla paylaşıldığı Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında, geçen yıl binek otomobil pazarının iki katı büyüme kaydeden Skoda’nın, 22.200 adetlik satışıyla “Son 30 yılın en yüksek satışı”na imza atarken, bu yıl da hedefini “kesintisiz büyüme” olarak belirlediği açıklandı. Bu büyümede Superb ve Fabia modellerinin yanı sıra filo pazarı da etkili olacak.

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında, Skoda’nın 2015 yılında tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de rekora imza atarak dikkatleri üzerine topladığı belirtildi. Geçtiğimiz yılı yüzde 52’lik büyüme ve 22.107 adetlik satışla kapatan Skoda, böylelikle Türkiye’de “Son 30 yılın en yüksek binek araç satışı”na ulaşmayı başardı. Böylece Skoda Türkiye, markanın dünya çapındaki pazarları arasında 7’nci sırada yer aldı. Superb ve Fabia modellerinin de katkısıyla “kesintisiz büyüme”yi hedefleyen Skoda, aileye yeni katılacak 7 kişilik SUV modeliyle atağını sürdürmeyi planlıyor.

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında konuşan Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, geçen yıl binek otomobil pazarının yüzde 23 civarında büyüme gerçekleştirdiğini anımsatırken, “Skoda olarak bunun iki katı, yaklaşık yüzde 52’lik büyüme kaydettik. Bu sayede, Skoda’nın Türkiye tarihinde varlık gösterdiği son 30 yıl içerisinde en yüksek binek araç satış adedine ulaştık” dedi. Bununla birlikte 2015 yılında yüzde 3.05 pazar payına ulaştıklarını belirten Senyücel, “Biz zaten bunu hedefliyorduk. Hedefimize de ulaşmış olduk. 5000 adedin üzerinde satış yapan markalar arasında en fazla büyümeyi kaydettik ve Türkiye’de en çok büyüme gösteren marka olduk” diye konuştu.

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında son 5 yılda 2010 da dahil yüzde 250’lik bir büyüme kaydettiklerinin altını çizen Senyücel, “2010’da 6000 adet satarken şu anda 22.000’lere geldik. Bizim de kendimize koyduğumuz hedefler tam da buydu. Dolayısıyla buna ulaştığımız için çok mutlu ve gururluyuz” dedi.

Hızlı tırmanış

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında Skoda’nın Türkiye’deki başarısının sadece bu pazarla sınırlı kalmadığını da belirten Senyücel, “Aynı zamanda markanın küresel pazarları arasında da 19’uncu sıradan 7’nciliğe yükseldik. Avrupa’nın hemen hemen bütün ekonomilerini geride bıraktık. Dolayısıyla Skoda Türkiye, sadece bu pazarda değil Avrupa pazarında da sesini duyurmuş oldu” ifadesini kullandı. Skoda’nın en çok satıldığı pazarlar arasında Çin, 281.700 adetle ilk sırayı alırken, Almanya 158.700 adetle ikinci sırada bulunuyor. Üçüncü Rusya, dördüncü İngiltere, beşinci Çek Cumhuriyeti, altıncı da Polonya oldu.

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme

Skoda filoda da büyüdü

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında Türkiye’de Skoda’nın büyümesinde en etkin faktörlerden birinin yenilenen ürün gamı olduğunu vurgulayan Tolga Senyücel, yeni nesil Fabia ve Superb modellerini hatırlatırken, filo satışlarındaki hızlı ilerlemelerinin de dikkat çekici olduğunu dile getirdi. Senyücel, “Filo satışlarında 2090 adetten 5000 adetlere geldik. Yani yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme performansı sergiledik. Skoda, geçen yıl filo sektörünün en çok tercih edilen 11’inci markası oldu” dedi. Skoda’nın tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en çok satılan modeli yaklaşık 10.000 adetle Octavia oldu. Onu 2190 adetle Superb, 1974’er adetle Rapid Spaceback ve Rapid izledi. Yeni Fabia’nın satışı 1830 adet olurken, Yeti 1693 adetlik satışa ulaştı. Satışların geri kalanı ise diğer modellerden oluştu.

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında bu yıl filoda da büyüme kaydedeceklerini aktaran Senyücel, model yelpazelerinin de bunda etkili olacağına değindi. Senyücel, “Yeni Superb ve Fabia, 2016’da tam yıl satılacak. Çünkü Fabia geçen yıl nisanda, Superb de ancak eylül başında satışa sunuldu. Dolayısıyla bu iki ürün de, tam yıl satılacağından, toplam büyümemize katkı verecek” ifadesini kullandı.

Daralmaya Rağmen Büyüme

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında 2016 yılında Skoda olarak kesintisiz büyümeyi hedeflediklerine dikkat çeken Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Hedefimiz bu yıl daralan pazar koşullarına rağmen büyümek. Markamız adına yüzde 10-20 arasında büyüme öngörümüz var. Oturmuş, tüketici güvenini kazanmaya başlayan ürünlerimiz, ürün teknolojimiz, araç kalitemiz, bizi daha fazla talep edilen bir marka yapıyor” diye konuştu. Senyücel, Cenevre’de konsept, Paris Otomobil Fuarı’nda da üretime hazırlanmış olarak tanıtılacak 7 kişilik SUV modelinin de, markanın imajına olumlu katkı yapacağını iletti. Senyücel, 2017 yılında da Yeti’nin yeni neslinin tanıtılacağını hatırlattı. Senyücel, “Octavia ve Superb ile hedef kitlemiz belli ölçüde genişlemişti. 7 kişilik SUV ile de geniş ailelere ve yerden yüksek araç isteyenlere de hitap edeceğiz.

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme

Yeni mimari konseptin ilk showroom’u Doğuş Oto Maslak

Skoda Türkiye 2015 değerlendirme toplantısında Bayi yapılanmasına da devam edeceklerini anlatan Senyücel, “Tamamen yenilenen bayii teşkilatımızın yanı sıra, olmadığımız illerde açılan bayilerin de katılmasıyla 2016 sonunda 39 yetkili satıcıdan 32 şehirde 43 noktaya çıkacağız. Bu da, daha fazla müşteriye ulaşmamızı sağlayacak” dedi. Çek markanın 2013 yılında başlattığı yeni showroom konseptine geçiş, tüm dünyada ve Türkiye’de büyük bir hızla tamamlanmak üzere. Skoda, iç ve dış tasarımı tamamen değiştiren bu yenilikle birlikte, müşterileriyle daha yakın bir ilişki kurmayı amaçlıyor. Yeni konsepte sahip bayiler, Skoda markasının görünürlüğünü artırırken, imajını da güçlendiriyor ve müşterileri davet eden dinamik bir ambiyans yaratıyor. Hizmet kalitesini arttıran Skoda showroom’larının yeni tasarımı, ziyaretçiler için konforlu yaşam alanları oluşturan dekoratif ve teknolojik detayları kapsıyor. Skoda’nın 2016 yılındaki ilk yeni bayisi olan Doğuş Oto Maslak olurken, yıl sonuna kadar Aydın, Balıkesir, Çanakkale ve Osmaniye kentlerinde de yeni showroom açılışları yapılması öngörülüyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler