Pazar, Eylül 20, 2020
Ana Sayfa Haberler Citroen-Bayraktar işbirliği 20 yılı geride bıraktı

Citroen-Bayraktar işbirliği 20 yılı geride bıraktı

Otomotiv sektöründe Citroen, Subaru ve Infiniti markalarının Türkiye distribütörlüğünü yapan Bayraktar Grubu, 95 yıllık Fransız Citroen markasıyla olan işbirliğinin 20’nci yılını özel bir davetle kutladı. 7 Mayıs Perşembe günü Bayraktar Grubu’nun evsahipliğinde düzenlenen basın toplantısına Citroen CEO’su Linda Jackson ile PSA Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortadoğu-Afrika Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Jean-Christophe Quémard katıldı. Bayraktar Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar’ın ev sahipliğinde, İstanbul-Bebek’teki İzzetâbâd Kasrı’nda düzenlenen basın toplantısında söz alan Mustafa Bayraktar Citroën gibi güçlü ve köklü bir otomotiv markasının dünyadaki en büyük distribütörü olmaktan dolayı büyük bir gurur ve mutluluk duyduğunu belirtti. Bayraktar sözlerine şöyle devam etti: “Citroen, otomobilin tarihi boyunca çığır açan devrimlere ve büyük buluşlara imza atmış olan bir marka. Kökleri 95 yıl öncesine uzanan Citroen markasının, ülkemizdeki 60 yıllık serüveninin son 20 yılı, grubumuzla birlikte başarılı bir işbirliğine dönüştü. 1995’ten bu yana yaptığımız çalışmalarımızı rakamlarla ifade etmek gerekirse; 270.000 adet araç satışı, 2 milyonun üzerinde servis girişi, bunun yanında da 40.000 adede yakın Türkiye üretimi Nemo satışı gerçekleştirdik. Geldiğimiz noktada, Türkiye geneline yayılmış, beşi grubumuza bağlı olmak üzere, 53 satış noktası ve 1500’den fazla çalışanıyla Türkiye’deki tüketicilerimize hizmet veren büyük bir aileyiz.

Bayraktar: “Otomotiv pazarının büyük oyuncusu olacağız”

Mustafa Bayraktar konuşmasına şunları ekledi: “Türkiye otomotiv pazarından daha da büyük pay alıp söz sahibi bir oyuncu olmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu hedefimizin odak noktasında ise her zaman Citroen markası ve PSA grubu olmaya devam edecek. Bu yıl için 32.000’in üzerinde adet araç satışı gerçekleştirip, pazar payımızı yüzde 3.6 seviyesinin üzerine çıkartacağımızı öngörüyoruz. 2017 ve ilerisinde ise pazar payımızı yüzde 4.5’in üzerine çıkartmayı hedefliyoruz. Bunu da, şu anda güçlü konumda bulunmadığımız segmentlere de Citroen’in yeni gelecek ürünleriyle birlikte hizmet vermeye başlayarak sağlayacağız”.

Citroen Bayraktar 01

Linda Jackson: “Citroen kabuk değiştiriyor”

Citroen CEO’su Linda Jackson konuşmasına, Türkiye’deki 20 yıllık yolculuklarına eşlik eden Bayraktar Grubu ile çalışıyor olmaktan büyük bir mutluluk duyduklarını belirterek başladı. Jackson: “Citroen’in performansı tüm dünyada pozitif bir ivme yakaladı. 2014 yılında dünya satışlarımız yüzde 4 oranında artış gösterirken, özellikle Avrupa ve Çin pazarında önemli yükseliş yaşandı. Avrupa satışlarımızın artışı yüzde 7 oranında oldu. Bu ivme yeni modellerimizden C4 Picasso, C4 Cactus ve yeni C1’in başarılarıyla gerçekleşti. C4 Picasso Avrupa’da MPV segmentinde 210.000’den fazla satış ile lider konumda bulunuyor. Türkiye’de 2014 Eylül ayında lanse ettiğimiz C4 Cactus bugüne kadar toplamda 65.000 adet sattı. Yine küçük araç segmentindeki yeniliğimiz C1 de 55.000 adet satışla çok iyi bir konumda bulunuyor. 2014’te C-Elysee modelimizle ilk kez WTCC’ye (World Touring car Championship) katıldık ve ilk yılımızda markalar ve sürücüler klasmanlarında birincilik kazandık. C-Elysee modelimiz hem Çin hem de Türkiye pazarında çok başarılı bir satış grafiği yakaladı. C-Elysee Türkiye’de satışa sunulduğundan bu yana 32.000 adet satıldı. Yine geçen yıl lanse ettiğimiz C4 Cactus is, en son New York’ta “Yılın en iyi otomobil tasarımı” ödülünü alarak ödül sayısını 30’a yükseltti. 95 yıl içerisinde 50 milyondan fazla araç sattık”.

Jean-Christophe Quémard: “PSA Grubu, oyunda iddiasını artırıyor”

PSA Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortadoğu-Afrika Operasyonları Başkan Yardımcısı Jean-Christophe Quémard ise konuşmasına PSA Grubu olarak; Citroen ile Bayraktar Grubu’nun başarılı işbirliğinin 20’nci yılını kutlayarak başladı. Quémard, PSA grubunun değişen stratejisi ve operasyonel yönetimi üzerine şunları söyledi: “Karşınızda Bayraktar gibi çok dinamik bir grup var. Yine çok dinamik bir marka ve çok dinamik bir PSA Grubu var. Türkiye’de Bayraktar Grubu ile son derece verimli ve dostluğa dayanan bir işbirliğimiz var, çünkü çok iyimser, insani yanı yüksek ve akılcı bir partnerimiz var. PSA Grubu artık yeni bir organizasyon yapılanmasına sahip. Yeni ortaklara, yeni bir yönetime sahibiz. Bölgelerde karlı gelişim artık grubumuzun birinci amacı, bir yıldır bu strateji çerçevesinde çalışıyoruz ve bu çalışmaların sonuçlarını almaya başladık bile. Bugün PSA olarak operasyonlarımız çok karlı hale geldi. Bu anlamda PSA olarak geleceğe umutla bakıyoruz. Bir yıl önce, grubu bölgelere ve markalara bölme kararı aldık, bugün burada bunun en mükemmel örneğini görüyorsunuz. Bir bölge, bir marka ve işini büyük başarıyla yapan bir partner bulunuyor. Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde 200.000 adet satış gerçekleştirdik. Değişen bölgesel organizasyon yapımıza göre; Avrupa ve Çin grubu artık “Avrupa, Çin, Ortadoğu ve Afrika” grubuna dönüştü. PSA olarak bundan sonra da bölgesel satışlarımızı markalarımıza güvenerek geliştireceğiz. Nisan sonu itibariyle Türkiye’de grup olarak yüzde 8 pazar payımız var. Bu bizim için bir rekor oldu. PSA grubu için Türkiye pazarı çok önemli bir pazar. Türkiye’de pazarın bu yıl 1 milyon seviyelerine yaklaşacağı konuşuluyor. Pazar olumlu gelişirken, bizim de grup olarak Türkiye pazarında önemli bir atılım yapacağımızı belirtmek isterim. Yarışa daha da güçlü olarak devam ediyoruz”.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler