Salı, Ağustos 4, 2020
Ana Sayfa Testler Ford Ranger Raptor ilk sürüş

Ford Ranger Raptor ilk sürüş

Ford Ranger Raptor ilk sürüş. Makyajlı Ford Ranger ülkemizde satışa sunuldu. Ancak makyajla beraber satışa sunulan en heyecan verici modelse Ranger Raptor. Özel bir pick-up olan Ranger Raptor’ı, Bolu-Aladağlar’da düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde kullandım. Ford Ranger Raptor ilk sürüş videosunu, sayfanın altında bulabilirsiniz. Ford Ranger Raptor deyim yerindeyse arazi canavarı olması için tasarlanmış ve fabrikadan arazi modifikasyonu ile çıkmış bir araç.

Öncelikle tasarımdan başlayalım. Ranger Raptor, standart bir Ranger Wildtrak’e göre sadece Raptor bodykit’i ile ayrılan bir araç değil. Teknik anlamda da daha gelişmiş ve arazi sürüşlerine yönelik olarak özel olarak hazırlanmış. Raptor, standart bir Wildtrak’ten 15 cm daha geniş olmasının yanı sıra, özel yan basamakları, 285/70 R17 BF Goodrich arazi lastikleri, 283 mm’lik taban yüksekliği (+51 mm), 2.3 mm’lik çelik karter koruması, güçlendirilmiş şasisi, ve Fox Racing süspansiyon sistemi ile de ayrışıyor. Bu süspansiyon sistemi önde yüzde 32, arkadaysa yüzde 18 daha fazla artikülasyon sağlıyor.

Ranger Raptor’ın iç mekânı da Raptor imzalı koltuklar, mavi dikişler ve daha sportif, daha rahat takip edilen gösterge tablosu ile farklılaştırılmış.

Yoldan çıkma vakti

Hatırlanacağı gibi makyajsız Ranger gamının zirvesinde 200 HP güç üreten, 3.2 lt silindir hacmine sahip 5 silindirli bir motor vardı.  Bu motor yerini yeni nesil 2.0 litre silindir hacmine sahip, biturbo dizel motora bıraktı. Wildtrak’te de görev yapan yeni 2.0 EcoBlue güç ünitesi; 213 HP güç ve 500 Nm tork üretiyor. Ford’un ABD’de sattığı daha büyük bir pick-up olan F-150’deki 10 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu motor 2510 kg ağırlığındaki kütleyi hareket ettirmekte zorlanmıyor ve fabrika verilerine göre 10.5 saniyelik 0-100 km/s süresi sağlıyor. Bu değer yeterli olsa da, kullanım sırasında daha ufak lastiklere sahip Ranger Wildtrak’e göre az da olsa daha yavaş hissettiriyor. Ancak bunu bir kenara bırakırsak, Ranger Raptor’un bozuk yol uyumu insana çok farklı bir deneyim yaşatıyor. Bozuk yol ve arazide zemin bozukluklarını neredeyse hissettirmeyen bu pick-up, arazide “kırılmaz” bir his veriyor. Zorlu zeminlerde ilerlerken ne yürüyen aksamdan, ne de iç mekândan herhangi olumsuz bir ses gelmemesi bu araca güven duymanızı sağlıyor. 85 cm derinliğindeki sulardan geçen Ranger Raptor’ın yaklaşma açısı 32.5 derece, uzaklaşma açısı 27 derece, rampa açısıysa 25 derece olarak açıklanıyor.

Raptor’da 2H, 4H, 4L aktarma seçenekleri var, 2H’den 4H’ye 110 km/h hıza kadar geçilebiliyor. 4H’den 4L’ye geçmek içinse aracı durdurmak gerekli. Ayrıca gevşek zeminler için arkada elektronik kontrollü diferansiyel kilidi var ve 2H, 4H, 4L modlarında kullanılabiliyor. Sistem 40 km/h hızdan sonra devre dışı kalıyor. Çoğu modern aracın olmazsa olmazlarından sürüş modu seçimleri Ranger Raptor’da da “normal, Baja, spor, çim-çakıl-kar, çamur-kum ve kaya tırmanışı” olmak üzere 6 tane.  Gelelim yük taşıma ve çekme kapasitelerine. Ranger Raptor frensiz 750 kg, frenli 2500 kg çekme kapasitesine sahip. Taşıma kapasitesiyse 620 kg, bu değer aynı motorlu Ranger WildTrak’ten daha düşük.

Sonuç

Ranger Raptor pick-up segmentinde arazi yetenekleriyle, detaylarıyla, güçlendirilmiş şasisi ve süspansiyon sistemiyle özel bir konumda. Yani sadece büyük lastik takarak ve amortisör değişimi ile dönüştürülmüş bir araç değil.

Ford Ranger Raptor teknik özellikler-fabrika verileri

Motor: 1996 cc, 4 silindirli, biturbo, dizel

Şanzıman:          10 ileri otomatik

Maksimum güç:              213 HP @ 3750 d/d

Maksimum tork:             500 Nm @ 1750-2000 d/d

Maksimum hız: 170 km/s

0-100 km/s:       10.5 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):            5363 / 2028 / 1873 mm

Yükleme alanı:  1575 / 1139 / 561 mm

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):           10.6 / 8.0 / 8.9 lt /100 km

Fiyat:    385.000 TL

+            Su geçiş derinliği, sağlamlık hissi

–             Motor Wildtrak ile aynı güçte

CO2: 233 g/km

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler