Perşembe, Ekim 21, 2021
Ana SayfaHaber EkstraOtomobiller 5G ile iletişim kuracak

Otomobiller 5G ile iletişim kuracak

Otomobiller 5G ile iletişim kuracak. Eskiden bilim kurgu filmlerinde rastlanabilecek türden teknolojiler, özellikle son 15 yıldır otomobillerde kullanılmaya başlandı. Kendi kendine park eden, hızı kendi kendine ayarlayan, tehlikeli durumlarda kendi kendine fren yapan, yapay zekâ ile sürücüsü ile konuşabilen ve sürücüsünden komut alan (klima ve radyo ayarı gibi konularda) otomobiller yavaş yavaş hayatımıza girmeye başladı. Bunun bir adım ötesi ise kuşkusuz kendi aralarında iletişim kuran otomobiller olacak.

Bu yıl beşinci kez düzenlenen “Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı”nın (IAEC) ana teması “Bağlantılı Araçlar ve Akıllı Altyapı” oldu. Bu kapsamda otonom araçlar, nesnelerin interneti, siber güvenlik ile şarj teknolojileri hakkında önemli mesajlar verildi.

OİB, OSD, OTEP ile TAYSAD tarafından organize edilen ve SAE International’ın da desteklediği konferansın ana konuşmacılarından bazıları TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, CLEPA Başkanı Thorsten Muschal, SAE International İcra Kurulu Başkanı David Schutt ve Amazon Web Services (AWS) EMEA İş Geliştirme Direktörü Massimo Cavazzini’ydi. Konferansta yaptığı sunumda önemli açıklamalarda bulunan SAE International İcra Kurulu Başkanı David Schutt, 5G teknolojisiyle birlikte bağlantılı araçların çok daha kolay şekilde birbirleriyle iletişim kuracağını vurguladı. David Schutt, elektrikli şarj altyapısının geleceği ile ilgili olarak ise, “Günümüzde elektrikli şarj istasyonları yaygınlaşmaya devam ediyor. Özellikle sunulan hızlı şarj imkânlarıyla elektrikli araçlar hızla şarj oluyor ancak gelecek kablosuz şarjda” dedi.

David Schutt, “Bağlantılı ve otonom araçlarla ilgili tüm bu gelişmelerin temel amacı aslında güvenliği sağlamak. Dünyada her yıl ortalama 1,3 milyon insan trafik kazalarında hayatını kaybediyor. Trafik kazaları, dünyada ölüm sebepleri arasında 5’inci sırada geliyor. Eğer bir şeyler yapmazsak ölümler, maddi kayıplar ve trafik sıkışıklığı devam edecek. Milyonlarca araç birbirinden habersiz ve bağımsız bir şekilde hareket ediyor. Gelecekte yalnızca insanların değil araçların da birbirinden haberdar olması tüm bu yaşananların önüne geçecektir. Sadece araçları ve sürücüleri değil; bisikletlileri, yayaları, hayvanları ve doğal yaşamı korumak bağlantılı araçlarla mümkün olacaktır. Bu noktada, bağlantılı ve elektrikli araçlara ihtiyacımız var” dedi.

Kablosuz şarj olan elektrikli otomobiller

David Schutt, “SAE olarak, öncelikle otonom sürüş seviyelerini belirledik. Şu anda 6 farklı seviye var. 0’dan 5’e kadar olan bu seviyeler dünyadaki ilgili otoritelerce kabul gördü. Örneğin; 2030 yılına kadar Dubai’nin ulaşımının yüzde 25’i 5’inci seviye otonom olacak. Dubai, sadece bir örnek. Şu anda dünyanın farklı birçok noktasında 5’inci seviye otonom nasıl kullanılır ve nasıl yaygınlaşır üzerine çalışmalar yapılıyor” diyerek sözlerini sürdürdü. Konuşmasında 5G teknolojisiyle birlikte bağlantılı araçların çok daha kolay şekilde birbirleriyle iletişim kuracağını da vurgulayan David Schutt, elektrikli şarj altyapısının geleceği ile ilgili olarak ise, “Günümüzde elektrikli şarj istasyonları yaygınlaşmaya devam ediyor. Özellikle sunulan hızlı şarj imkanlarıyla elektrikli araçlar hızla şarj oluyor ancak gelecek kablosuz şarjda” diye konuştu.

Yakıt hücreli araçlar 2030’da pazarın yüzde 5’ini oluşturacak

CLEPA (Avrupa Otomotiv Tedarikçileri Derneği) Başkanı Thorsten Muschal da IAEC 2020’de yaptığı sunumda, Avrupa’daki mevzuatlar ve akıllı hareketlilikle ilgili güncel gelişmeleri paylaştı. Global pazar trendleriyle ilgili bilgiler de veren CLEPA Başkanı Thorsten Muschal’ın açıklamalarından, “Avrupa’da dizel ve benzinli araçların yoğunluğundan sonra, özellikle son 5 yılda bataryalı ve plug-in hybrid araçları daha çok görmeye başladık. Aynı zamanda, alternatif olarak yakıt hücresiyle çalışan elektrikli araçlar da var. Bu araçların 2030’da pazarın yüzde 5’ini oluşturacağını düşünüyoruz. Bataryayla çalışan araçlara doğrudan geçmeden hibrite geçmek, güzel bir olasılık olarak göze çarpıyor. Bu çözüm, Avrupa pazarında çok kabul gördü. Plug-in hybrid araçlar için Avrupa en büyük pazar. Diğer yandan Çin’de elektrik bataryaya sahip araçlar daha ön planda ve kentlerde kullanılıyor” ifadeleri öne çıktı.

5G, otomobillerin bağlantı ihtiyaçlarını karşılayacak

Amazon Web Services (AWS) EMEA İş Geliştirme Direktörü Massimo Cavazzini de konferansta yaptığı konuşmada, otomotiv endüstrisini üretimden tedarik kollarına, satıştan müşteri deneyimine kadar bütün bir ekosistem içerisinde ele aldıklarını dile getirdi. Massimo Cavazzini, “Nesnelerin interneti, bulut teknolojisi ve akıllı iletişim otomotivin geleceğinde önemli bir yer ediniyor. Bu açıdan otomotiv sanayiinde gelecekte önemli gelişmeler bekliyoruz. Geldiğimiz noktada artık güçlendirilmiş beceriler söz konusu. Otomotiv ekosisteminde işlenen yüksek miktarlı verileri yönetmek önemli. Çünkü, bulut teknolojisi otomotiv teknolojilerine hızla entegre oluyor. Her geçen gün daha fazla hesaplama ve depolama kapasitesine ihtiyaç var. Yüksek bant genişliği ve gecikme miktarı öne çıkan en önemli parametreler arasında. Hatta gecikme miktarı kabul edilemez ve hayati önem taşıyor. Dünyanın hazırlandığı 5G teknolojisi ise bu bakımdan ihtiyaçları karşılayacak nitelikte” değerlendirmesinde bulundu.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önceden yayınlanan “Gelecek on yılda otomotiv sektöründe neler değişecek” yazısı için BURAYA, IAEC internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler