Pazartesi, Eylül 20, 2021
Ana SayfaTestlerMercedes-Benz EQC 400 test sürüşü

Mercedes-Benz EQC 400 test sürüşü

Mercedes-Benz EQC 400 test sürüşü. Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli SUV’u EQC 400 4Matic; performans, iç hacim ve kalite hissi olarak en zor beğenenleri bile memnun edecek bir yapıda. Otomobilin gerçek hayat menzili ise 330 km civarında gerçekleşti.

TEST  ARACI: MERCEDES-BENZ EQC 400 4MATIC

Mercedes-Benz ’in duygusal zekâ ve elektrikli mobiliteyi birleştirdiği SUV’u EQC 400 4Matic, bundan kısa bir süre önce ülkemizde satışa sunuldu. Ben de bu otomobili İstanbul’da deneme imkânı buldum. Otomobili test sürüşü için teslim aldığımda 966.000 TL olan fiyatı, o an için 197 HP’lik 2.0 lt benzinli motora sahip GLC 200’den daha hesaplıydı. Ancak aracı teslim ettikten sonra yapılan vergi artışıyla fiyat 1 milyon 189 bin TL’ye çıktı. Böyle olunca fiyat, 245 HP’lik GLC 300 d 4Matic’in 1 milyon 163 bin 800 TL’lik fiyatından bile yüksek oldu. EQC 400 4Matic ’in fiyatına 6 tane periyodik bakım ve dilediğiniz adrese duvar tipi şarj istasyonu kurulumu dâhil.

EQC 400 tasarım ve iç mekân

Temiz çizgilerle şekillendirilmiş EQC, tasarım olarak Mercedes’in içten yanmalı modellerinden farklı görsel detaylara sahip. Gövde üzerindeki EQC logolarının yanı sıra, ön ızgaranın üst çizgisi boyunca devam eden LED ışık bandı, yine aynı şekilde arka kısımda stop lambalarını birleştiren LED ışık bandı bu otomobilin ilk anda dikkat çeken görsel detayları. 2873 mm’lik dingil mesafesi GLC ile aynı olan EQC, GLC’den 10 cm daha uzun, 2 cm daha alçak.

Otomobilin iç mekânı ise üst düzey kalite hissi ve göz yormayan bir lüks sunuyor. Malzemeler özenle seçilmiş. Ön konsol, yumuşak dokunuşlu kumaşımsı bir malzeme ile kaplanmış. Ön camın altından kapı içlerine doğru devam eden alüminyum detaylar iç mekâna ekstra çekicilik katmış.

Kadran yapısı ve diğer kumandalar Mercedes-Benz’in diğer modellerinden tanıdık. Bu konsol yapısı dokunmatik yüzeyler ile geleneksel fiziksel tuşları başarılı şekilde harmanlıyor. Kullanımları, gerçek anlamda sezgisel ve kolay. İç mekânda düğme karmaşası yok, multimedya ekranı içindeki menüler de rahat kullanımlı ve anlaşılır. Bu ekrandan masaj özellikli koltuklardan EQ elektrikli sürüş ekranına, direksiyonun kaç derece çevrildiğinden, fren pedalına ne kadar basınçla basıldığına kadar çok sayıda bilgiye erişilebiliyor. EQ ekranı bu aracın elektrikli özelliği ile ilgili bilgiler yer alıyor. Batarya doluluk oranı, ön ve arka elektrikli motorların hangisinin çalıştığı gibi bilgiler. İç mekânda doğal olarak diz ve baş mesafesi sorunu yok.

Sürüş özellikleri ve şarj

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic ’te önde ve arkada olmak üzere 2 elektrik motoru var. Bu iki motorun toplam sistem gücü 408 HP, toplam sistem torkuysa 760 Nm. Normal kullanımlarda sadece ön elektrik motoru görev yaparken, performanslı kullanımlarda arka motor da kullanıma giriyor. Performansı etkileyici olan otomobil fabrika verilene göre 0-100 km/h hızlanmasını 5.1 saniyede tamamlarken, maksimum 180 km/h’ye çıkabiliyor.Elektrikli motorlar doğaları gereği neredeyse ilk çalıştırma anından itibaren maksimum güç sağladıklarından, gaz pedalı tepkileri çok hızlı ve otomobil 2495 kg’lık ağırlığına rağmen hiçbir gecikme yapmadan ileri atılıyor. Farklı beklentilere yönelik olarak Comfort, Eco, Sport ve Individual olmak üzere 4 farklı sürüş modu seçicisi var.

Mercedes-Benz EQC 400 test sürüşü sonunda, ortalama 27.4 kWh /100 km’lik enerji tüketti.

Sürüş modu seçimi dışında geri kazanım seviyesi de seçilebiliyor ve otomobilin sürüşüne etki ediyor. Geri kazanım modu daha önce kullandığım elektrikli araçlarda görmediğim bir özellik. İçten yanmalı motora sahip otomobillerde direksiyonun arkasındaki kulakçıklar vites değişimine yararken, bu otomobilde, ayağınızı gazdan çektiğinde aracın akarcasına gitmesi veya yavaşlamasını kontrol etmeye yarıyor. Aslında bu enerji geri kazanımını düzenleyen bir sistem. Direksiyon arkasındaki kulakçıklarla D+, D, D-, D- -olmak üzere farklı geri kazanım seçenekleri var. Geri kazanım seviyesine göre ayak gaz pedalından çekildiğinde otomobil daha kısa zamanda yavaşlıyor (yüksek geri kazanım) veya daha akarcasına yol alarak daha uzun sürede yavaşlıyor.

Bunun dışında otomobilin kullanımında en çok dikkatimi çeken nokta akustik konfor oldu. Elektrikli otomobillerde motor sesi olmadığı bilinen bir şey… Ancak bu otomobilde yol ve rüzgâr sesi de çok iyi yalıtılmış ve şimdiye kadar kullandığım en sessiz otomobil olduğunu söyleyebilirim. Bunun dışında bozuk yollarda bile iç mekânda çıtırtı-tıkırtı duyulmuyor. Bunun dışında otomobilin yol tutuşu başarılı ve direksiyonu da rahat bir kullanım sunuyor.

Mercedes-Benz EQC 400 menzil

Gelelim şarj süresi ve menzile. Otomobilde 80 kWh’lık lityum iyon batarya görev yapıyor. 652 kg’lık bu batarya, otomobilin taban kısmına yerleştirilmiş. Fabrika verilerine göre ev tipi prizden yüzde 10’dan yüzde 80’e 38 saatte şarj oluyor. Duvar tipi (wall box) şarj ünitesi ile bu süre 9 saate düşerken, DC tipi, CSS bağlantısı ile bu süre 40 dk’ya düşüyor. WLTP normuna göre orta hız enerji tüketim ortalaması 21.7 kWh olan otomobil düşük-orta hız kullanımında 425-470 km, ortalama kullanımda 370-414 km menzile ulaşıyor.

Benim İstanbul’da hava sıcaklığı 1-4 derece arasındayken,  batarya yüzde 100 doluyken yaptığım orta hızlı sürüşte 50 km mesafe sonunda ortalama test tüketimim 23.2 kWh olurken, batarya doluluğu yüzde 85’i gösteriyordu. Bu hesaba göre ortalama bir kullanımla tek şarjla yaklaşık 333 km’lik menzile ulaşmak mümkün.  Genel kullanım tüketim ortalaması ise 27.4 kWh olarak gerçekleşti. Eşarj’ın DC tipi (50kW) hızlı şarjda yüzde 44 doluluk oranından yüzde yüz doluluk oranına ulaşmak 70 dakika sürdü. Bunun ücretlendirmesi ise 1.08 TL/dk olarak yapılıyor. Yani 70 dk’lık hızlı şarj kullanımı sonucunda 75.6 TL’lik bir tutar ortaya çıkıyor.

Mercedes-Benz EQC 400 nasıl bir otomobil?

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic, günümüzde bazı markaların yaptıklarının aksine dijitalleşmenin kolay kullanımla harmanlanabileceğini gösteren iyi bir örnek. Sessiz, performanslı, 4 tekerlekten çekişli, geniş iç mekânlı bu otomobil birçok olumlu özelliği bünyesinde toplamış.

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic teknik özellikler

Motor: Elektrikli

Maksimum güç:            408 HP

Maksimum tork:          760 Nm            

Maksimum hız:             180 km/h

0-100 km/s:      5.1 sn  

Tüketim-menzil (WLTP): 21.7 kWh/100 km – 370-414 km

Bagaj hacmi:   500/1460 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4762 / 1884 /1624 mm            

Fiyat:   1.189.000 TL

+ Performans, iç hacim,kalite, akustik konfor

– Yan aynalar biraz daha büyük olabilir, fren pedal hissi

CO2 emisyonu: 0 g/km            

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan EQC 4×4² haberi için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesi için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler