Perşembe, Aralık 3, 2020
Ana Sayfa Testler Mercedes-Benz GLB 200 test sürüşü

Mercedes-Benz GLB 200 test sürüşü

Mercedes-Benz GLB 200 test sürüşü. Mercedes-Benz, GLA’dan sonra kompakt segmentteki ikinci SUV’u olan GLB, bu segmentte daha fazla iç hacim ve değişkenlik arayanları hedefliyor.

Mercedes-Benz hem kompakt sınıfta, hem de SUV gövde tipinde en geniş model gamına sahip üretici dersek abartmış olmayız. Sadece kompakt sınıf olarak ele alacak olursak A Serisi Hatchback, A Serisi Sedan,  B Serisi, CLA Coupe, CLA Shooting Brake, GLA ve son olarak da GLB. Olaya SUV penceresinden bakacak olursak yine kompakt sınıftan lüks sınıfa kadar farklı ebatlarda zengin bir SUV yelpazesi çıkıyor karşımıza…

Şu anda Mercedes-Benz’in kompakt SUV segmentinde iki tane modeli satılmakta. Progressive donanım seviyesindeki GLA 200’ün başlangıç fiyatı 412.500 TL, aynı donanım seviyesindeki GLB 200’ün fiyatıysa 433.500 TL. AMG donanım seviyesindeki GLB 200’ün başlangıç fiyatıysa 475.000 TL.  Metalik galaksi mavisi, 20 inçlik jantlar, Teknoloji Paketi, sertliği ayarlı amortisör sistemi, Keyless-Go Konfor Paketi gibi çeşitli ekstralara sahip test aracımızın fiyatıysa 567.900 TL’yi buluyor.

GLA ve GLB’nin farkı ne?

Peki her ikisi de kompakt segment ise Mercedes-Benz GLA ile GLB’nin farkı ne? Mercedes-Benz GLB’nin, 2829 mm’lik dingil mesafesi, yeni GLA’dan (A Serisi’nden ve B Serisi’nden de) 10 cm daha fazla. Diğer ölçülere göz attığımızda GLB’nin 4634 mm’lik uzunluğunun yeni GLA’dan 224 mm, , 1658 mm’lik yüksekliğinin de 47 mm daha fazla olduğu görülüyor. 1834 mm’lik genişlik ise her iki otomobilde de aynı. Bu ekstra uzunluk GLB’nin 7 kişilik versiyonunun olmasına, daha iyi diz mesafesine ve daha büyük bagaj hacmine olanak tanıyor. GLB’nin arka koltuk sırası kızaklı ve 14 cm hareket payı var. Arka koltuk sırası en öne alındığında bagaj hacmi 190 lt daha artıyor ve arka koltuk yolcuları için halen kabul edilebilir bir diz mesafesi kalıyor. Arka koltuk sırası standart durumdayken bagaj hacmiyse 570 lt. Bu arada arka koltuk sırasında diz ve baş mesafesi sorunu yok. Ancak arka koltuk minderinin düz ve kısa olması konforu olumsuz etkileten bir nokta.

Otomobilin ön konsoluysa A Serisi’ni hatırlatan bir çizgide. Konsolun üst kısmındaki yumuşak dokunuşlu yüzeyler, muntazam birleşim yerleri, özellikle geceleri iç mekana ayrı bir hava katan ambiyans aydınlatması gibi detaylar iç mekanı zengin gösteriyor. Ancak konsolun alt kısmının plastiği üst kısmın verdiği histen uzak… Üzerinde dokunmatik yüzeyler bulunan 3 kollu direksiyon simidi şık ve sportif. Bu dokunmatik yüzeylerden solda olan, ön konsolun sol tarafındaki ekrana, sağdaki ise sağdaki ekrana kumanda ediyor. Ön koltuklar rahat.

Mercedes-Benz GLB 200 test sürüşü

GLB 200’de, Renault ile ortak geliştirilmiş M282 kodlu, tamamı alüminyum alaşımdan üretilen 1332 cc’lik, 4 silindirli, turbo beslemeli, benzinli motor görev yapıyor. Silindir kapama teknolojili bu motor; 5500 d/d’de ürettiği 163 HP güç ve 1620-4000 d/d aralığında ürettiği 250 Nm tork ile performans beklentilerini rahatça karşılıyor.  Canlı karaktere sahip bu motor GLB 200’e 9.1 sn’lik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 207 km/h’lik maksimum hız sağlıyor ve deyim yerindeyse bu kasaya tam gelmiş. Bu motorla birlikte görev yapan 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzıman sessiz ve hızlı vites geçişlerine sahip.  Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz GLB 200 400 km’yi aşan kullanımım sonucunda 7.3 lt/100 km’lik yakıt tüketimi değeri elde etti ki, bu değer 1485 kg’lık bir araç için makul.

GLB 200 sadece önden çekişli. Ancak ülkemizde satılmayan GLB 250 ve GLB 200 d gibi versiyonlarda 4Matic aktarma sunuluyor. Önde McPherson, arkada 4 kollu bağımsız süspansiyon sistemine sahip otomobil virajlarda güvenli. Test aracımızda opsiyonel olarak alınan sertlik ayarlı amortisörler sayesinde spor sürüş modunda, hem motor tepkileri çabuklaşıyor, hem de amortisörler biraz daha sıkı bir hale geliyor. Otomobil 235/45 R20 ebadındaki lastiklere rağmen benim beklediğimden daha konforlu bir sürüşe sahipti.

Sonuç

Mercedes-Benz GLB 200 AMG, performans, kullanışlılık ve iç hacim konularında kompakt bir SUV’dan beklenilenleri rahatça veriyor. Ancak arka koltuk minderlerinin biraz daha rahat olmasını beklerdim.

Mercedes-Benz GLB 200 fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1332 cc, 4 silindirli, benzinli, turbo

Şanzıman:       7 ileri oranlı DCT

Maksimum güç:          163HP @ 5500 d/d

Maksimum tork:         250 Nm @ 1620-4000 d/d

Maksimum hız:          207 km/h

0-100 km/h:    9.1 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4646 / 1834 / 1658 mm

Bagaj hacmi:  570/1805 lt

Yakıt tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):      7.6/5.3/6.2 lt /100 km (NEDC)

 Fiyat: 433.500 (Progressive) / 475.000 AMG

+          İç hacim, kullanışlılık, canlı motor

–           Arka koltuk minderi

CO2 emisyonu: 141 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan ilk Mercedes-Benz GLB haberi için BURAYA, Mercedes-Benz GLB fiyat haberi için BURAYA, Mercedes-Benz GLB Türkiye’de haberi için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler