Salı, Ekim 15, 2024
Ana SayfaTestlerOpel Astra 1.6 dizel 2014 test sürüşü

Opel Astra 1.6 dizel 2014 test sürüşü

Opel Türkiye, yeni 1.6 litrelik turbo dizel motoru, Astra ailesinin hatchback, sedan ve station gövde tiplerinde eşzamanlı olarak satışa sundu. Opel’in rakipleri arasındaki Toyota 1.4 litrelik; Renault-Nissan 1.5 litrelik; PSA (Peugeot-Citroen), Volkswagen Grubu, Ford, Fiat, Hyundai-Kia Grubu ise 1.6 litrelik dizel motor üreteli çok oldu. Kısacası Opel, Honda gibi bu downsizing trendini (silindir hacmi küçültme) çok geriden takip etti. Ama ne diyelim? Geç olsun da güç olmasın! Opel de bu gecikmenin bilincinde olacak ki, yeni motoru bir an önce tüm modellerine yayma konusunda hayli istekli. Zafira Tourer ve Meriva modellerinde yer alan 1.6 CDTi turbo dizel motor, Nisan ayında Astra’nın hatchback, sedan ve station gövde tiplerinde eşzamanlı olarak satışa sunuldu. Biz de bu modellerin test sürüşü için İzmir-Muğla yolundaydık.

Tasarım aynı

Öncelikle belirtmemiz gereken konu, Astra’da herhangi bir tasarım değişikliğinin bulunmadığı. Cenevre Otomobil Fuarı 2014’te dünya tanıtımı yapılan Astra 1.6 CDTi, güncel tasarıma motorun eklenmesiyle ortaya çıkan bir otomobil. Bu nedenle, zaten çok iyi bilinen bu otomobilin dış tasarım ve iç mekanını tanıtmaya gerek duymuyorum.

Güçlü, çevreci ve sessiz

130 HP’lik 1.7 CDTi’ın yerini alan yeni 1.6 litrelik turbo dizel motorun iki farklı güç çıkışı bulunuyor. Bunlar 110 HP ve 136 HP. Opel Türkiye, kendi pazarlama stratejisi doğrultusunda bu motorları ürün gamına dağıtmış durumda. Bizim lansmanı boyunca kullandığımız otomobillerde 136 HP’lik motor bulunuyordu. 3500-4000 d/d aralığında ürettiği 136 HP güçle sınıfının en güçlüsü olduğu belirtilen (Renault-Nissan’ın 1.6 dCi motoru 130 HP) motorun maksimum torku 2000 d/d’de 320 Nm (110 HP’lik motorun torku 300 Nm). Sessiz çalışma karakteriyle dikkat çeken motor (sınıfının en sessizi olduğu iddia ediliyor), standart donanımda Start&Stop sistemine sahip. Yeni motor, düşük yakıt tüketimi konusunda da iddialı: Öyle ki, fabrika verisi ortalama tüketim 3.9 lt/100 km. Ben İzmir çıkışlı Bodrum yolculuğunda, yaklaşık ortalama 100 km/s hızla 5.3 lt/100 km’lik bir yakıt tüketimi elde ettim. Bazen klimanın, bazen de camların kısmen açık olduğunu belirteyim. Otomobilin karbondioksit salımı 104 g/km ile övgüyü hak ediyor. Lansmanda kullandığım hatchback gövde tipindeki Astra, kardeşleri gibi 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. 6 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman, Astra 1.6 CDTi ürün gamına gelecek yıl entegre edilecek. Manuel şanzımanın vites geçişleri net ve kemiksiz. Düşük devirde elde edilen maksimum tork sayesinde fazla vites değiştirmeye gerek kalmıyor ve uzun yolda rampalar dahi yüksek vitesle çıkılabiliyor. Otomobilin yol tutuşu başarılı. Her ne kadar bu versiyona henüz test ölçümü yapmamış olsak da fren hissi de iyi. Maksimum hız 200 km/s, 0-100 km/s hızlanma ise 10.3 saniye olarak veriliyor. 2000 d/d’ye kadar biraz isteksiz davranan motor, daha sonra canlanıyor ve cömert bir performans sunuyor.

Üç gövdede birden satışta

Uzun bir süredir 1.6 CDTi motoru bekleyen Opel Astra müşterileri, motorun üç gövdede birden satışa sunulmasıyla birlikte bir seçim yapma aşamasına geldiler. Geçmiş yıllardaki satış raporlarını baz alırsak; satış adetleri bakımından sıralamanın yine hatchback, sedan ve Sports Tourer (station) olarak şekilleneceğini söyleyebiliriz. 1.6 CDTi motorda bu modellerin baz fiyatları sırasıyla 66.750 (HB 110 HP Enjoy Active), 68.628 TL (Sedan 110 HP Edition) ve 81.281 TL (Sports Tourer 136 HP Sport). 136 HP’lik motorda HB için baz fiyat 71.423 TL, sedanda içinse 70.073 TL. Öte yandan; Fiat ortaklığında geliştirilen 1.3 litrelik dizel motorun da, 1.6 CDTi’dan daha uygun fiyatlarla Astra ürün gamında yer almaya devam ettiğini belirtelim.

Opel Astra Hatchback 1.6 CDTi teknik özellikler

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbo, dizel

Şanzıman: 6 ileri manuel

Maksimum güç: 136 HP @ 3500-4000 d/d

Maksimum tork: 320 Nm @ 2000 d/d

Maksimum hız: 200 km/s

0-100 km/s: 10.3 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.): 4419 / 1814 / 1510 mm

Bagaj hacmi: 370-1235 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 4.6 / 3.6 / 3.9 lt/100 km

Karbondioksit salımı: 104 g/km (B)

Baz fiyat: 66.750 TL

Artılar: Düşük tüketim, sessiz motor, yüksek güç ve tork

Eksiler: Otomatik şanzıman seçeneği henüz yok

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler