Perşembe, Mayıs 28, 2020
Ana Sayfa Testler Hyundai Tucson N LINE test sürüşü

Hyundai Tucson N LINE test sürüşü

Hyundai Tucson 1.6 CRDi 4×4 DCT N LINE test sürüşü. Hyundai’nin C-SUV segmentindeki temsilcisi Tucson, N Line isimli sportif donanımlı bir versiyona kavuştu. Sadece 136 HP’lik dizel motorla satılan Hyundai Tucson N Line’ın 4×2 aktarmalı olanı 294.230 TL’lik fiyata sahip. 4×4 aktarmalı test aracımızın fiyatıysa 335.440 TL. Tucson’un zirve modeli olan 1.6 CRDi DCT Elite Plus 4×4 ise 337.730 TL’lik fiyata sahipken, giriş versiyonu olan 1.6 CRDi 7 İleri Otomatik DCT Smart 4×2 ise 267.900 TL.

Tucson N Line’da neler farklı?

Tucson N Line dış tasarımdaki ve iç mekândaki sportif detaylar ile diğer versiyonlardan ayrılıyor. Önden bakıldığında bu modele özgü baklava formlu ön ızgara, bumerang şeklinde LED gündüz farları ve tampon kenarındaki siyah eklentiler dikkat çekiyor. Yan taraftan göze çarpan faklılıklar ise siyah ayna kapları ve 19 inçlik siyah jantlar. Arka taraftaysa siyah spoyler, N Line’a has yuvarlak çiftli egzoz çıkışları (Elite Plus’ta trapez formlu) ve N Line arka tampon alt eklentisi fark yaratan detaylar.

İç mekâna geçildiğinde kırmızı dikişli detaylar bolca kullanıldığı görülüyor. Kırmızı dikişli deri kaplı ön konsol, kırmızı dikişli perfore deri direksiyon, kırmızı dikişli vites körüğü ve N Line koltuklar ilk anda dikkat çeken detaylar. Bu detaylar metal pedal seti ile tamamlanmış.  Ön ve arka koltuklarında diz-baş mesafesi sorunu olmayan otomobilin iç mekânı kullanışlı.

Hyundai’inin ilk “N Line” etiketli SUV’u Tucson, sportif görünümlü detayları ile diğer donanım seviyelerinden ayrılıyor.

Sürüş özellikleri

N-Line’ın motor özellikleri, diğer versiyonlardan farklı değil. Otomobilde yer alan yeterince sessiz çalışan 1598 cc’lik, 4 silindirli turbo dizel motor 136 HP güç ve 320 Nm tork üretiyor. 1833 kg’lık ağırlık insanın aklına bu motor ne kadar yeterli olabilir sorusunu getirse de gündelik aile kullanımında performans sıkıntısı yaşatmıyor. Ancak hızlı bir his vermediğini de belirteyim. Fabrika verisi 0-100 km/h hızlanmasını 12.0 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 180 km/h. 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanın vites geçişleri hızlı. Ancak araç kullanım bilgilerinde dur-kalk trafiklerde kavrama sisteminin ısınma yapabileceği bilgisi var. Bu yüzden dur-kalk trafikte motorun stop-start sistemini devrede olması bu sorunu yaşamayı biraz olsun önüne geçebilir. Arkada yüzde 5, önde de yüzde 8 daha sert helezon yayların kullanılması virajlarda yana yatmayı azaltmış. Otomobil 19 inçlik jantları nedeniyle bozuk yolda konfor biraz kısıtlanıyor olsa da otomobilin genel kullanım hissi rahat ve yorgunluk verici değil. HTRAC aktarma sistemi, güç aktarımını seçilen sürüş moduna göre yapan akıllı bir dört tekerlekten çekiş sistemi. 4×4 Lock modu sayesinde 60 km/s hıza kadar güç aktarımı ön-arka tekerlekler arasında yüzde 50-50 olarak ayarlanabiliyor. Hyundai Tucson N Line test sürüşü yakıt tüketimi ortalaması 7.0 lt/100 km oldu.

Sonuç

Tucson N Line, sportif görünüm sunan ancak performans olarak diğer versiyonlardan farklı olmayan bir model. Ancak süspansiyon sistemindeki değişim, otomobilin sürüşüne az da olsa etki etmiş. Tucson’un en önemli avantajı kuşkusuz ki çoğu rakibinin sunamadığı 1.6 dizel, otomatik (DCT) şanzıman ve 4×4 aktarma sistemini bir arada sunabiliyor olması.

Hyundai Tucson 1.6 CRDi 4×4 DCT N LINE fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbo dizel

Şanzıman:          7 ileri oranlı DCT

Maksimum güç:              136 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork:             320 Nm @ 2000-2250 d/d

Maksimum hız: 180 km/h

0-100 km/h:      12.0 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4480/1850/1660 mm

Bagaj hacmi:     513 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):           5.0/5.1/5.1 lt /100 km

Fiyat:    335.440 TL

+            4×4 olması, kalite hissi, donanım

–             Sadece ön camlarda tek dokunuş özelliği, hava ızgaralarında hassas ayar yapılamıyor

CO2 emisyonu: 134 g/km

Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr sitesindeki diğer test – sürüş izlenimi yazılarına ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler