Cumartesi, Temmuz 13, 2024
Ana SayfaTestlerCupra Formentor test sürüşü

Cupra Formentor test sürüşü

Cupra Formentor test sürüşü. Cupra’nın kendine özgü ürettiği ilk model olan Formentor, etkileyici tasarıma ve yüksek kalite hissi sunan bir kabine sahip

Test aracı: CUPRA FORMENTOR 1.5 TSI ACT 150 HP DSG

Bilindiği gibi CUPRA, Seat’ın 2018 yılına kadar performanslı modellerine verdiği bir model adıydı. “Cup” ve “Racing” kelimelerinden esinlenerek türetilmiş Cupra, 2018 yılında Seat’a bağlı ayrı bir marka olarak konumlandırılmaya başlandı. Cupra Formentor şu anda ülkemizde 1.5 TSI ACT 150 HP DSG(1.245.000 TL) ve VZ 2.0 TSI 310 HP DSG 4Drive (2.075.000 TL) olmak üzere 2 motor seçeneğine sahip. Cupra Formentor’un yurtdışında 2.5 lt 390 HP’lik VZ5 seçeneği de mevcut.

Cupra Formentor tasarım ve iç mekân

Cupra gamının en yakışıklı modeli olan Formentor, markanın kendine özel olarak tasarlanan ilk modeli olma özelliğinde. Bilindiği gibi Cupra Leon, Cupra Ateca gibi modeller aslında makyajlı Seat modelleri. Crossover formlu bir otomobil olan Formentor uzun burun yapısı, gergin hatları ile etkileyici görünüyor. Bazı noktalarda Leon’u hatırlatsa da; yüksek gövdesi, kaslı omuz çizgisi ve çamurluklardaki dodikleriyle çok farklı bir heyecan uyandırıyor. Otomobilin 4450 mm’lik uzunluğu Seat Leon 1.5 eTSI’dan +82 mm, 1839 mm’lik genişliği +40 mm, 1528 mm’lik yüksekliği +86 mm daha fazla. 2679 mm’lik dingil mesafesi ise -5 mm daha az.

Otomobilin iç mekânı Leon ile benzer. Kalite hissi yüksek iç mekânda ön konsol deri kaplı. Sportif ve rahat deri koltuklarda, ön konsolda, direksiyonda bronz rengi dikişler kullanılması iç mekâna özel bir hava katmış. İç mekân güzel gözükse de orta konsoldaki multimedya ekranının kullanımı zor. Bu ekranın benzeri Leon’da da var ve zaten önceki yazılarımızda bu ekranın kullanım zorluğundan bahsetmiştik. Kumandalar sezgisel olmamalarının yanı sıra, en temel ayarları yapmak için bile menü içine girmek dikkat dağıtıcı. Ekranın alt kısmında bulunan dokunmatik özellikli klima ve müzik sistemi kumandaları da ışıklandırmasız…

Cupra Formentor test sürüşü

Test aracımızda VW Grubu’nun çoğu modelinden tanıdık olan 1.5 litrelik TSI motor görev yapıyor. 1.5 TSI 150 HP motor, maksimum gücü olan 150 HP’yi 5000-6000 d/d aralığında,  maksimum torku olan 250 Nm’yi 1500-3500 d/d aralığında üretiyor. 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş bu motorun fark yaratan özelliği silindir kapama teknolojisine sahip olması. Yani gaza çok hafif basarsanız, motor yüke binmediği durumlarda araç 2 silindirle yol alabiliyor. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobil benim gerçek hayat kullanımımda 7.6 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. Test aracımızın 8.9 sn’lik 0-100 km/h hızlanma verisi Leon 1.5 e-TSI DSG’nin 8.5 sn’lik değerinden biraz geride olsa da; performans olarak beklentileri rahatlıkla karşılayan bu motor gaz pedalı hareketlerine çabuk tepki veriyor. Konfor, Spor ve Individual sürüş seçim modlarına sahip otomobil özellikle Sport sürüş modunda canlı sürüşe sahip. Ancak sürüş modlarına dokunmatik ekran üzerinden ulaşmak zahmetli.

Bu arada yeri gelmişken DSG şanzımandaki “shift-by-wire” teknolojisinden de bahsedeyim. “Shift-by-wire” sisteminde geleneksel bir vites kolu yerine ufak bir vites kontrol kumandası var. Vites geçiş mekanizmasını dijitalleştiren bu sistemde vites kumandası ile şanzıman dişlileri arasında mekanik bir bağ yok. Kullanıcı açısından fark yaratan özelliği ise aceleci, araç henüz durmadan vites değiştiren sürücülerin hoşuna gidecek türden. Bu sistemde; araç vites R konumunda geri manevra yaparken, araç henüz durmamış olsa bile, yaklaşık 10 km/h hıza kadar vitesi D moduna almak mümkün oluyor, sonrasında aracın hızı yeterince yavaşladığında vites değişim işlemi yapılıyor. Bu da şanzımanın zarar görme riskini azaltıyor. Önde McPherson, arkada çok kollu bağımsız süspansiyona sahip otomobilin yol tutuşu ve direksiyon tepkisi başarılı. Temiz asfalt yolda güzel bir sürüş deneyimi yaşatan otomobilin iç mekânında bozuk yollarda hafif tıkırtılar duyulabiliyor.

Cupra Formentor nasıl bir otomobil?

Cupra Formentor 1.5 TSI ACT DSG, havalı ve sportif görünümlü bir crossover arayanların beklentilerini karşılayacak bir otomobil. Kalite hissi yüksek iç mekâna sahip bu otomobil insana kendisini özel hissettirmeyi başarıyor.

CUPRA FORMENTOR 1.5 TSI ACT 150 HP DSG teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1498cc, 4 silindirli, 16V, benzinli, turbo
Şanzıman: 7 ileri çift kavramalı
Maksimum güç: 150 HP @ 5000-6000 d/d
Maksimum tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/d
Maksimum hız: 203 km/s
0-100 km/s: 8.9 sn
Bagaj hacmi: 450 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4446 x 1739 x 1520mm
Tüketim (WLTP ortalama): 7.0-6.7 lt/100 km
Fiyat: 1.245.000 TL
CO2 emisyonu 158-151 g/km
+ (Artılar) Yol tutuş, tasarım
–  (Eksiler) Kullanışsız kumanda birimleri

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Cupra fiyat listesi haberi için BURAYA, Cupra Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler