Perşembe, Ekim 14, 2021
Ana SayfaTestlerAudi A3 Sedan 1.4 TFSI 140 HP S tronic test sürüşü

Audi A3 Sedan 1.4 TFSI 140 HP S tronic test sürüşü

Yeni Audi A3 Sedan 1.4 TFSI 140 HP S Tronic Attraction’ın Türkiye’de test ettik. Son yıllarda Avrupa dışındaki birçok ülkenin otomobil pazarı genişliyor ve bu pazarlarda en çok arzulanan gövde tiplerinden biriyse kuşkusuz 4 kapılı kompaktlar. Bunun nedeni sedan karoserlerin hatchback kardeşlerinden genelde daha büyük bagaj sunmaları ve daha ağırbaşlı görünmeleri. Bu şekilde hem premium markanın prestijine sahip, hem de aile kullanımına yönelik bir otomobile biraz daha kolay ulaşılabiliyor. Audi de A3 Sedan ile bu sayede daha fazla müşteriye ulaşmayı hedefliyor. Ülkemizde ilk etapta 1.4 TFSI 140 HP S tronic benzinli ve 1.6 TDI 105 HP S tronic dizel olmak üzere iki versiyona sahip Audi A3 Sedan’ın en büyük rakibi ise Mercedes-Benz CLA.

Karoser ve iç mekân

Audi’nin Macaristan’daki tesislerinde üretilen A3 Sedan, A3 Sportback’ten türetilmiş olsa da ebatları biraz farklı, dış gövde panelleri ise tamamen farklı. A3 Sedan’ın ön çamurluğundan başlayan ve geriye doğru akan kat izi, A3 Sportback’e göre daha belirgin olduğundan çok daha güçlü gözüküyor. Ebat olarak ise A3 Sedan’ın 4456 mm’lik uzunluğu A3 Sportback’ten 146 mm daha fazla,1796 mm’lik genişliği 11 mm daha fazlayken 1416 mm’lik yüksekliği 9 mm daha az.

A3 Sedan, en önemli rakibi olan CLA’dan ise 174 mm daha kısa, 19 mm daha geniş ve 16 mm daha alçak. Bagaj hacmi konusunda da CLA’nın 470 litrelik bagajı, A3 Sedan’ın 430 litresinden daha fazlasını sunuyor. Ama CLA’nın bagaj yükleme ağzı dar ve kullanışsız.

Neyse, bunları bırakıp iç mekana göz atalım. Ön konsol A3 Sportback’ten farklı değil. Kavisli ve ince yapılı ön konsol sayesinde ön taraf geniş ve ferah bir atmosfere sahip. Kalite hissi yüksek malzemelerin kullanıldığı orta konsol sade ve anlaşılır. Hele çevirmeli kumandası vites konsolunda bulunan MMI sisteminin ultra ince (7 mm) ekranı yuvasına gizlenmişse bu sadelik daha da artıyor. Bu ekranı havalandırma ızgaralarının altındaki sağdaki buton ile açıp-kapatabilmek mümkün. Açıkçası iç mekân atmosferi, gerek sadeliği, gerekse verdiği his ile benim hoşuma gitti. 

Arka koltuklardaki yaşam alanı ise A3 Sedan’ın en çok merak edilen noktalarından. Arka koltuklardaki baş mesafesi CLA’ya göre çok daha iyi ve iniş binişler daha kolay. Ama premium olmayan ve çok satan diğer kompakt sedanların çoğundan daha kötü. Ben (boyum 179 cm) arka koltuklarda bel boşluğunu alıp nizami oturduğum zaman kafam tavana hafifçe değdi. Diz mesafesi konusunda ise sorun yok.

Sürüşü nasıl?

Kısaca özetlemek gerekirse konforlu ve güvenli. Ele iyi oturan direksiyon simidi ve temiz ön görüş açıları bu otomobile hâkim olmayı kolaylaştırıyor. 5000 d/d’de 140 HP güç ve 1500-3500 d/d aralığında 250 Nm tork üreten motor performans yönünden beklentileri karşılıyor ve 7 ileri oranlı S tronic şanzımanla uyumlu bir birliktelik içinde. Motorun en önemli özelliği COD (Cylinder on Demand) adlı silindir kapatma sistemi. Bu sistem sayesinde 1400-4000 d/d aralığında ikinci ve üçüncü silindire giden yakıt kesiliyor ve 100 km’de 0.4 lt kadar yakıt tasarrufu yapabilmek mümkün. Bunun için gaz pedalına çok hassas basmak gerekli. Gaz pedalına biraz fazlaca basıldığında sistem 13 milisaniyede kapatılmış silindirleri tekrar aktif hale getiriyor ve bunlar gerçekleşirken herhangi bir sarsıntı olmuyor.

Motor özellikle şanzıman S konumundayken gaz pedalına güzel tepkiler veriyor. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini tabloda görebileceğiniz A3 Sedan 1.4 TFSI 140 HP S tronic performans ölçümlerini de kapsayan tüm test sürecinde 7.0 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti.

Önde McPherson, arkada dört kollu bağımsız süspansiyona sahip A3 Sedan yoldaki darbeleri başarıyla sönümlüyor. Güvenli yol tutuşa sahip A3 Sedan otoyolda da stabil ve sessiz. Elektronik stabilite kontrolü sportif olarak ayarlanabiliyor (orta konsoldaki butona 1-2 saniye basınca) veya tamamen kapatılabiliyor (aynı butona uzun süre basınca).

Sonuç

A3 Sedan sürüş kalitesi, performans, yol tutuş gibi konularda gerçekten başarılı. Fiyat ise biraz yüksek. A3 Sedan 1.4 TFSI 140 HP S tronic, 88.485 TL (32.237 Euro) baz fiyata sahip. Bu sayfalarda görülen test aracı ise sedefli misano kırmızı (vergiler hariç 730 Euro) xenon plus farlar (vergiler hariç 1090 Euro), arka park sensörü (vergiler hariç 450 Euro), deluxe otomatik klima (vergiler hariç 620 Euro), 17 inçlik yıldız formlu jantlar + 225/45 R17 lastikler gibi (vergiler hariç 1090 Euro) çeşitli ekstralara sahipti ve fiyatı 116.467 TL’yi (43.062 Euro) buluyor.

Audi A3 Sedan 1.4 TFSI 140 HP S tronic Attraction fabrika verileri – teknik özellikler:

Motor:1395 cc, 4 silindirli, 16V, direkt benzin enjeksiyon, turbo

Şanzıman:       7 oranlı çift kavramalı S tronic

Maksimum güç:          140 HP @ 5000-6000 d/d

Maksimum tork:         250 Nm @ 1500-3500 d/d

Maksimum hız:           217 km/s

0-100 km/s:     8.4 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):        4456 / 1796 / 1416 mm

Bagaj hacmi:   425 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       5.9 / 4.1 / 4.7 lt /100 km

Baz fiyat / test aracı fiyatı:     88.485 TL / 116.467 TL

+          Sürüş kalitesi, konfor, performans, fren mesafesi

–           Bagaj hacmi, arka koltuk baş mesafesi, opsiyonlarla fazlaca artan fiyat

CO2 emisyonu:          109 g/km

Test verileri:

Hızlanma

0-50 km/s:       3.05 sn

0-80-km/s:       5.85 sn

0-100 km/s:     8.35 sn

0-120 km/s:     11.7 sn

Ara hızlanma

60-100 km/s (D’de):   4.6 sn

80-120 km/s (D’de):   6.35 sn

Frenleme

100-0 km/s:     36.1 m

80-0 km/s:       22.7 m

50-0 km/s:       8.9 m

Yeni Audi A3 Sedan’ın performans testi videosuna ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler