Çarşamba, Eylül 23, 2020
Ana Sayfa Fuar Köşe yazısı: Emre Anamur - Cenevre Motor Show 2013 izlenimlerim

Köşe yazısı: Emre Anamur – Cenevre Motor Show 2013 izlenimlerim

Bu yıl 7-17 Mart tarihleri arasında 83’üncüsü düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nın basın günleri 5-6 Mart tarihlerinde gerçekleştirildi. 50’si aksesuar ve yan sanayi yeniliği olmak üzere 130 yeni modelin dünya ve Avrupa tanıtımının yapıldığı Cenevre Motor Show 2013’ü ziyaret eden yaklaşık 10.000 gazeteci arasında ben de vardım. Cenevre Otomobil Fuarı, ziyaretçi sayısı bakımından dünyanın en büyük beş otomobil fuarı arasında gösteriliyor. Her yıl düzenlenen bu önemli fuara 2012’de 700.000’i aşkın kişi giriş yaptı. Bu yılki beklenti de 700.000 rakamını aşmak olarak açıklandı.

En çok Cenevre Motor Show’u seviyorum

Avrupa’nın üç önde gelen fuarı olan Paris, Frankfurt ve Cenevre’yi uzun yıllardır istisnasız her düzenlendiklerinde takip eden bir gazeteci olarak, aralarında en çok Cenevre Motor Show’u sevdiğimi itiraf etmeliyim. Nedenlerine gelince: En önde gelen neden kolay gezilebilir olması. Yüzölçümü olarak Paris ve Frankfurt’tan daha küçük olan Cenevre Otomobil Fuarı, birbirine bağlı salonlarda yapıldığından, bir kere kapalı alana girdikten sonra hiç dışarı çıkmadan tüm salonları gezebildiğiniz bir yapıya sahip. Yani onca ekipmanınızla (kamera, tripod, fotoğraf makinesi, bilgisayar vb.) bir salondan diğerine gitmek için dışarı çıkıp fuar servislerine binmek zorunda kalmıyorsunuz. İkinci önemli neden Almancasıyla “Katalog Der Automobil Revue”, Fransızcasıyla “Catalogue de la Revue Automobile”. Biz otomobil gazetecilerinin (“Bu işi hakkıyla yapanların” diyeyim) her zaman elinin altında bulunan, dünyadaki tüm otomobillerin teknik bilgilerini bir araya toplayan bu katalog, eşsiz bir bilgi kaynağı olarak, dağıtıldığı yıl güncel başvuru kitabı olarak, sonraki yıllar ise arşiv olarak bizlere hep hizmet verir. Üçüncü neden olarak Car of the Year’ın her yıl Cenevre Motor Show’da açıklanmasını gösterebilirim. Bu yılki tahminim doğru çıktı ve ödülün açıklanmasından iki gün e-otodergi’nin Mart sayısında yazdığım gibi yeni Volkswagen Golf Yılın Otomobili unvanını kazandı. Dördüncü neden olarak fuarın her yıl düzenlenmekte olmasını sayabilirim. Örneğin Paris ve Frankfurt otomobil fuarları dönüşümlü olarak düzenleniyor.

Bu yılki izlenimlerim

Cenevre Otomobil Fuarı’nı sevme nedenlerimi sıraladıktan sonra, gelelim bu yılki Cenevre Motor Show izlenimlerime… Bu yıl fuarı kalabalık hava biraz tatsız buldum. Dünya tanıtımı yapılan yeni model sayısının 46 adet olmasından mı (geçen yıl 80 adede yakındı), şovların azlığından mı, birkaç stand hariç hiç müzik olmamasından mı (Avrupa’daki fuarlarda çok müzik olmuyor ama geçen yıl bu kadar da az değildi), manken kızların azlığından mı (geçen yıl sitemizde toplam iki tane manken kızlar galerisi yayınlamıştık, bu yıl sadece bir adet galeride kaldık), yoksa en önemli yeni modellerin Eylül 2012’deki Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılmış olmasından mı bilemiyorum ama bu yıl Cenevre’de kalabalık haricinde bir hareket göremedim. Süpersporlar her zaman ilgi çeker. Öyle de oldu zaten. LaFerrari nedeniyle Ferrari standı iki gün boyunca tıklım tıklımdı. e-otodergi Mart 2013 kapağımız McLaren P1’in üretim versiyonunun sergilendiği McLaren standı da hep kalabalıktı. Yepyeni bir model olan Tourneo Courier, en çok Türk gazetecilerin ilgi odağı oldu. İki Fransız rakip Peugeot 2008 ile Renault Captur, gazetecilerden ilgi gördü. Yepyeni bir Çin markası olan Qoros adını duyurmaya çalıştı. Alfa Romeo 4C, yeni Nissan Note, BMW 3 Serisi GT ve Mercedes-Benz A45AMG beğenildi. e-otodergi Şubat 2013 kapağımız olan Chevrolet Corvette Stingray cabrio ve coupe versiyonlarıyla fuardaki Amerikan tadıydı. En çok dünya tanıtımı Volvo standındaydı: İsveçli marka makyajlı S60, V60, XC60, S80, XC70, V70 ve V60 Plug-in-Hybrid modelleriyle tam anlamıyla gövde gösterisi yaptı. Yeni Volkswagen Golf GTI ise hızlı hatchback severler için önemli bir model olarak Cenevre’deki yerini aldı.

3 günde 100.000 sayfa ve banner görüntüleme

Fuar dönemlerinde otomobil haber portalımızın hitlerinde her zaman artış olur. Cenevre Motor Show 2013’te de benzer bir artış gözlemledik. 5, 6 ve 7 Mart günlerinde sitemize 20.000 ziyaretçi gelip 100.000 sayfa ve banner görüntüledi. Bu sayı 5-10 Mart tarihlerinde ise (6 gün) 35.000’in üzerinde ziyaretçi ve 185.000’in üzerinde sayfa ve banner görüntülemesi olarak gerçekleşti. Mütevazı olmayacağım: Bu rakamlar, sadece otomobil haberleri veren bir haber portalı için son derece başarılı rakamlar. Ama bir öz eleştiri olarak; Cenevre Motor Show 2013’te, İstanbul Autoshow 2012’deki performansımızı yakalayamadığımızı da belirtmek isterim: Çünkü İstanbul Autoshow 2012’de, 1-6 Kasım 2012 tarihlerinde (6 gün) sitemize 70.000’in üzerinde ziyaretçi gelmiş (günlük 10.000 kişinin üzerinde) ve toplam 400.566 sayfa ve banner görüntülemişti.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler