Cuma, Ekim 4, 2024
Ana SayfaTestlerAudi e-tron test sürüşü

Audi e-tron test sürüşü

Audi e-tron test sürüşü. Audi’nin tamamen elektrikli büyük SUV’u e-tron, Q8’in konfor ve iç hacmini elektrikli sürüşle birleştiriyor.

Test aracı: AUDI E-TRON 55 QUATTRO

Audi’nin ilk tamamen elektrikli seri üretim otomobili e-tron, 2018 yılında yollara çıktı ve 2022 yılı sonuna kadar toplamda 160.000 adetlik satışa ulaştı. Aralık 2022 itibarı ile Q8 e-tron olarak isimlendirilmeye başlanan otomobil, görsel olarak da hafif bir makyaj geçirdi ve teknik iyileştirmeler yapılarak menzil uzatıldı. Ancak bizim test aracımız makyajsız versiyon. Audi e-tron ülkemizde  Advanced 55 quattro (3.167.967 TL) ve S line 55 quattro (3.217.244 TL) olmak üzere 2 donanım seviyesine sahip.

Audi e-tron tasarım ve iç mekân

Q8’in elektrikli versiyonu olarak düşünebileceğimiz e-tron, 4901 mm uzunluğa, 1935 mm genişliğe ve 1616 mm yüksekliğe sahip. Dingil mesafesi ise 2928 mm. Q8’de olduğu gibi 4 kapılı büyük SUV’lar ile sportif coupe’lerin olumlu yönlerini aynı potada eritmek için tasarlanan e-tron, opsiyonel olarak karartılmış ön ızgara ve logolarıyla dikkat çekiyor. Dikkat çeken diğer bir noktaysa 265/40 R22 ebadındaki lastikler. Otomobilin sağ ön çamurluğunda AC, sol ön çamurluğundaysa AC / DC şarj prizi var ve bunlar lüks göstergesi olarak bir düğmeye basılarak açılıp kapatılabiliyor. Benim şahsi görüşüme göre bu kadar lüks bir otomobilde her iki tarafta da AC / DC bağlantı noktası olması yerinde olurdu. Şöyle ki, haritadan boş olduğunu görerek gittiğim şarj istasyonunda, hem AC, hem de DC şarj yapmak mümkündü. Soketin sağ tarafında AC şarj yapan bir otomobil vardı. Doğal olarak ben onun sağ tarafına park ettim ve boştaki DC şarj kablosunun uzunluğu e-tron’un sol çamurluğundaki bağlantı noktasına yetmedi. O yerde aracı istasyona yan yanaştıracak bir alan olmadığı için mecburen farklı bir istasyon arayışına girdim.

Gelelim iç mekâna…  İç mekânda birinci sınıf bir işçilik ve üst düzey malzeme kalitesi var. Sıra dışı detayların olduğu iç mekânda emniyet kemeri tokaları bile aydınlatmalı. Ön konsol, Q8’e göre biraz daha farklı, Q8’de ortadaki klima üfleçleri konsolun sağ tarafına doğru yatay çizgiyle birleştirilirken, e-tron’da ayrı bir çerçeve içine alınmış. Bunun dışında e-tron’un orta konsolu biraz daha sürücüye dönük.  Audi’nin dokunmatik ekranları son dönemdeki modern otomobiller arasında en kullanışlı olanlardan. Bunun nedeniyse kolay anlaşılır sezgisel kumandalar ve rahat okunan grafikler. Ayrıca bu ekranlar üzerinde, geleneksel kumandaları hatırlatan “düğmeye basma” hareketi yapılırken, yine geleneksel kumandaları hatırlatan “çıt” sesinin çıkması da hoş bir detay. Orta konsolun üst kısmındaki 10.1 inçlik ekran; uygulamalar ve kameralardan geren görüntülerine ev sahipliği yaparken, alttaki 8.1 inçlik ekran da klima kumandalarına ev sahipliği yapıyor.

İki koltuk arasındaki el dayama pedi, konsol üzerindeki kumandalara erişirken elinizi dinlendirmenize olanak tanırken, vites kumandası da bu birime entegre edilmiş. İç mekânda doğal olarak diz ve baş mesafesi sorunu yok.

Audi e-tron test sürüşü

Audi e-tron 55 quattro’da ön ve arka aksta birer tane olmak üzere 2 elektrik motoru görev yapıyor. Toplam sistem gücü 300 kW (402 HP), toplam sistem gücü 664 Nm. 2595 kg ağırlığındaki otomobil fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlayıp, maksimum 200 km/h hıza ulaşabiliyor. Efficiency, Comfort, Dynamic ve Individual (kişiselleştirme imkânı veriyor) olmak üzere 4 sürüş modu var. Gaz pedalı tepkisi özellikle Dynamic sürüş modunda etkileyici. Efficiency modunda ise enerji tüketimini kontıol altında tutabilmek için biraz daha ağırkanlı tepkiler veriyor. Otomobildeki ses izolasyonu üst seviyede ve gerek yol sesi, gerekse rüzgâr sesi çok iyi yalıtılmış. Bu otomobille yol alırken adeta hızlı trende yolculuk yapıyor hissine kapılıyorsunuz. Test aracımızda adaptif havalı süspansiyon olması aracın sürüş dinamiklerine etki ederek, otomobilin yol tutuşuna olumlu etki sağlıyor. Ön fren diskleri 375 mm, arka fren diskleri 350 mm ve fren tertibatı güven veriyor. Direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan reküperasyonu 3 farklı seviyede ayarlayabilmek mümkün, bu sayede çoğu zaman tek pedal ile yol alınabiliyor. E-tron, enerji tüketimini azaltmak için çoğu zaman arkadaki motorla ve arkadan itişle yol alıyor (2019 yılında enerji tüketimini düşürmek için yapılan yazılım güncellemesi ise günlük kullanımda normal şartlarda ön motora düşen görev azaltılmıştı). Net batarya kapasitesi 86 kWh olan e-tron, WLTP normuna göre ortalama 24.8 kWh/100 km’lik enerji tüketimine sahip.Menzil ise 390 km olarak açıklanıyor. 400 km’yi bulan test sürüşünde ortalama enerji tüketim 29-29.5 kWh seviyesinde gerçekleşti. Bu da yaklaşık 300 km civarında bir menzil sağlıyor ki, menzilin günümüz beklentilerinin biraz gerisinde kaldığı görülüyor. Muhtemelen kış günleri nedeniyle tüketim ve menzil olumsuz etkilendi. Fabrika verilerine göre DC 150 kW hızlı şarjla 30 dk’da yüzde 5’ten yüzde 80’e ulaşan batarya,  AC şarjda ise 285 dk. (yaklaşık 5 saat) içinde sıfırdan tam doluluğa erişebiliyor. Ben aracı ZES’in DC şarj noktasında yüzde 48 doluluk oranında şarja bağladığımda sistem yüzde 100 doluluk oranına 43 dk’lık bir zaman gerektiğini gösterdi.

Audi e-tron nasıl bir otomobil?

Audi e-tron 55 quattro, etkileyici bir performans ve müthiş bir kalite hissi sunuyor. Otomobilin kumandalarının kullanımı çok rahat ve araca hemen adapte oluyorsunuz. Ancak bu güzel aracın menzilinin biraz daha uzun olması gerekli. Fiyat ilk anda yüksek gibi gelse de, benzinli kardeşi 340 HP’lik Q8 55 TFSI quatto’nun 5 milyon 300 bin TL’lik fiyatının yanında makul kalıyor.

Audi e-tron teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 2 adet elektromotor
Güç: 402 HP (300 kW)
Tork: 664 Nm
Maksimum hız: 200 km/h
0-100 km/h: 5.7 sn
Menzil (WLTP ortalama): 390 km
Enerji tüketimi (WLTP): 24.8 kWh/100 km
Bagaj hacmi: 596/1664 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4901 / 1935 /11616 mm
Fiyat: 3.167.967 TL (Advanced)  / 3.217.244 TL (S line)
CO2 emisyonu 0 g/km
+ Sessizlik, kalite, iç hacim, kolay kullanımlı kumandalar
Menzil

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanmış Audi A3 Sportback test sürüşünü okumak için BURAYA, Audi Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler