Cuma, Temmuz 26, 2024
Ana SayfaTestlerPeugeot 408 test sürüşü

Peugeot 408 test sürüşü

Peugeot 408 test sürüşü. Peugeot’nun C segmentindeki “fastback” tasarımlı yeni temsilcisi 408, tasarımı ile dikkat çekiyor.

TEST ARACI: PEUGEOT 408 1.2 130 HP EAT8 GT

C segmentinde; 308 hatchback (stationwagon’u da var) ve 3008 SUV ile bulunan Peugeot, 2022 yılında bu segment için sıra dışı bir model olan 408’i tanıttı. 408 ülkemizde ilk etapta 1.2 PureTech 130 HP benzinli motor seçeneği ile satılıyor. 408 Allure 1.2 PureTech 130 HP EAT8’in fiyatı 1.359.000 TL olarak açıklanırken, GT donanım seviyesinde fiyat 1.569.000 TL’ye çıkıyor. 408’in yurtdışında 180 HP’lik ve 225 HP’lik şarj edilebilir hibrit versiyonları da mevcut.

Peugeot 408 tasarım ve iç mekân

Peugeot’nun yeni tasarım diliyle şekillendirilen 408, marka tarafından “fastback” olarak tanımlanan bir otomobil.  Belki bu otomobil için “fastback crossover” tanımı da kullanılabilir. Bilindiği gibi Peugeot SUV modellerinde ayrıştırıcı olarak  “çift sıfırlı” model isimleri kullanıyor (3008 ve 5008 gibi). Bu da bu otomobilin SUV olmadığını gösteriyor. Ancak otomobil ODMD raporlarında C SUV kategorinde yer alıyor. İnsanların algısı da bu yönde… Bu dikkat çekici otomobili kullanırken 3008 SUV’unu yenilemek isteyen sürücülerin bu otomobile özel ilgi göstermesi bunu net şekilde ortaya koydu. Bu arada Çin otomobil pazarında 408 isimli bir sedan Peugeot modeli olduğunu ve o pazarda “fastback crossover” 408’in “408 X” adıyla satıldığını belirtelim.

Citroen C4 X’in Peugeot’daki karşılığı olan 408, PSA zamanında geliştirilen (PSA markaları artık Stellantis bünyesinde) EMP2 platformu temel alınarak hazırlanmış. Otomobilin uzunluğu 4687 mm genişliği 1859 mm, yüksekliği 1478 mm, dingil mesafesi ise 2787 mm. Bu değerler C segmenti hatchback 308 ile karşılaştırıldığında sırasıyla +320 mm, +7 mm, +37 mm ve +112 mm daha fazla. 408’in 536 lt’lik bagajı da kardeşinin bagajından 125 lt daha büyük. Otomobilin kalite hissi yüksek ön konsolu 308’in ön konsolu ile benzer. Sürücü odaklı i-Cockpit anlayışı ile tasarlanmış konsol keskin hatlara sahip. Havalandırma ızgaraları, konsolun üst kısmındaki hatta yerleştirilmiş. Havalandırma ızgaralarının dairesel kumandalara sahip olması, hava akış hızının hassas şekilde yapılmasına olanak tanıyor. Bu konuda Peugeot’ya teşekkür etmek lazım… Çünkü günümüzde çoğu üretici, termal konfor üzerinde direkt etkisi olan bu küçük ama önemli özelliği araçlarına koymayı bıraktı.

Peugeot 408 test sürüşü

408’de yer alan motor, otomobil severlerin yakından tanıdığı, grup bünyesindeki birçok modelde başarıyla görev yapan 1.2 PureTech güç ünitesi. 1199 cc’lik, 3 silindirli, turbo beslemeli benzinli motor 5500 d/d’de 130 HP güç ve 1750 d/d’de 230 Nm tork üretiyor. Gücünü 8 ileri oranlı otomatik şanzıman üzerinden ön tekerleklere aktaran motor, otomobile 10.4 sn’lik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 210 km/h maksimum hız sağlıyor. Karakteristik 3 silindirli motor sesine sahip motor, otomobile makul bir performans sağlıyor. Yol tutuş da başarılı. Ancak açık konuşmak gerekirse ben 308’i kullanırken daha fazla keyif  almıştım. Bunun nedeni daha canlı ve kıvrak bir sürüş sağlamasıydı.

WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimi 6.0-6.1 lt/100 km olan 408 1.2 PureTech, benim 500 km’yi aşan kullanımımda 7.3 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. 130 km/h sabit hızla yapılan otoyol sürüşlerinde yakıt tüketimini kolayca 6.0-6.5 lt/100 km seviyelerine indirebilmek mümkün.

Peugeot 408 nasıl bir otomobil?

408, C segmentinde 308’den biraz daha havalı, biraz daha fazla diz mesafesi sunan ve tasarıma performanstan daha fazla önem verenler için uygun bir seçenek.

PEUGEOT 408 1.2 130 HP EAT8 GT fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1199 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:        8 ileri oranlı otomatik

Maksimum güç:            130 HP @ 5500 d/d

Maksimum tork:          230 Nm @ 1750 d/d

Maksimum hız:             210 km/s

0-100 km/s:      10.4 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4687 / 1859 / 1478 mm

Bagaj hacmi:   536-1611 lt

Tüketim (WLTP ort.):  6.1-6.0 lt /100 km

Fiyat:   1.359.000 TL (Allure) / 1.569.000 TL (GT)

+            Kalite hissi, motor-şanzıman, bagaj hacmi

–             Multimedya ekranındaki yansımalar, emniyet kemeri yükseklik ayarı yok

CO2: 138-137 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan;

“Peugeot 408 teknik özellikler” haberi için BURAYA,

“Peugeot 408 OGD Yılın Tasarımı Ödülü” haberi için BURAYA tıklayın!

Peugeot Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler